ARKADAŞINA GÖNDER
Test: Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test: Hyundai Elantra 1.6 CRDi DCT

08.06.2016 Çarşamba
TEST: HYUNDAİ ELANTRA 1.6 CRDİ DCT

Kompakt sedanların hitap ettiği kitle genişledikçe, bu otomobillerden beklentiler de artıyor. Yeni nesil Elantra’nın tasarımında sportif çizgiler kadar şık detaylara da önem verilmiş.

Elantra'nın yeni tasarımı selefine göre daha şık görünüyor. Otomobilde, ana hatlarından çok uzaklaşmadan daha keskin çizgilere yer verilmiş. Krom detaylar kazandırılan büyük ön panjur, selefinde olduğu gibi artık iki parçadan oluşmuyor. Bu da otomobilin güçlü görünmesini sağlıyor. Far ve stop tasarımında selefine göre daha kibar çizgiler kullanılmış. LED gündüz farları ve LED aydınlatmalı stoplarla da modern teknoloji kullanılmış. Boyutlara baktığımızda neredeyse selefinin ölçülerini koruduğunu görüyoruz. Toplam uzunluk 40 mm arttırılırken 2700 mm'lik dingil mesafesi her iki nesilde de aynı. 1549 mm'lik ön iz mesafesi değişmezken tavan yüksekliği 5 mm artmış görünüyor. Elantra'nın kabin içerisi kompakt sınıf standartlarına uygun genişlikte.

Yeni tasarımla birlikte daha ferah ve geniş hissettiriyor. Kafa karşıklığı yaratmayan düğme yerleşimi ve pratik kullanım sunan 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı Elantra'ya değer kazandırıyor. Yeni direksiyon tasarımı daha ağırbaşlı görünüyor. Gösterge grubu da daha sade tasarlanıp rahat takip edilebilmesi sağlanmış. Malzeme ve işçilik kalitesi selefinden bir adım önde. Rakipleriyle kıyaslandığında da onlardan geri kalmayacak kadar başarılı.Elantra'nın motor seçeneklerine baktığımızda, 1,6 litre 127 HP'lik benzinli ve 1,6 litre 136 HP'lik turbo dizeli görüyoruz. Benzinli motor ile istenildiğinde geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman seçeneği de sunarken, dizel motorda çift kavramalı otomatik seçeneği var. Test aracımız daha önce i30 ve Accent Blue'da da kullandığımız 1.6 CRDi motor ve DCT otomatik şanzıman ikilisine sahip.

Bu ikilinin görevinin performanstan ödün vermeden konfor ve yakıt ekonomisi sunabilmek olduğunu diğer testlerinde bahsetmiştik. Dizel motor ve otomatik şanzıman yeni Elantra'da da aynı görevi üstleniyor. 1750 d/d ile 2500 d/d gibi bir devir aralığında 300 Nm maksimum torka ulaşabilen motor alt devirlerden itibaren tatminkar bir ivmelenme sağlıyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatiğin elini çabuk tutması da hızlanma konusunda makul değerlere ulaşmayı sağlıyor. Aynı güçteki Astra Sedan'dan daha iyi hızlanan otomobil diğer rakipleriyle de genel olarak benzer hızlanma verilerini sunuyor.

Asıl öne çıktığı nokta; sarsıntısız ve zamanında vites geçişleri sunabilen şanzımanın da destek olduğu yakıt ekonomisi. 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Elantra'nın ekonomik yüzünü gösteriyor. Her iki otomatik şanzımanlı modelinde de sunulan Drive Mode ise özellikle yakıt ekonomisi konusunda katkısı olan bir donanım.Drive Mode'daki ECO sistemi devreye alındığında gaz tepkileri daha sakin bir hale gelirken otomobil de daha yavaş ivmeleniyor.

Bu da daha ekonomik tüketim sağlıyor. Tercih edilen performansa göre şanzımanı da ayarlayan sistem direksiyon sertliğini de değiştiriyor. Yumuşak direksiyon sistemi sürüş konforunu arttırıyor. Drive Mode ile sportif bir seçeneği bulunan direksiyon daha sert konuma da gelebiliyor.Süspansiyon konforuna dikkat edilen otomobilde bozuk zeminlerdeki titreşimler kabin içerisinde fazla hissedilmiyor. Ağırlık transferlerinde de aşırı esnemeyen otomobil, kabin içerisindekileri tedirgin etmiyor. Aşırı yumuşak olmayan süspansiyon sistemi yoldaki dalgalanmaları karşılamada başarılı. Arkada kullanılan torsiyon çubuklu süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde çok kollu sistemler kadar güvenilir ve konforlu hissettirmiyor. Limitlere doğru arkadan kayma eğilimi, sürücüye fazla bilgi vermeden aksiyona dönüşebiliyor. Düzgün zeminli ve kuru yollardaysa Elantra güvenli hissettiriyor. Sınırlar aşıldığında hızla devreye giren ESP, TCS ve VSM (Vehicle Stability Management) gibi elektronik yardımcılar kontrolü kaybetmeden yol almak için çalışıyor.

Elantra'nın dizel-otomatik rakiplerine baktığımızda Skoda Octavia 1.6 TDI 110 HP DSG'nin 80.800 TL ile en cazip başlangıç fiyatı sunduğunu görüyoruz. İkinci sırada, Elantra ile birlikte sınıfının en güçlü motorlarından birine sahip olan Opel Astra Sedan geliyor. Astra Sedan 1,6 litre dizel motor ve otomatik şanzımanla 82.900 TL'lik fiyat etiketine sahip. Toyota Corolla 90 HP'lik 1,4 litre turbo dizel motoruyla sınıfın en güçsüzü. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla dizel motor ikilisinin başlangıç fiyatı 83.250 TL. Elantra'nın tek donanımla satılan 85.990TL'lik dizel-otomatik fiyatı Corolla'nın üstüne konumlanıyor. Fiyat sıralamasının en üstünde ise 86.960 TL'lik başlangıç fiyatıyla Ford Focus Sedan 1.5 TDCi 120 HP Powershift yer alıyor.

Bu sıralamada Elantra'nın fiyat rekabetinde geride kaldığı görülüyor. Ancak, rakipleri gibi düşük bir baz fiyat için zayıf bir donanım sunmak yerine Elantra'nın donanım listesindeki bütün özellikleri tek bir fiyat ile sunmayı tercih ediyor. Bununla beraber sınıfın en güçlü motorlarından birini ve 7 ileri çift kavramalı Bu sıralamada Elantra'nın fiyat rekabetinde geride kaldığı görülüyor. Ancak, rakipleri gibi düşük bir baz fiyat için zayıf bir donanım sunmak yerine Elantra'nın donanım listesindeki bütün özellikleri tek bir fiyat ile sunmayı tercih ediyor. Bununla beraber sınıfın en güçlü motorlarından birini ve 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzımanı da beraber sunarak cazibesini arttırıyor. Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer şanzımanı da beraber sunarak cazibesini arttırıyor.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN