otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş İzlenimi: Porsche 718 Boxster
Yeni Boxster’la ilk kez sergileneceği Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde tanışmak için Fransa’ya gittik. 50’li yılların efsanevi Porsche modeli 718’ e gönderme yapan yeni Boxster, tıpkı atası gibi dört silindirli motora sahip.
Sürüş İzlenimi: Porsche 718 Boxster

Yeni Boxster'la ilk kez sergileneceği Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde tanışmak için Fransa'ya gittik. 50'li yılların efsanevi Porsche modeli 718' e gönderme yapan yeni Boxster, tıpkı atası gibi dört silindirli motora sahip.

Boxster yeni neslinde sadece 718 ismini alarak değil, isim babasında olduğu gibi 4 silindirli motoruyla da şaşırtmayı başardı. Bu değişimi anlatmadan önce kısaca Boxster'ın nasıl günümüze geldiğini hatırlayalım. 1993 yılında Boxster Concept ile başlayan model ismi, 1996 yılında 986 karoser koduyla yollara çıkıp Porsche için bir dönüm noktası başlatmıştı. "Uygun fiyatlı" Porsche sayesinde elde edilen satış başarısı 2004 yılında 987 karoser ismiyle Boxster'ın ikinci neslini bizlerle buluşturdu. 2012 yılında ise 981 karoser ismiyle Boxster'ın üçüncü nesliyle tanışmıştık.

Yeni Boxster'la ilk kez sergileneceği Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde tanışmak için Fransa'ya gittik. 50'li yılların efsanevi Porsche modeli 718' e gönderme yapan yeni Boxster, tıpkı atası gibi dört silindirli motora sahip.

Günümüzde ise 50'li yıllara gönderme yapıp 718 Boxster adıyla yollara çıktı. Bu yıl içinde sadece Boxster değil Cayman da 718 rakamını isminin önüne ekleyecek. Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde tanıştığımız 718 Boxster'daki değişimler belki ilk bakışta çok çarpıcı hissettirmeyebilir ama biraz göz gezdirince yapılanları taktir edeceksiniz.

Ön tamponda ve kapı arkalarında hava girişleri genişletilmiş. Otomobilin far ve stop grubu için çok fazla mesai harcanmış. Üç boyutlu tasarlanan LED stoplarda geri vites lambası ve sinyaller iyi gizlenmiş. Stopları birleştiren ve Porsche ismine zemin oluşturulan kaplama üçüncü stop lambası gibi görünerek 911'e atıft a bulunuyor. Onun üstüne yerleştirilen Porsche'nin ördek kuyruğu tasarımı da spoyleri gizliyor. Otomobilin içerisine geçtiğimizde ise 918 Spyder'dan gelen direksiyon simidiyle karşılaşıyoruz. Üstünden sürüş modları da kontrol edilebilen bu etkileyici tasarım, donanıma göre 375 mm ya da 360 mm çaplı olarak iki farklı seçenekle sunuluyor.

718 Boxster'da iki motor seçeneği sunuluyor. Yeni geliştirilen turbo beslemeli, 4 silindir motorların 2,0 litre olanı 300 HP, 2,5 litre olanı 350 HP güç üretiyor. Artan güç güç ve tork seviyesiyle 718 Boxster, üçüncü nesil Boxster'dan daha hızlı. Örneğin, 718 Boxster S PDK'nın 4,2 saniyelik 0-100 km/s hızlanması selefinden 0,6 saniye daha iyi. 14,7 saniyelik 0-200 km/s hızlanması ise selefinden 2,6 saniye daha hızlı. 718 Boxster'ın sadece motoru değil, sürüş dinamikleri de geliştirilmiş. Boxer S'e 911'den gelen yeni fren sistemi de etkileyici performans sunuyor. Elektromekanik direksiyonun netliği yüzde 10 oranında iyileştirilmiş. Şasisinde de iyileştirmeler yapılarak yol tutuşu geliştirilmiş. Tüm bu yenilikler sonucunda 981 Boxster'ın Nürburgring'de tur zamanı 16 sn iyileştirilip, 718 Boxster S ile 7 dakika 42 saniye olarak kayda geçmiş. Sonuç olarak hacmi küçültülen motora rağmen performansı arttırılan Boxster'ın keyif verme dozu da yükselmiş. Nisan ayından itibaren Türkiye'de satılmaya başlanacak olan 718 Boxster'ın başlangıç fiyatı yaklaşık 98 bin Euro olacak. 2,5 litrelik silindir hacimli Boxster S'in 153 bin Euro civarında bir başlangıç fiyatı olması öngörülüyor.

Yazı: Koray Kodal-Marsilya/Fransa

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.