ARKADAŞINA GÖNDER
TEST BMW X1 xDrive20d
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST BMW X1 xDrive20d

14.03.2016 Pazartesi
TEST BMW X1 XDRİVE20D

Birinci neslinin tasarımıyla SUV-Crossover sınıfından çok, kompakt hatchback gibi algılanan X1, ikinci nesliyle sınıfına yakışan gösterişli bir tasarıma kavuştu. Yeni motor seçenekleriyle de daha geniş bir kitleye ulaşabilecek olan X1, test sayfalarımızda Türkiye’deki en güçlü motor seçeneğiyle yer alıyor.

Hemen hemen her sınıfta olduğu gibi kompakt sınıfta da SUV temsilcisi bulunan BMW, bu konuda diğerlerindeki kadar arzu uyandırmıyordu. Artık bu sınıfta da iddialı olduğunu tamamen yenilediği X1 ile vurgulayabilecek. Bunun için yeni X1'in teknolojisine olduğu kadar tasarımına da güveniyor.

Yeni nesille birlikte iri far ve panjur tasarımıyla X1 olduğundan daha büyükmüş gibi algılanıyor. 1 Serisi'ni andıran yeni far tasarımı selefinden daha modern görünüyor. Gelenekselleşen dairesel gündüz farlarında LED aydınlatma kullanılıyor. Farlarda da daha verimli bir aydınlatma için Bi-LED ismi verilen teknoloji yer alıyor.

BMW'ye has ön panjur tasarımı içerisinde dikine krom ızgaralar kullanılarak daha gösterişli olması sağlanmış. Motor kaputu üstündeki girinti ve çıkıntılarla kaslı bir görünüm elde edilmiş. Profilde de güçlü görünen yeni X1, selefinde olduğu gibi ön çamurluktan kapı kollarına uzanan keskin çizgiyi kullanıyor.

Bir BMW klasiği olan L biçimli, çift parçalı stoplar X1'de kullanılmaya devam ediyor. Ancak yeni nesilde stopların çizgisi daha köşeli olana yerini bırakmış. Elektrikli bagaj kapağı ardında 505 litrelik hacim karşımıza çıkıyor. Selefinde 420 litre olan hacimdeki 95 litrelik artış büyük fark yaratıyor.

Selefinde 4477 mm olan uzunluk, 4439 mm'ye düşmüş. Dingil mesafesinde ise 2760 mm'den 2670 mm'ye, 90 mm kadar bir kısalma söz konusu. Boyutlardaki bu gerileme X1'in yepyeni bir platform olan UKL'ye (küçük sınıf platformu) geçmiş olmasından kaynaklanıyor. Önden çekişli ve enlemesine motorlu otomobiller düşünülerek tasarlanan bu platform, X1'in uzunluğunu ve dingil mesafesini azaltmasına rağmen yükleme ve yaşam alanlarında daha cömert olabilmesini sağlamış.

Kabin içerisine geçtiğimizde neredeyse, X1'le aynı platformu paylaşan 2 Active Tourer'daki genişlikle karşılaşıyoruz. Ön ve arka koltuklarda uzun boylular bile rahat edebiliyor. Geniş cam yüzeyler ve panoromik cam tavanla kabin içi ferah.

Malzeme ve işçilik kalitesi selefinden daha iyi. Sade tasarlanan kokpitte, iDrive sisteminin sağladığı pratik kullanım ergonomiyi arttırıyor. Vites konsolunda küçük eşyalar için yeterli alanlar tasarlanırken, kapı içlerindeki eşya gözleri de başarılı.

Güvenlik donanım listesi günümüzde sunulan neredeyse her teknolojiyi barındıran motor kaputu altında ülkemizdeki fiyat litesinin en güçlüsü, 190 HP'lik dizel yer alıyor. Bu güç ve 1750 d/d'de ulaşılan 400 Nm'lik yüksek tork X1'in neredeyse bir kompakt sporcu gibi tepkiler vermesini sağlıyor. 7,6 saniyelik fabrika verisi 0-100 km/s hızlanma karşılığında test ölçümlerinde 8,3 saniyelik değer elde ettik. Ara hızlanmalarda beklentileri fazlasıyla karşılayan X1 xDrive20d, atak bir sürüş tecrübesi sunuyor. Karşılığında, fabrika verilerinin üstünde de olsa 7,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle makul bir sonuç sağlayabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, performansı gözetmesi kadar ekonomi ve konfor konularında da başarılı.

Ancak kış lastikleriyle ortaya çıkan 44 metrelik fren mesafesi beklentilerimizin üzerinde bir sonuç. Sürüş özelliklerini değerlendirdiğimizde sürücünün rahatlıkla yönetebildiği direksiyon sisteminin türünün en iylerinden olduğunu söyleyebiliriz. Spor kullanımı teşvik eden süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde kısa darbe emişi aralığı sebebiyle gürültü yansıtsa da yol tutuş becerileri çok iyi. Dört tekerlekten çekişli Alman, önden çekiş için tasarlanan platformun etkisiyle çok zorlandığında önden kayma eğilimi gösterse de çizgisine kolay döndürülebiliyor. Genel değerlendirmede premium sınıft aki kompakt SUV'lar arasında artık daha etkili bir X1 ile karşılaştığımızı söylemeliyiz. Sınıfının en geniş yaşam ve yükleme alanlarından birini sunabilen X1, fonksiyonel yapısıyla da beklentileri karşılıyor. Premium sınıfa uygun malzeme ve işçilik kalitesi, zengin donanımı, güçlü ve ekonomik motoruyla da göz dolduruyor. BMW'ye özgü dinamik sürüş karakterini de koruyan X1, başarılı bir paket sunuyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar:Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.