ARKADAŞINA GÖNDER
TEST: SsangYong Korando Sports
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST: SsangYong Korando Sports

09.05.2016 Pazartesi
TEST: SSANGYONG KORANDO SPORTS

SsangYong’un sadece arkadan itişli olarak ithal edilen pikabı Korando Sports, dün ve bugün arasında sıkışmış bir araç hissi veriyor.

Koreli marka SsangYong, Türkiye pazarında özellikle SUV ve pikap modelleriyle tanınıyor. Korando Sports da bu tanınırlıkta önemli bir paya sahip. Zira otomobil aslında 2005 yılından bu yana yollarda. Ancak o zamanlar adı Actyon Sports'tu. Temeli 11 yıl öncesine dayanan Korando Sports, tasarım anlamında kullanım amacını belli eden basit ve temiz çizgiler barındırıyor. Korando Sports'ta gözü rahatsız eden detaylar olmamakla birlikte, son dönemde yollara çıkan modern pikaplardaki gösteriş ve SUV tarzının bulunmadığı da bir gerçek.

Sürücüye doğru eğimli kokpiti de makyaj öncesi dönemden kalma olan Koreli pikap aslında iç mekan konusunda özgün bir görünüm sunuyor. Ancak özgün görünüm sağlayan dağınık kumanda yerleşimi ergonomi konusunda zaafl arı da beraberinde getiriyor. Eşya gözleri konusunda yeterince cömert olan olan otomobilin arka koltuklarıysa eğimli sırtlıkları sayesinde sınıfındaki pek çok rakibinden daha rahat.

Aslında binek otomobilden daha doğrusu bir SUV'dan devşirilen Korando Sports, çift salıncaklı ön ve 5 noktadan bağlantılı rijit arka aksıyla da bunu belli ediyor. Otomobilin hissiz ve çok turlu direksiyonu yüzünden sürekli düz gitmek, virajlardan uzak durmak isteyebilirsiniz. Hafif arka kısmın da etkisiyle gücün yere sağlıklı aktarılmasında pürüzler var. Çekiş kontrol sistemi arka tekerleklerin boşa dönmemesi için sık sık devreye girerek gücü kesiyor. Ve bu durum da sürüşün akıcılığını azaltıyor. Zemin hafif ıslak ve tozlu olduğunda kesintisiz bir hareket elde etmek çok güç bir hal alıyor.

155 HP gücündeki 2,0 lt'lik dizel gürültüsü ve titreşimiyle Korando Sports'ta sürekli kendini hatırlatıyor. 1,9 tonluk pikap, nispeten yüksek tork sayesinde ayak sürümeden yol almayı biliyor. Ancak kökleri 90'ların ikinci yarısına kadar dayanan Mercedes orijinli otomatik şanzıman otomobilin ağırkanlı yapısında pay sahibi.

Yazı: Eray Özgür

Fotoğraflar: Ersan Sezer