ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Mercedes-Benz C 180 Coupe
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Mercedes-Benz C 180 Coupe

01.06.2016 Çarşamba
TEST: MERCEDES-BENZ C 180 COUPE

Yeni C Serisi’ndeki değişim coupe karoserde de etkileyici bir noktada. Coupe silüetini şık ve akıcı tasarımı öğeleriyle harmanlayan Alman üretici, 1,6 litrelik benzinli motorla fiyat konusunda da makul bir seviyede yer almayı başarıyor.

Yeni nesilde büyük değişim gösteren C Serisi, markanın "seçkin" imajını modern çizgilerle bir adım öteye taşıdı. Tasarımda sportiflik isteyenler için de AMG donanım paketi sunuluyor. Yine de tasarımın daha da fazla sportif olmasını bekleyen, coupe müşterileri de var. Bunun için üretilen C Coupe'de sedanın şıklığı dinamik bir coupe tasarımıyla birleştiriliyor.

C Serisi Sedan ile aynı uzunluk ve dingil mesafesine sahip olan coupe karoserin yüksekliği 37 mm daha az. Bu, ağırlık merkezini daha aşağıya çekmek dışında, daha dinamik bir görünüm de kazandırmış. Ancak kabin içindeki yaşam alanından, ön ve arkada baş mesafesinden de ödün verilmesine de yol açmış. Bu tercih sonunda önde yaklaşık 20 mm, arkada ise yaklaşık 40 mm'lik bir kayıp olmuş. Alçak tavan tasarımı haricinde sedana göre çok daha eğimli olan C sütunları da otomobilin sportif görünümünü güçlendiriyor. Sedan'da yan aynalar A sütunlarına yerleştirilirken Coupe'de kapıların üstünde yer bulmuşlar. Bu sayede biraz daha geniş ön çapraz görüş açısı sunabiliyor. Otomobilin stopları da Sedan'da olduğu gibi tek parça değil. S Coupe'yi andıran çift parçalı stoplarla C Coupe, Sedan'dan ayrılıyor. Arka plakalık da stoplar arasında değil, arka tamponda yer alıyor.

Test aracımız C 180 Coupe AMG. Artık model isminin sonunda AMG logosu gördüğümüzde motor ya da şanzımanda bir de ğişiklik beklentisinde değiliz. Bu logo, markanın en sportif donanımının da habercisi. Test aracımızın ön tampon hava girişlerinin bu kadar iri olmasının sebebi de bu donanım. 19 inçlik hafif alaşımlı jantlar AMG logolu. Arka tampondaki difüzör de AMG'nin farkını gösteriyor. Krom kaplı, elmas görünümlü ızgara da bu donanımla gelirken, marşpiyelerde de AMG dokunuşu gözleniyor. İç mekanda da AMG'ye özel tasarım öğeleri kullanılan parçalara yer verilmiş. Altı düzleştirilmiş üç kollu direksiyon simidi ve çıplak çelik pedal grubu da sportifliği arttırıyor. İki tüp tipindeki gösterge grubu da sportif detaylardan.

İç mekanda C Sedan'da gelen akıcı çizgilere yer verilmiş. Deri, ağaç, yumuşak plastik ve alüminyum malzemelerle de kalite algısı yüksek tutulmuş. Ses yalıtımına da önem verildiği yola çıkıldığından fark ediliyor. Kabin içerisinde, rüzgar ve yol gürültüsü rahatsız edici seviyede hissedilmiyor. Coupe karoserde B sütunlarının olmaması öndekilerin emniyet kemerlerine ulaşabilmesi için arkaya dönmesini gerektiriyor. C Coupe'nin opsiyonel donanımlarından olan "otomatik kemer yardımcısı" bu sorunu ortadan kaldıran, ergonomiyi arttıran bir donanım. Ön koltuklara biri oturduğunda otomatik olarak kemeri uzatan sistem, istenildiğinde orta konsoldaki düğme ile de çalıştırılabiliyor. 2+2 kişilik oturma alanı sunulan otomobilin arka koltukları kısa süreli yolculuklarda konfor sorunu yaşatmıyor. Ön koltuklar ise uzun yolculuklar için bile konforlu yapıda. Mercedes'in giriş seviyesindeki 1,6 litrelik turbo benzinli 156 HP motor C 180'de yer alıyor. Bundan biraz daha güçlüsünü isteyenler için 2,0 litre 245 HP benzinli motorla C 300 Coupe seçeneği de sunuluyor. C Coupe'nin zirvesinde ise yine benzinli motorlu Mercedes-AMG C 63 S Coupe 510 HP ile oturuyor. Biz elimizdeki C 180'nin start düğmesine basıp yola çıkıyoruz. 250 Nm maksimum tork etkileyici bir değer değil ancak bunu 1200 ile 4000 d/d arasında sunabiliyor olması alt devirlerden itibaren akıcı bir hızlanma için temel oluşturuyor.

7 ileri vitesli otomatik şanzıman da elini çabuk tuttuğunda hızlanma sorunsuz gerçekleşiyor. Fabrika verisine göre 8,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanmaya yakın bir değer olan 9,0 saniyelik test verisi için de "makul" değerlendirmesi yapabiliriz. Şehiriçinde yeterli olan bu hızlanma verisi ara hızlanma verilerine bakıldığında araç sollamalarda sorunsuz bir tablo ortaya çıkıyor. AMG donanım paketinde sürüş için de bir farklılık sunulmuş. Sportif ve alçaltılmış süspansiyon ile Direct-Steer direksiyon sistemi C Coupe'nin göründüğü kadar da sportif hissettirmesini sağlıyor. Sürücünün isteklerine hızlı yanıt veren direksiyon sisteminin yönlendirme hassasiyeti başarılı. Süspansiyon sistemi de konfordan ödün vermeden dinamizm sunabiliyor. Ani ağırlık transferlerinde otomobilin stabilitesini koruyan sistem karoserin aşırı derecede esnemesinin önüne geçiyor. Genel değerlendirmede C 180 Coupe'yi, sürüş konforunu ön planda tutan keyifli bir spor otomobil olarak özetleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.