ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Ford Focus 1.5 TDCi Powershift
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Ford Focus 1.5 TDCi Powershift

24.02.2016 Çarşamba
TEST: FORD FOCUS 1.5 TDCİ POWERSHİFT

Türkiye’nin sedan karosere olan ilgisi azalmadan devam ediyor. Focus Sedan dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle, filolardan çok aile babalarını yakalamaya aday.

Dizel motor denildiğinde akla ilk önce yakıt ekonomosi geliyor. Ama bu özellik, hızlanma performası ve konfor konularından ödün vermeyi gerektirmeden sağlandığında daha kıymetli oluyor. Ford da yeni 1,5 litrelik dizel motoru ve onunla birlikte sunduğu Powershift şanzımanıyla değerli bir otomobilin temellerine sahip.

Yeni motor 1.5 TDCi olarak adlandırılıyor. "Hala fiyat listesinde 115 HP'lik 1.6 TDCi varken bu motora ne gerek vardı" diye düşünenler için Ford şanzıman ile net bir ayrım yapmış. 1.6 TDCi sadece manuel şanzımanla satılırken, dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi isteyenler 1.5 TDCi'a yönelmek zorunda.

Getrag imzalı Powershift şanzımanı Focus'un benzinli motoruyla da kullanmıştık. Çift kavramalı otomatik şanzıman 1.5 TDCi'da da sarsıntısız vites geçişleriyle konforu gözetiyor. Hızlı vites geçişleri 120 HP'lik motorun sunacağı hızlanma performansını destekliyor. İlk kalkış anında oldukça atak olan 1.5 TDCi kısa devir aralığında bu canlılığı yaşatıyor. Daha sonra ise yakıt ekonomisini gözetmesi gerektiğini hatırlayıp sakin bir hızlanma yaşatıyor. 11,1 saniyelik 0-100 km/s test verisi de makul bir değer olarak kayda geçti. Esneklik verilerine baktığımızda da ara hızlanmalarda tatminkar sonuçlar sunduğunu görüyoruz.

Yeni dizel motor ve otomatik şanzımanın ekonomi odaklı görevlerini başarıyla karşıladığını söylemeliyiz. 5,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi de bunun bir göstergesi. Uzun yolda, sabit hızla ilerlendiğinde ise yol bilgisayarında 4 lt/100 km'nin altındaki tüketim verilerini görmek de mümkün. Bu kombinasyonla birlikte filo müşterilerini bilemeyiz ama Focus Sedan 1.5 TDCi Powershift'in ailelerin beğenisini kazanması çok kolay olacaktır.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer