ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Opel Insignia Sedan 1.6 CDTI AT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Opel Insignia Sedan 1.6 CDTI AT6

05.05.2016 Perşembe
TEST: OPEL INSİGNİA SEDAN 1.6 CDTI AT6

Rakiplerinde 1,6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi sunulurken, Insignia’nın aralarına ne zaman katılacağı merak ediliyordu. İşte: Insignia 1.6 CDTI AT6.

Orta sınıft a, bundan birkaç yıl önce 2,0 litre silindir hacminin altında motorlu olanlar "zayıf" bulunurdu. Artık "küçük" silindir hacimli motorlarla bile orta sınfının devleri tatminkar performans sunabiliyor. Insignia, artık bu konuda 1,6 litrelik dizel motorlu rakipleri arasında da mücadele edebilecek. Küçük silindir hacimli motorlar konusunda Insignia yeniliklere açık bir model olduğunu 1,4 lt 140 HP ve 1,6 lt 170 HP benzinli motorlarıyla gösteriyor. Ama konu dizele geldiğinde 2,0 lt 130 HP ve 195 HP'lik dizeller sunan Insignia, küçük silindir hacimli motor eksiği yaşıyordu. Ta ki 130 HP'lik 2,0 lt dizel yerine 1.6 CDTI'ı getirene kadar. Astra, Mokka, Meriva ve Zafira Tourer modellerinde kullanılan 1.6 CDTI, Insignia için yeni bir motor. 136 HP gücündeki turbo dizel motor kullanıldığı diğer modellerde yakıt ekonomisiyle anılıyor. Insignia'da nasıl bir sonuç ortaya konulacağını görmek için test parkuruna çıktık. İlk kalkış anında biraz ağırkanlı kalan Insigina, devir yükseldiğinde daha makul bir hızlanma sunuyor. 0-100 km/s hızlanma testinde ortaya çıkan 11,6 saniyelik veri de Insignia 1.6 CDTI'ın performans odaklı olmadığını gösteriyor. Şehir içinde tatminkar olabilen otomobil, ani hızlanma isteklerinde çok atak değil. Bunda 1,5 tona yakın boş ağırlığın etkisi de var.

Insignia'da bu dizel motor, 6 ileri vitesli manuel ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman seçeneklerine sahip. Test aracımız da AT6 adı verilen otomatik şanzımanla donatılmış. Geleneksel tork konvertörlü, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman Insignia'nın konforunu arttırıyor. Akıcı ve sarsıntısız vites geçişleri sunan şanzıman aceleci bir çalışma karakterine sahip değil. Daha hızlı tepkiler istenildiğinde manuel olarak da vites geçişlerine izin veriyor.

Hızlanma konusunda etkileyici olmayan ikili konu yakıt ekonomisine geldiğinde hünerlerini konuşturuyor. 6,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi orta sınıfın en iyileri arasına yerleşti. Genel değerlendirmede Insignia'nın 1.6 CDTI ve 6AT ikilisi hem konfor hem de ekonomi dengesini kurduğunu söylemeliyiz.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer