ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Audi S8 Plus, Mercedes-AMG S 63 AMG 4MATIC Long
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Audi S8 Plus, Mercedes-AMG S 63 AMG 4MATIC Long

01.04.2016 Cuma
TEST: AUDİ S8 PLUS, MERCEDES-AMG S 63 AMG 4MATIC LONG

Ortama hakim olan kendini iyi hissetme duygusu ve sonsuzmuş gibi gelen bir güç: Audi ve Mercedes’in lüks performans sedanları iki farklı dünyayı bir arada sunuyor. Peki, hangisi daha iyi?

Aslında hiçbirimizin 600 HP'lik bir sedana ihtiyacı yok. Ancak şu da bir gerçek ki, eğer sadece ihtiyacımız olanlarla yetinseydik muhtemelen hayatımız daha sıkıcı bir hale gelirdi. İşte bu iddiamızı kanıtlamak için Audi S8'in hem gücü 520'den 605 HP'ye çıkartılan hem de teknolojisinde birtakım değişiklikler yapılan "plus" versiyonunu ve Mercedes- AMG'nin S Serisi'ndeki 4 tekerlekten çekişli seçeneği olan uzun karoserli S 63'ü karşı karşıya getiriyoruz.

Sürüş konforu

Hem S 63'te imzası olan AMG hem de S8 plus'ı geliştiren quattro GmbH performans sedanlarında akustik ziyafet çeken spor egzoz sistemlerine yer vermiş. Ancak performans düşkünü kaymak tabakanın radarına giren bu iki sedan çift camlı ses yalıtımları sayesinde atmosfere yaydıkları senfonileri kabinlerinden başarıyla uzak tutabiliyor. Çift turboyla beslenen motorların güçlü sesleri istendiğinde derinden ancak asla rahatsız edici olmadan yolcular tarafından duyulabiliyor. Audi'de opsiyonel olarak sunulan ön ve arka koltuklar için masaj fonksiyonu ve elektrikli koltuk ayarı Mercedes'te biraz daha rahat ve akıcı gerçekleşiyor. Uzun yolculuklar sonrasında bile S Serisi'nin arka koltuklarından dinlenmiş bir biçimde inmek mümkün. Daha derin tutulmuş oturma bölümü ve opsiyonel olarak sunulan yatış pozisyonu sayesinde otomobille daha iyi bütünleşiliyor. Audi'de dört bölgeli koltuk ısıtma ve dört bölgeli otomatik klima standart olarak sunulurken, aracın adaptif amortisörlere de sahip havalı süspansiyonu plus versiyonuna özel olarak daha sert bir çalışma ayarına kavuşmuş olsa bile hala konforu başarıyla gözetiyor. Mercedes'in yürüyen aksamı da aynı prensibe göre çalışıyor ancak otomobil yolla bütünleşmesi konusunda daha başarılı.

Karoser

Audi S8 plus, bantlardan eksiksiz denebilecek bir güvenlik zırhıyla indiği için bu konuda puanları topluyor. Ancak burada ilginç ve aslında utandırıcı bir detay var: trafik işareti tanıma sistemi opsiyon listesinde yer alıyor. Mercedes-AMG S 63 de bünyesinde pek çok konfor ve güvenlik donanımını barındırıyor. Ancak tıpkı Audi gibi Mercedes de tabiri caizse ufak hesaplar peşinde koşuyor ve yaklaşık 5,25 metrelik bir otomobilde park sensörlerini opsiyonel olarak (Almanya'da) sunuyor. Bu arada S Serisi'nin karoserinin ve kabininin genelindeki işçilik kalitesi aynı yüksek seviyeyi yakalayamıyor. S Serisi'nin iç mekandaki en büyük kozu arka koltuklardaki yaşam alanı. İnsan bu koltuklarda adeta evinin kanepesindeki gibi yayılıp rahatlayabiliyor. Mercedes'te yolcuların yükleri için de fazlasıyla yeterli yer mevcut: Taşıma kapasitesi 597 kg. Römork çekebilmek için çeki demiri bağlantısı sadece Audi'de sunuluyor. Bu arada Audi, karşılaştırmanın eskisi olmasına ve kokpitinde çok sayıda düğme barındırmasına rağmen Mercedes'e göre daha kolay kullanılıyor.

Motor/Şanzıman

0-100 km/s hızlanmasını 3,6 saniyede tamamlayan Audi veya 3,9 saniyede tamamlayan Mercedes gibi iki otomobilin performansı konusunda şüpheci davranmak abesle iştigal etmek olur. "Benim" diyen spor otomobiller bile bu ikili karşısında ceketlerinin düğmelerini iliklemek zorunda kalır. S8 plus sadece 11,8 saniyede 0'dan 200 km/s'ye çıkarken, güç ve ağırlık konusunda dezavantajları olan Mercedes'te aynı disiplinse 12,8 saniye sürüyor. Audi, süper sedanının nefesini elektronik olarak 305 km/s'de kısarken, Mercedes standart olarak 250 km/s maksimum hızı sunuyor. Limitörü 300 km/s'ye yükseltmek de mümkün. Audi'nin güç ünitesinin rakibine göre daha rafine hissettirmesi çift turbo V8 ile 8 ileri vitesli otomatik şanzımanın mükemmel ittifakıyla açıklanabilir. Böylesine hızlı ancak aynı zamanda da kendini unutturacak kadar yumuşak gerçekleşen vites değişimleri her gün karşımıza çıkan bir şey değil. Audi hem gücün üretimi ve kontrolü hem de kullanımı konusunda Mercedes'ten bir adım önde. Mercedes'in zaafl arından bir tanesi de gaz pedalının yönetiminde yaşanıyor. Pedala basılan ilk santimetrelerde hiçbir şey olmazken bu durgunluğa aldanıp da gaza baskıyı arttırdığınızda aniden gelen çekiş otomobilin ileri atılmasına neden oluyor. Bu yapı özellikle park manevralarında gereksiz bir stres ortaya çıkartıyor.

Sürüş dinamikleri

Hareket etmeye hazır haldeki boş ağırlığı 2 ton sınırının üstündeki kütle, uzun dingil mesafesi ve 4 tekerlekten çekiş, sarsılmaz bir düz gidiş kararlılığı, yüksek yuvarlanma konforu ve zorlu hava koşullarında hedefe problemsiz ulaşma anlamına geliyor. Ancak pek çok klişeden biri olarak aynı zamanda da çok çevik olmayan yol tutuş özelliklerine de neden olabilir. Ama burada değil! S Serisi'nin uzun dingil mesafeli bir versiyonunun ne slalom parkurunda ne de yol tutuş pistinde önden veya arkadan kayma eğilimi göstermeden atik bir biçimde ardında bırakması küçük bir sürüş dinamiği mucizesine işaret ediyor. S 63'ün S8 plus'ı hep bir adım arkadan takip etmesinde otomobilin abartılı denecek kadar güveli sürüş özellikleri büyük rol oynuyor. Yürüyen aksam mühendisleri otomobilin sürüş özelliklerinde en ufak bir sürprize yer bırakmamış. Fren sistemi de bu anlayışın bir ürünü: Fren mesafesi çok kısa ve fren sistemi kaçırma namına en ufak bir kuşku yaratmıyor. Audi'nin geneline hakim olan canlı ve atak yapı, sürüş özelliklerinde tavan yapıyor. Otomobilin limitlerindeyken sergilediği tavır, spor otomobillerle haşır neşir olanların seveceği türden: otomobilin tam kopma noktasındayken zarif ancak aynı zamanda da adrenalin pompalayan çizgisine dönüşü keyif veriyor. Viraj içinde önceliği nötr kalmak olan Mercedes, Audi kadar geniş bir hareket alanına sahip değil ve tur zamanında 1,3 saniye geride kalıyor.

Bu sınıft aki ve cüssedeki bir otomobilin viraj çıkışında drift e eğilim göstermesi istenen bir durum mu? İşte bu tartışılır. Ancak Audi'nin fren sisteminin, karbon seramik fren disklerine rağmen, iyileştirmeye açık olduğu kesin bir gerçek. Yol tutuş pistinde atılan iki tur sonrasında otomobilin fren pedalı aşırı derecede yumuşarken, hafif bir kaçırma eğilimi de gözleniyor. Tam performanslı kullanımda sistemin ne kadar güvenilir olduğu konusunda akıllarda soru işaretleri oluşabilir.

Maliyetler Bu güçte ve sınıft a bir otomobil satın alanlar için para muhtemelen ikinci planda yer alan bir kriterdir. S8 ve S 63'ün Türkiye pazarındaki durumuna baktığımızda Audi'nin lüks performans makinesinin sadece 520 HP'lik standart versiyonuyla ithal edildiğini görüyoruz. 999.445 TL'lik başlangıç fiyatı belirlenen Audi S8'e karşın Mercedes'in Türkiye'deki en güçlü sedanı olan 585 HP'lik S 63'ün başlangıç tarifesi 1.219.600 TL.

SONUÇ: Kim demiş ki A8'in RS versiyonu yok. S8 plus adını taşısa da aslında bu bir RS 8. Performans konusunda rakibinin önünde yer alan olgun Audi, buna karşın yüksek konfor seviyesiyle de övgüyü hak ediyor. Harika bir motora sahip olan otomobil, S 63'ten daha çevik olsa da frenleri yüzünden sürüş dinamikleri bölümünde rakibinin arkasında kaldı. Mercedes ise Audi kadar atik bir otomobil olmasa da harika frenleri ve en ufak bir taviz vermediği sürüş güvenliğiyle öne çıkıyor. Başarılı konfor ve çok cömert bir genişliğin sunulduğu kabin de yıldızın diğer artılarını oluşturuyor.

Yazı: Horst von Saurma, Paul Englert/Eray Özgür Fotoğraflar: Daniela Loof

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.