ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Mini Clubman Cooper
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Mini Clubman Cooper

06.05.2016 Cuma
TEST: MİNİ CLUBMAN COOPER

Mini ailesinde 5 kapılı hatchback ve crossover seçenekleri olmasına rağmen Clubman versiyonuna neden ihtiyaç duyuldu sorusuna cevap arıyoruz.

Mini ailesinin birinci önceleği ulaşım ihtiyacına cevap vermek değil. Mini markasının otomobilleri sadece birer taşıt olarak düşünmemeli. Önceliği, tarz sahibi otomobilleri tüketicilerle buluşturmak olan Mini, buna kalite, fonksiyonellik ve kendi özgü olan sürüş dinamikleri de ekleyerek nerdeyse benzersiz bir ürün gamı sunuyor. Benzersiz olma konusunda en büyük kozlarından biri de Mini Clubman. Birinci nesli 1969 yılında yollara çıkan Clubman, BMW Grubu'nun ellerinde, 2007'de ikinci nesliyle yola çıkmıştı. Tıpkı birinci nesilde olduğu gibi ikincisinde de çift parçalı bagaj kapağı karakteristik özellik olarak kullanılıyordu. Farklı olan ise arka koltuklara rahat ulaşmak için sağda küçük bir arka kapısı bulunmasıydı. Bu yüzden Mini, ikinci nesil Clubman için ilk beş kapılı Mini tanımını bile kullanıyordu. Ama alıştığımız formda ilk beş kapılı Mini Hatchback, 2014 yılında tanıtıldığında Clubman'in kapı çılgınlığı biraz olsun unutuldu.

Üçüncü nesliyle Türkiye'de de satılmaya başlanan yeni Clubman ise daha fazla kapı ile karşımıza çıktı! Artık öndekinin aksine açılan sağ arka kapı yok. Onun yerine arka koltuklarda oturanlar için de "tam boy" iki adet arka kapı sunuluyor. Öndekilerle aynı şekilde açılan arka kapılardan kabine ulaşmak selefine göre çok daha sorunsuz. Bagaj kapağı ise bu model için geleneksel bir tasarım olan çift kapılı tasarımını koruyor. Önce sağ kapı sonra da sol kapı açılıyor. Kapatırken de tam tersi sıra izlenilmesi gereiyor. Ağır bagaj kapaklarını açmak için buzdolabı kulbuna benzeyen kolu bir kere çekip, güç harcamadan kapının açılmasını izleyebilirsiniz. Ama kapatırken daha fazla kol gücüne ihtiyacınız var. Yani Clubman için 6 kapılı Mini denilebilir.

Clubman'deki gelişmeleri incelediğimizde hangi isteklere cevap vereceğini de buluyoruz. Birinci neslin toplam uzunluğu yaklaşık 3,4 metreyken ikinci nesilde otomobilin boyu 4 metreye uzandı. Üçüncü nesilde ise uzunluğu 4,25 metreye ulaştı. Bu artışlar sayesinde daha fonksiyonel ve daha geniş yaşam ve yükleme alanlarıyla Mini markasının MPV'si olarak anılabilecek yetenekte. Zaten 5 kapılı hatchback modelde yeteri kadar genişlik ve fonksiyonelliğe ulaşıldığını düşünenler için iki karoserin kıyaslamasını yaptığımızda Clubman'in 270 mm daha uzun olmasının yanında 100 mm daha fazla dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Ön koltuklarda ne kadar rahatsanız, arka koltuklar da o kadar rahat. Diz ve baş mesafesi sorun olmuyor.

İç mekandaki malzeme ve işçilik kalitesi Mini ailesinin geneline uygun standartlarda. Başarılı olan malzeme ve işçilik karşısında sunulanan donanım da tatminkar. Ancak test aracımızda panaromik cam tavan ve geri görüş kamerası gibi opsiyonel donanımlar olmasına rağmen şehir içi aktif güvenlik sisÇift temlerinin olmasını da beklerdik. Bu kadar Clubman kıyaslamasından sonra, alışıldık Mini sürüş dinamiklerini ne kadar sunabileceğine bakalım.

Direksiyon sert ancak sürücüyü yormayacak ayarlara sahip. Bu sertlik, net bir yapı ve sürücüyle başarılı bir iletişim ile birleşince rakipleri için referans niteliği kazanıyor. Süspansiyon sistemi de benzer yapıda. Sert ama konforu da gözetiyor. Pürüzsüz asfalta konforlu bir şekilde ilerleniyor. Asfalt üstündeki dalgalanmalarda da konfordan çok ödün verilmiyor. Bozuk zeminlerde ise konforun azaldığı gözleniyor. Bu gibi durumlarda konfordan verilen ödün virajlarda ve ani ağırlık transferlerinde sürüş güvenliği ve dinamiklik olarak geri dönüyor. Mini ailesinin en uzunu olmasına rağmen çok dinamik olan Clubman, çok istikrarlı bir şekilde yol alıyor.

Motor kaputu altındaki 1,5 litrelik turbo benzinli motorla yeni Mini'de tanışmıştık. Üç silindirli turbo benzinli motor şaşırtıcı derecede atak. 0-100 km/s test verisi ağırlık sebebiyle çok etkileyici olmasa da ilk kalkış anındaki ivmelenme yeteneği oldukça başarılı. 6,6 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi de oldukça ekonomik. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanda, vites etrafındaki dairesel kumandadan Sport seçeneği tercih edildiğinde hızlı vites geçişleriyle performansı da destekliyor. Green seçeneğinde ise gaz ve şanzıman tepkileri daha ekonomik bir sürüş için hazırlanıyor.

Sonuç olarak Clubman, Mini ailesinin en büyüğü. Kendine özgü bagaj kapağı tasarımıyla da fark yaratıyor. Mini dinamikliğini koruyan otomobili sırf Mini olduğu için bile satın alacak müşterileri olacaktır.

Yazı: Koray Kodal Fotoğrafl r: Ersan Sezer