ARKADAŞINA GÖNDER
TEST: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D

12.05.2016 Perşembe
TEST: MİTSUBİSHİ ASX 1.6 DI-D

Makyaj sonrasında tanıştığımız yeni 1,6 litrelik dizel motor ASX’in küçük kozmetik değişikliklerinden daha fazlasını sunuyor.

Makyaj sonrasında ön panjur ve tamponunda fark etmesi küçük güncellemeler geçiren ASX'in en önemli kozu yeni 1,6 litrelik turbo dizel motoru. Bu motora gelmeden önce küçük de olsa makyajın tasarımı nasıl etkilediğini keşfe çıkalım. Ön tampondaki plakalık artık gövde renginde. Yeni tampon üstündeki sis farları da dikey konumlandırılan bir muhafazaya alınmış. Arkada ise tamponun ortasında yer alan sis farının etrafındaki siyah kaplama kaldırılmış. Onun yanındaki refl ektörler daha aşağıya, tampon köşelerine alınmış. Otomobilin içerisinde de yeni direksiyon simidi fark edilirken, orta konsoldaki renkli ekranla da ilk kez karşılaşıyoruz. İçerisinde navigasyon sistemi bulunan ekrandan geri görüş kamerası görüntüleri de izlenebiliyor. 6,2 inçlik dokunmatik ekran kalite algısına arttıran bir donanım. Standart olarak sunulması da ASX'in değerini arttırıyor.

Uzun süredir test konuğumuz olmayan ASX'in kabininde neler sunduğunu hatırlayalım. İnce A sütunları, yüksek sürüş pozisyonu başarılı görüş açıları sağlıyor. Sade tasarlanan kokpitte gözü yoracak düğme karmaşası yaşanmıyor. Düğme yerleşimi de ergonomik. Sert plastik malzeme bolluğu Japon markalarının genelinde olan bir tercih. Yan destekleriyle başarılı olan ön koltuklarda baş ya da diz mesafesi sorunu yaşanmıyor. Arka koltuklar da yeteri kadar ferah. Panoramik cam tavanın bu ferahlığa etkisi büyük.

Yerden yüksek karoser yapısına rağmen, sert süspansiyon sistemi sayesinde karoser salınımları kontrol altında tutulabiliyor. Bu sertlik bozuk zeminlerdeyse kabin içerisine titreşim ve yol gürültüsü yansımasına yol açabiliyor. Süspansiyon sisteminin sert yapısının aksine direksiyon sistemi yumuşak ayarlara sahip. Bu sayede manevralarda sürücü fazla güç harcamıyor. Ani şerit değişimleri gibi durumlarda direksiyonun net yapısı ortaya çıkıyor. Otoyol kullanımında da direksiyonda boşluk hissi olmaması güven veriyor. Direksiyonun tasarımında da ergonomi gözetilmiş.

Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemiyle yola çıkmadan anahtarı çıkarma zahmetinden kurtulduk. İlk kalkış anında ASX'in taminkar bir ivmelenme sunduğunu fark ediyoruz. Yeni 1,6 litrelik turbo dizel motorun, yerini aldığı 1,8 litrelik versiyona göre vergi avantajı sunması dışında başka avantajları da var. Nerdeyse 116 HP'lik 1,8 lt ile aynı gücü sunan 114 HP'lik 1,6 litre dizel motor yakıt tüketimiyle çok etkileyici olmayı başarıyor. 5,3 litrelik ortalama test tüketimi ASX'i sınıfının en ekonomiklerinden biri yapıyor. Hızlanma verilerine baktığımızda 11,8 saniyelik 0-100 km/s test verisinin tatminkar olduğunu görüyoruz. 1750 d/d'de ulaşılan 270 Nm'lik alt devirlerden itibaren yeterli ivmelenmeyi sağlıyor. Hız arttıkça dizel motorun sesi ve rüzgar sesi kabin içerisinde daha fazla hissedilmeye başlıyor. Ses yalıtımı konusunda ASX'ten daha iyi olan rakipleri olduğunu söyleyebiliriz.

Rakiplerinin birçoğunda dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi sunuluyor olması ASX'in rekabetini zorlaştırıyor. Ancak 6 ileri manuel şanzımanın da çok keyifli olduğu bir gerçek. Belirgin vites geçişleri ve yumuşak debriyaj pedalı, manuel şanzımandan hoşlananlar için iyi haber.

Son bir değerlendirme yaptığımızda, ASX'in tatminkar donanımı, geniş ve ferah kabini, keyifl i sürüş özellikleri ve ekonomik dizel motoruyla avantajlara sahip olduğunu söyleyebiliriz. Tabii otomatik şanzımanın eksikliği ve satış fiyatı, işini zora sokabilir.

Yazı: Koray Kodal Fotoğrafl ar: Ersan Sezer