ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Fiat Egea 1.6 E-Torq AT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Fiat Egea 1.6 E-Torq AT6

23.04.2016 Cumartesi
TEST: FİAT EGEA 1.6 E-TORQ AT6

Egea’nın fi yat listesindeki tek otomatik şanzıman 1,6 litrelik benzinli motorla geliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sarsıntısız ve akıcı vites geçişleriyle konforu arttırıyor.

Fiat Egea'dan beklentiler büyük. Sedan pazarı olan Türkiye'de Fiat markası uzun yıllar Linea ile temsil edilirken ikinci bir sedan olarak gelen Egea ile ilgili ilk izlenimler iyi. İlk test konuğumuz 1,6 litrelik dizel motorlu Egea olurken, aileye sonradan eklenen 1,6 litre benzinli motor ve otomatik şanzıman ikilisi ikinci konuğumuz oldu.

Birinci testimizde Egea'nın karoserinin yeteri kadar geniş ve yükleme alanının da cömert olduğundan bahsetmiştik. Sade kabini, başarılı ergonomi ve tatminkar malzeme kalitesiyle şekillenmiş. İkinci testimizde bu detayları tekrar hatırladıktan sonra asıl önceliğimiz yeni motor ve şanzımana göz atmak.

Birçok rakibinde turbo besleme ve daha küçük silindir hacimli motorların tercih edilmesine rağmen, Egea'da daha geleneksel ve kimilerince daha sorunsuz olarak görülen atmosferik 1,6 litre motora yer verilmiş. 110 HP'lik motor üst devirlerde canlanıyor.

4500 d/d'de ulaşılan 152 Nm'lik maksimum torka da bu kadar yüksek devirde ulaşılması alt devirlerin güçsüz hissetirmesine yol açıyor. Ancak atmosferik motorların genelinde karşılaşılan bu yapıya alışkın olanlar için bu durum hayal kırıklığı yaratmıyor. Şehiriçinde, otomatik şanzımanın desteğiyle, zayıf alt devirler büyük bir sorun yaşatmıyor. Daha atak olmasını beklediğiniz anlarda gaz pedalına daha fazla bastığınızda ise doğal olarak yakıt tüketimi olumsuz etkileniyor. Fabrika verilerine göre ortalama 6,3 lt/100 km olan tüketim test ölçümlerinde 8,6 lt/100 km olarak kayda geçti. Bu rakam şehiriçi kullanımı ve yoğun trafikte 10 lt/100 km seviyesine ulaşıyor.

Geleneksel tork konvertörlü olan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman vites geçişlerinde sarsıntı yaşatmıyor. Zamanında gerçekleşen vites değişimleri de sürüş kalitesini arttırıyor. Manuel olarak vites tercih etmek istenildiğinde ise vites kolunu sola doğru çekip manuel vites değişimine başlanabiliyor. Vites kolu ileri hareket ettirildiğinde vites küçültürken, geriye doğru harekette vites büyütülebiliyor.

Genel olarak baktığımızda Egea'nın bir bütün olarak değerlendirildiğinde sınıfının en iddialı modellerinden biri olduğunu söylemeliyiz. Ortalamayı yakalayan sürüş kalitesi, güvenliği ve donanımıyla tatminkar bir paket sunan otomobil, fonksiyonel yapısıyla da göz dolduruyor. 1,6 litre atmosferik benzinli motor ve otomatik şanzımanın asıl amacı konfor. Bu görevi de başarıyla yerine getiriyorlar. Konu yakıt ekonomisi ve hızlanma performansına geldiğinde ise daha iddialı ve verimli rakiplerinin olması rekabette fiyatıyla öne çıkmasını sağlıyor.

Yazı: Koray Kodal Fotoğrafl ar. Ersan Sezer