ARKADAŞINA GÖNDER
TEST Subaru Levorg 1.6 GT-S
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST Subaru Levorg 1.6 GT-S

11.03.2016 Cuma
TEST SUBARU LEVORG 1.6 GT-S

Subaru, Levrog modeliyle uzun süredir olmadığı kompakt station sınıfında, orta sınıf beklentilerini karşılayacak bir modelle var olmaya başladı. Küçük silindir hacimli motoruyla Levorg, yeni müşterilere ulaşıp markanın yıldızını parlatacak.

Subaru'nun SUV ve crossover sınıfında parlayan bir marka olması onun "normal" otomobiller de ürettiğini unutturuyordu. Ta ki Levorg yollara çıkana kadar. Keskin çizgileri, eğimli A sütunu, yüksek omuz çizgisi ve geniş ön panjuru sportif marka imajına uyumlu bir tasarım sağlıyor. Motor kaputundaki geniş hava girişi Subaru'da turbonun habercisi. İntercooler sistemini üstte, motor kaputuna yakın konumlandıran Subaru, sistemin havalandırmasını için de kaputta sportif görünen bir oyuk açıyor. Bu da Levorg'a agresif bir görünüm kazandırmış. Arka kapılardan stoplara uzanan kas izi dinamizmi arttırıyor.

Otomobilin gösterişli görünmesinde tasarımı kadar boyutları da önemli rol oynuyor. 4690 mm'lik uzunluğundaki Levorg sınıfının en uzunlarından. Skoda'da Octavia Combi'nin 4659 mm'lik uzunluğu düşünüldüğünde Levorg'dan da orta sınıf hacmi sunmasını beklemek yanlış olmazdı. Otomobilin 2650 mm'lik dingil mesafesi de geniş yaşam alanının habercisi. Kokpite girdiğimizde dışarıdaki dinamizmin içeride de devam ettiğini görüyoruz. Öncellikle altı düzleştirilmiş direksiyon simidi dikkatimizi çekti. Bacaklar için daha fazla yer kazandıran bu tasarımla birlikte,parmakların rahat kavraması için de direksiyon simidinde oyuklar oluşturulmuş. Direksiyon üstünde çok fazla düğme yerleştirilmiş olması ergonomiyi azaltıyor. Bu kadar düğmeye rağmen direksiyon solunda ve sağında da bol düğme bulunması karmaşaya yol açmış. Ergonomiyi gözeten detaylar yok değil. Direksiyon arkasından mavi aydınlatmalı hız ve devir göstergesi rahat izlenebiliyor. Bu göstergelerin ortasındaki araç bilgi ekranı da rahat okunuyor. Orta konsolda 6,2 inçlik renkli dokunmatik multimedya ekranının üstünde bir başka ekran, yol bilgisayarı yer alıyor. Her ne kadar ekranlar rahat takip edilebilse de bu kadar çok ekran olması ve hangisinden neyi takip edeceğinizi aklınızda tutmak algı kargaşası yaratabiliyor.

Yan ve bel destekleri başarılı olan ön koltuklar Levorg'un içerisine oturur oturmaz sportif hissin yolcularını sarmasını sağlıyor. Virajlarda da başarılı olan destekler sürüş konforunu arttırıyor. Vites konsolunda ön koltuk ısıtması, elektrikli park freni ve yokuş kalkış desteğinin de düğmeleri yer alıyor. Levorg'un bu kadar zengin donanımlı olması çok iyi. Ama keşke merkezi kumanda sistemi kullanılsaydı.

Arka koltuklara geçtiğimizde de geniş bir yaşam alanı bizi karşılıyor. Öndeki yumuşak plastik malzeme ve kaliteli işçilik arkada da korunmuş. Deri döşemeler kalite algısını arttırıyor. Geniş bir yükleme alanı bulunan Levorg, 522 litre bagaj hacmi sunuyor.

Levorg'un agresif görünmesinde motor kaputundaki hava girişinin ve bu hava girişinin oluşmasında pay sahibinin turbo olduğundan yazımızın başında bahsetmiştik. Bu turbo sayesinde 1,6 litrelik benzinli motor 170 HP güç üretiyor. Turbo sayesinde 1800 ile 4800 d/d arasında 250 Nm'lik maksimum torka ulaşan 1,6 litrelik motor geniş tork aralığı sayesinde alt devirlerden itibaren devir kesiciye kadar neredeyse nefessiz bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor. Fabrika verilerine göre 8,9 saniyede 0-100 km/s'ye hızlanan Levorg, test ölçümlerinde benzer sonuç sundu. 1551 kilogramlık boş ağırlık, CVT şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de göz önünde bulundurulduğunda hızlanma verisinin başarılı olduğu değerlendirmesi yapılabilir.

Lineartronic olarak adlandırılan CVT tipindeki otomatik şanzıman türünün en iyilerinden biri. CVT'lerin ağırkanlı yapısı, Levorg'da bambaşka hissettiriyor. Geleneksel tork konvertörlü şanzımanlar kadar akıcı ve verimli çalışan şanzımanda CVT'nin kademesiz yapısının sağladığı konforu da eklenmiş. Devir yükseltip motor gürültüsünü arttıran alışıldık bir CVT karakteri sunmayan Lineartronic, istenildiğinde 6 ileri manuel olarak da vites değişimine izin veriyor. Subaru'nun "SI-DRIVE" olarak adlandırdığı sürüş modu sayesinde motor ve şanzımanın Sport ya da Intelligent seçenekleri bulunuyor. Sport'da daha keskin bir sürüş tecrübesi yaşatıyor.

Ortalama test tüketimine baktığımızda 8,6 lt/100 km'lik test verisi kabul edilebilir bir tüketime işaret ediyor. Performanslı sürüşte ya da yoğun bir trafikte bu tüketim 10,0 lt/100 km seviyesine ulaşabiliyor. Subaru'ya özel olan simetrik AWD çekiş sistemi, Levorg'a etkileyici bir yol tutuş sağlıyor. Simetrik AWD'nin olabildiğince alçağa konumlandırılmış olması ve Boxer tipi motorun da ağırlık merkezini düşürmesi yol tutuşa olumlu etkisi var. Viraj dönüşlerinde Levorg'un yönlendirilme yeteneği göz dolduruyor. Direksiyon yönlendirmesi net ve sürücünün isteklerine itaatkar. Outback ve WRX STI'da da kullanılan ATV (Active Torque Vectoring) sistemi Levorg'un yeteneğini arttırıyor. Bu sayede, tekerleklere aşırı tork bineceği durumlarda bunu dengeleyen sistem yönlendirme kabiliyetini arttırıyor.

Fren testinde ise hızlanmadaki performansı bulamadık. Kış lastikleriyle 47 metreye ulaşan fren mesafesinin güvenlik sınırının üstüne olduğunu söylemeliyiz. Genel bir değerlendirme yaptığımızda Levorg'un zengin donanımıyla, güçlü motoru ve başarılı yol tutuşuyla ilgi çekecek bir otomobil olduğunu söyleyebiliriz. Ama station karoserin çok tercih edilmediği bir pazarda işinin çok zor olduğunu da unutmamak gerekli. Üstelik 1,6 litrelik silindir hacimli benzinli motora rağmen fiyatının 114.900 TL'den başlıyor olması işini daha zorlaştıracaktır. Ama bu performansa kesinlikle değer...

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.