ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Audi A4 1.4 TFSI S tronic
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Audi A4 1.4 TFSI S tronic

31.03.2016 Perşembe
TEST: AUDİ A4 1.4 TFSI S TRONİC

Premium orta sınıfta başlangıç seviyesinde küçük silindirli hacimli motor sunanlar artıyor. Bu sayede daha ulaşılabilir fi yat seviyesinde yer alabilen yeni A4 de daha fazla tüketicinin radarına girecek otomobiller arasına katıldı.

Yeni Audi A4, selefine göre daha keskin çizgilere sahip LED aydınlatmalarla hemen ayırt ediliyor. Farlar dışında tasarımda selefine göre küçük hareketlerle yapılan değişiklikleri çok dikkatli olmazsanız, hemen fark etmeniz zor. A4, selefinden çok ayırt edici görünmediği gibi markanın diğer sedanlarıyla da büyük benzerlik gösteriyor. Akıcı, şık ve seçkin görünen yeni A4, 1994 yılından beri süregelen olgunlaşma sürecini beşinci nesilde de devam ettiriyor.

Test otomobilimizin üstüne eklenen, neredeyse bir otomobil fiyatına mal olan zengin donanım, A4'ün neler sunabileceğini göstermesi açısından önemli. Bu liste içindeki S line donanımı, markanın sportif genlerine gönderme yapmayı başarıyor. Şıklığından ödün vermeyen S line donanımı A4'e sportif öğelerini dengeli bir şekilde aşılamış. Bu donanımla gelen geniş hava girişli ön tampon, LED farların keskin çizgileriyle uyumlu. Ön çamurluklardaki S line logosu da sportif donanımın sinyalini veriyor. 19 inçlik S line logolu jantları A4'ün geniş çamurluk yuvalarını doldurmayı başarıyor. Üstündeki kışlık lastikler ise test ölçümlerinde, fren mesafesinin olması gerektiğinden uzun çıkacağını bize şimdiden haber veriyor. Otomobilin arkasında da LED aydınlatmanın etkisi hissediliyor. Bagaj kapağıyla bütünleşen stoplar A4'ün, önü kadar arkası da özenle tasarlanmış otomobillerden biri haline getiriyor. S line'a özel arka tampon altındaki gri plastik kaplama ile arka tampona da biraz sportifl ik eklenmiş.

Otomobilin kabinine geçtiğimizde malzeme kalitesinin Audi'nin yüksek standardıyla uyumlu olduğu görülüyor. İlk kez TT'de tanıtılan, dijital gösterge grubu A4'te oldukça şık görünüyor. Geleneksel amacı motor devri ve hız gibi bilgileri aktarmak olan bu geniş ekranda bile kişiselleştirme seçeneği sunulması fonksiyonelliği ve rakiplerine göre avantajını da arttırıyor. Rakiplerinde olduğu gibi yeni A4'te de havada asılı gibi duran ve gizlenmeyen bir multimedya ekranı tercih edilmiş. Bu konum, sürücünün gözünün hizasında olması açısından doğru. Sistemin çözünürlüğünün ve fonksiyonelliğinin başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Multimedya sisteminin kullanışlılığı sınıfının en iyisi olmasa da pek çok rakibinden daha iyi.

Ön koltuklar S line donanımı sayesinde oldukça başarılı vücut desteklerine sahip. Kabin içerisindeki genişlik ise rakipleriyle benzer seviyede: çok cömert ya da yetersiz değil. Tabii burada premium rakiplerden bahsediyoruz. Orta konsolda, daha önce A7 ve A8 modellerinde gördüğümüz yayvan formlu vites kolu tipiyle karşılaştık. Avuç içerisine rahat oturması için tasarlanan vites kolu, hem az yer kaplıyor hem de şık görünüyor. Kokpitte düğmelerin büyük bir kısmı vites konsoluna odaklanmış ve bu bölüm de sürücünün direkt görüş açısında değil. Motoru çalıştırıp stop etmeye yarayan düğme de kokpitin bir hayli derininde kalmış.

Premium rakiplerin benzinli motorlarına göz attığımızda BMW'nin 1,5 litre 136 HP, Mercedes'in 1,6 litre 156 HP ve Volvo'nun 1,5 litre 152 HP'lik motorlarının bulunması Audi'nin bu konuda bir şeyler yapmasını gerektirdi. VW Grubu modellerinden tanıdığımız 150 HP gücündeki 1,4 litrelik turbo benzinli motor A4'te de görev alıyor. Biraz gürültü ve sarsıntı hissettiren ilk çalışma karakteri, önde uzunlamasına yerleştirilen 1.4 TFSI'ın konfordan ödün verebileceği izlenimi yaratıyor.

Hızlanma konusunda, rakipleriyle benzer fabrika verileri sunan 150 HP'lik 1.4 TFSI, testte oldukça tatminkar verileri sunmayı başardı. 8,8 saniyelik 0-100 km/s test verisi ortalama bir tüketici için oldukça iyi bir hızlanma anlamına geliyor. 1.4 TFSI ara hızlanmalarda oldukça atak ve 7 ileri vitesli çift kavramalı S tronic elini çabuk tutuyor. Vites geçişleri yerinde ve oldukça hızlı. Bu verimlilik yakıt tüketimine de yansıyor. A4 ile 6,2 lt/100 km'lik ortalama tüketimle seyahat etmek hiç zor değil.

Audi'nin dinamik sürüş karakteri yeni A4'de daha da iyileştirilmiş. Önden çekişli otomobilin virajları geçme kabiliyeti çok iyi. Ani şerit değişimlerinde de kontrol edilebilirliği yüksek olan A4, sürücüsüne güven veriyor. Direksiyonun netliği ve geri bildirimleri başarılı. Audi A4, dinamik bir sürüşü yüksek konforla birlikte sunmayı başarıyor.

Yazı: Koray Kodal / Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.