ARKADAŞINA GÖNDER
Test:Peugeot 2008
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test:Peugeot 2008

23.03.2016 Çarşamba
TEST:PEUGEOT 2008

2016 Dakar Rallisi’nin şampiyonu olan Peugeot 2008, parkurdaki kardeşi gibi zorlu arazide değil, kalabalık şehirde şampiyonluk peşinde.

Motorsporlarındaki rekabet seviyesi kıran kırana olabilir. Ancak şehirlerin koşuşturması da zorlayıcı. Peugeot, 2008 DKR ile dünyanın en zorlu motorsporları organizasyonlarından biri olan Dakar Rallisi'nin 2016 şampiyonu oldu. Fransızlar dayanıklılık ve performansın çok önemli olduğu bu cephede zafer elde ederken, otomobilin sivil versiyonu olan standart 2008 de modern şehir hayatında rekabet ediyor. Ancak yarışçı kardeşinden farklı olarak amacı genel beklentileri karşılayıp insanların hayatını kolaylaştırmak.

Test aracımız bunun için otomatikleştirilmiş manuel şanzıman ETG6'ya ve 1,6 lt'lik dizel motora sahip. ETG6, daha önce 1,2 lt'lik benzinli motorda kullandığımız ETG5 şanzımana göre daha akıcı bir çalışma karakterine sahip olsa da, türünün bir özelliği olarak vites değişimlerinde yığılma veya kararsız çalışma karakteri gibi defolara sahip. Bu 2008'e has bir durum değil.

Yakıt ekonomisi ve düşük üretim maliyeti için tercih edilen otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların tamamında hidrolik pompalı otomatik debriyaj sistemi yüzünden bu tür durumlar ortaya çıkıyor. 92 HP gücündeki dizel motorun nispeten yüksek torku sayesinde benzinlideki kadar sık vites değişimi gerekmemesi sürüş akıcılığını olumlu etkiliyor. Şanzımanın direksiyon arkasındaki kulakçıklarla manuel vites değişimi sunması kullanım açısından bir artı.

Boyutlarını iyi kullanan otomobillerden biri olan 2008, 4,16 metrelik bir karoserde sunulabilecek en geniş kabinlerden birini yeterli bir bagajla birleştiriyor. Kabinin genelindeki kalite seviyesi de küçük sınıft aki bir otomobil için yeterince iyi. Mavi ambiyans aydınlatması, küçük direksiyon simidi gibi detaylar 2008'in özgün bir yaşam alanı sunmasını destekliyor.

Yazı: Eray Özgür / Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.