ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Mazda6 SW SKY-D 4X4
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Mazda6 SW SKY-D 4X4

03.06.2016 Cuma
TEST: MAZDA6 SW SKY-D 4X4

İdeal otomobili oluşturmaya başladığımızda neredeyse istediğmiz her şey Mazda6 SW’da var. Hayallere bu kadar yaklaştıran otomobilin pürüzleri de var mı?

Station karoserin fonksiyonelliğini tekrar anlatmaya gerek yok. Buradaki konu Mazda'nın bunu nasıl bu kadar zarif bir şekilde sunup, nasıl cazip bir hale getirebildiği. Station karoser sadece 2,2 litrelik dizel ile satılıyor. Aynı motor, sedan karoserde de var. Mazda6 SW'nın bir diğer özelliği de sadece Sense donanımı ile ithal edilmesi. Sense donanımı, açılabilir cam tavan, radar hız kontrol sistemi (MRCC), akıllı fren sistemi (SBS), arka koltuk ısıtma ve direksiyon üstündeki vites kulakçıklarıyla fark yaratıyor. 30 ile 200 km/s hız arasında çalışan MRCC sistemi öndeki araçla mesafesiyi korumak için fren yapabilen bir hız sabitleme sistemi. Pratik bir şekilde direksiyon üstünden kontrol edilen sistem ile uzun mesafeli yolculuklar daha konforlu hale gelirken, benzerleri gibi 0 km/s hıza kadar durmayıp, 20 km/s altında devreden çıkıyor. 15 km/s-145 km/s arasında aktif olan SBS donanımı da Mazda6 SW'nun çarpmayı önleme ya da şiddetini azaltmak üzere fren sistemini kontrol ediyor.

Mazda6 SW'nin boyutlarında sedan kardeşine göre önemli farklılıklar bulunuyor. Normalde sedan ve SW'nin en azından aks mesafesi aynı tutulurken, Mazda SW'nin boyunu (4805 mm) sedandan 65 mm, aks mesafesini de (2750 mm) 80 mm kısa tutmuş. Bu nedenle SW'nin arka koltuğunda diz mesafesi yaklaşık 30 mm daha az. Yüksek tavan sayesindeyse SW'nin arkasında baş mesafesiyse 30 mm fazla.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde elimizi gezdirdiğimiz her noktada malzeme kalitesini hissediyoruz. İşçilikte de kusur bulmak zor. Parçaların hizalanması ve plastik malzemelerin detaylarının iyi temizlenmiş olması detaylara önem verildiğini gösteriyor.

Test aracımızın kabinin aydınlık hissettirmesinde pay sahibi olan beyaz renkli deri döşeme opsiyonel olarak sunuluyor. Ön koltuklardaki ferahlık arkada daha fazla.

Motor kaputu altında, Mazda6 SW'nin dinamik görünümüne yakışır 2,2 litre 175 HP'lik bir güç ünitesi yer alıyor. 2000 d/d'de 420 Nm maksimum torka ulaşan motor alt devirlerden itibaren canlı bir karaktere sahip. Hızlanma konusunda çok istekli olan motor, 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla uyumlu bir yapıda. 2,2 litrelik dizel motor, 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ve 4x4 aktarma üçlüsünün yakıt ekonomisi sağlama konusundaki çabası da çok iyi. Sakin ve dengeli kullanımlarda 7,0 lt/100 km'nin altındaki tüketim çok yoğun bir trafikte bile 10 lt/100 km sınırını aşmıyor.

SW, sedan ile aynı motoru sunsa da önemli bir farklılığa sahip: 4x4 çekiş sistemi. Otomobil hızlı dönüşlerde bile izini koruyor. Limitler zorlandığında ya da ani harketlerde gücün önden arkaya aktarıldığını hissetseniz de otomobilin yola tutunma başarısını görüyorsunuz. Sürüş kalitesi ve güvenliği için fark yaratan bu sistem için bile station karosere yönlenilebilir.

Mazda6 SW'nin satış rakamlarının çok küçük bir kitleye ulaşmasına yol açacak etken ise, orta sınıfta station karoser sunmasından ziyade, çeyrek milyonluk fiyatı olacaktır. Audi A4 Avant 2.0 TDI 190 HP quattro 212.266 TL'lik fiyatıyla ciddi bir rakip.

Yazı: Koray Kodal