ARKADAŞINA GÖNDER
Test:Honda Civic HB 1.6 i-DTEC Sport
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test:Honda Civic HB 1.6 i-DTEC Sport

25.02.2016 Perşembe
TEST:HONDA CİVİC HB 1.6 İ-DTEC SPORT

Test:Honda Civic HB 1.6 i-DTEC Sport Makyajlanarak yoluna devam eden Honda Civic HB’de en belirgin değişiklik LED gündüz farları oldu. Civic HB’e yeni bir bakış kazandıran değişim ilgi çekiyor.

Bazen küçük değişiklikler büyük farklar ortaya çıkartıyor. Civic HB, makyajlandıktan sonra, yeni farları, panjuru, tamponları ve stoplarıyla fark yaratmayı başardı. En etkili değişim, farların çevresine eklenen LED aydınlatma. Sport donanımındaki geniş hava girişli ön tampon da sportifliği güçlendiriyor. Karartılmış arka camlar ve bagaj kapağı spoyleri de Sport donanımına özel.

Stoplar makyaj öncesinde tek parça olarak bagaj kapağını kaplarken şimdi iki köşeye yerleştirilmiş. Stopların içleri de yeni. Arka tampon da makyajla değişen parçalar arasında yer alıyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde, dışarıda fark yaratan değişikliklerin devam etmediğini görüyoruz. Sport'a özel olan dokunmatik multimedya ekranı iç mekanda dikkatimizi çeken ilk donanım. USB'den HDMi girişine kadar farklı bağlantı imkanları sunan sistem oldukça kapsamlı. Tek eleştirimiz hassasiyeti, menüsü ve çözünürlüğü biraz daha iyileştirilmeye ihtiyacı olması.

Malzeme ve işçilik seviyesi tatminkar seviyede olan Civic HB, modern görünümlü bir orta konsola tasarımıyla geliyor. Geniş yaşam alanı sunan otomobilde, ön koltuklarda oturan uzun boylular için ideal sürüş pozisyonunu bulmak sorun olabiliyor. Keza ön koltuk yüksekliği yeteri kadar aşağıya alınamıyor. Bunun sorumlusu olarak yakıt deposunun ön tarafta olması gösteriliyor. Eğimli A sütunları, çift parçalı arka cam ile kısıtlı görüş açıları sunması kaçınılmaz. Park ve manevralarda, tekerleklerin aracın köşelerine çok yakın olması kısıtlı görüş açılarının dezavantajını gideriyor. Geri görüş kamerası parkta kolaylık sağlarken park sensörü eksikliği hissediliyor.

Dizel motor 120 HP güç ile tatminkar hızlanma verileri sağlıyor. Test verilerinde 0-100 km/s hızlanma verisi 10 saniyenin biraz üstünde olarak kayda geçti. İlk kalkış anında biraz ağırkanlı kalsa da devir bandı yükseldiğinde Civic HB atak yapıya bürünüyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın vites geçişleri rahat. Yumuşak debriyaj pedalı ve kısa vites yolları sayesinde hızlı vites geçişleri sağlanabiliyor. 5,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi ekonomik.

Önden çekişli Civic HB'in makyaj sonrasında sürüş dinamiklerinde iyileşme gözlemledik. Daha tok sürüş sunan otomobilin direksiyon sistemi, yönlendirme hassasiyetiyle ve geri bildirimleriyle başarılı. VSA sistemi yenilenen otomobilde Agile Handling Assist ismiyle yeni bir sistem eklendi. Dönüşlerde devreye giren VSA gerektiğinde viraj içindeki tekerleğe fren uygulayıp daha güvenli bir yönlendirme ve akıcı sürüş sağlıyor.Aynı başarı süspansiyon sisteminde de fark ediliyor. Sistem ani ağırlık değişimlerinde karoserin aşırı esnememesi konusunda hızlı davranıyor. Amortisörlerin kısa çalışma aralığı, bozuk zeminlerde arkada sesler oluştursa da genel olarak konfordan çalmıyor. Bu durumda Civic HB'deki değişimlerin görsel olduğu kadar sürüş kalitesini de arttırdığını söyleyebiliriz.

Fren mesafesinin uzun olmasında kış lastiklerinin sorumlu olduğu söylenebilir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer