ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Seat Toledo 1.4 TDI DSG
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Seat Toledo 1.4 TDI DSG

30.05.2016 Pazartesi
TEST: SEAT TOLEDO 1.4 TDI DSG

Toledo’nun yeni 90 HP’lik 1.4 TDI motoru, yerini aldığı 1.6 TDI ile aynı güçte. Bakalım, tüketim ve hızlanma performansı nasıl?

Seat Toledo'da bir süre önce sessiz bir değişim yaşandı. Fiyat listesinde dizel motor seçeneklerini 1.6 TDI 105 HP motor ve manuel şanzıman ile 1.6 TDI 90 HP motor ve DSG şanzıman oluşturuyordu. Şimdi ise sadece 90 HP'lik 1.4 TDI bulunuyor. Yeni motorun 5 ileri manuel ya da 7 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleri var. Bizim test aracımız da 1.4 TDI DSG olanı.

Yeni üç silindirli dizel motor, yerini aldığı dört silindirli 1.6 TDI'a göre biraz daha titreşimli ve gürültülü çalışıyor. Konfordan ödün veren motorun önceliği hızlanma ve tüketim verilerini iyileştirmek. Ortalama CO2 salınımı 118'den 99 g/km'ye düşürülmüş. CO2'ye göre vergilendirme sistemi bulunan ülkelerde avantaj sağlayan bir gelişme.

1.6 TDI DSG'nin fabrika verilerine göre 12,2 saniye olan 0-100 km/s hızlanması, 1.4 TDI DSG'de 11,8 saniye. Test verilerine baktığımızda 12,9 saniye olan hızlanma değeri, yeni motorla 12,6 saniyeye gerilemiş. Bu küçük iyileşmenin daha iyisi yakıt tüketiminde kendini gösteriyor. 1.6 TDI DSG, 5,0 lt/100 km ortalama test tüketimi, 1.4 TDI DSG ise 4,5 lt/100 km ortalama test tüketimi sunuyor.

Yeni motor, yerini aldığı turbo dizelde olduğu gibi biraz hantal hızlanma tecrübesi yaşatıyor. Ancak bu hızlanma ve esneklik verilerinin şehiriçi kullanımda sorun yaratmadığını söyleyebiliriz. DSG'nin hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri, motorun ağırkanlı yapısı gereği zaman zaman manuel kullanıma gerek duyulmasını sebep oluyor. Bu gibi durumlarda yeni vites koluyla rahat bir şekilde manuel vites değiştirmek mümkün. Sürüş özelliklerine bakıldığında yumuşak direksiyon sisteminin rahat yönlendirme sunduğunu görüyoruz. Süspansiyon sistemi de düz yolda konforu korurken, bozuk zeminlerde arkada hissedilen titreşim konfordan puan kaybettiriyor. Fren testindeki yüksek değerlerin sorumlusu kış lastikleri.

Genel değerlendirmede, ekonomik motorun, DSG ile uyumu tüketimi dizginlerken, konfor beklentilerini de karşıladığını söylemeliyiz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer