ARKADAŞINA GÖNDER
TEST: Lexus NX200t F Sport
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST: Lexus NX200t F Sport

11.07.2016 Pazartesi
TEST: LEXUS NX200T F SPORT

Lexus'un ilk testi, SUV temsilcisi NX ile başlıyor. Her bir köşesi kılıçla şekillendirilmiş gibi görünen Lexus NX, Japon üreticinin etkileyici tasarımlı araçlarından biri.

Premium sınıfta satın alma önceliklerinin başında prestij geliyor. Toyota bünyesindeki premium marka Lexus, alışıldık Toyota kalitesi ve sağlamlığını prestij ile birleştirmeyi vaat ediyor. Biz de Lexus ile tanışıp, testini gerçekleştirmeye NX modeliyle başladık. Resmi distirübütör tarafından ithal edilme süreci bir süre ertelense de Lexus artık geniş bir aile ile temsil edilmeye başlandı. Lexus'un Türkiye'de sedanlarını: IS, GS ve LS oluştururken coupe sınıfında RC ile temsil ediliyor. NX ve RX ise SUV sınıfını oluşturuyor.

Modelleri incelerken dizel motorların çok popüler olduğu ülkemizde, Lexus'un bu tip motorlarının olmaması ilk dikkatimizi çeken detay oldu. Ancak Japon üretici, düşük tüketim ve çevreye daha az zararlı gaz salan motor teknolojisi konusunda daha faydalı olduğunu düşündüğü hibrit motorlarlarını bazı modellerde sunarak bu talepleri de karşılamayı hedefliyor. Test aracımız 2,0 litrelik benzinli motorla geliyor. Diğer özelliklerinden önce görenlerin şaşırdığı tasarıma bakalım.

SUV sınıfının işlevselikten çok görsel tatmin için tercih edildiği düşünüldüğünde NX'in adeta algı mıknatısı olması bu beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Lexus'un marka imzası olan büyük ön panjur ve farlardan ayrı yer alan LED gündüz aydınlatmaları NX'in alışılmadık tasarım öğelerinden ikisi. NX çok iri bir araç değil. Otomobilin 4630 mm'lik uzunluğuna baktığımızda 4600 mm'lik Toyota RAV4'ten biraz uzun olduğunu görüyoruz. Bunda büyük hava girişine sahip tamponların etkili olduğunu söyleyebiliriz. NX'in 1675 mm yüksekliğindeki RAV4'ten 30 mm daha alçak olması çok daha dinamik görünmesini sağlamış.NX'in 2660 mm'lik dingil mesafesi ve 1845 mm'lik genişlik verileri RAV4 ile aynı.

NX200t, donanımlar dışında önden ya da 4x4 çekiş seçenekleri de sunuyor. Test aracımız en sportif donanıma sahip 4x4 aktarmalı F Sport seçeneği. Bu donanımı ayırt eden 18 inçlik jantlar, F Sport tasarımlı ön panjur ve tampon bulunuyor. Mat siyah yan ayna kaplamaları da dış tasarımdaki farklılıklardan. İç mekanda ise alüminyum pedallar, F Sport basamak kaplamaları, spor ön koltuklar, karbon görünümlü kaplamalar, turbo göstergesi ekranı ve G sensörü bulunuyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde spor donanım etkileri direksiyon, pedal grubu ve koltuklarla yoğun olarak hissediliyor. Dışarıdaki seçkin hava kabin içerisinde de hakim. Delikli direksiyon simidi kaplamalarıyla direksiyonun ergonomisi çok başarılı. Direksiyon arkasındaki vites kulakçıkları ve üstündeki kontrol düğmelerinde tasarımdan çok ergonomiye önem verilmiş. İri kontrol düğmelerini kullanmak kolay. Rahat izlenen gösterge grubu da gösterişli dış tasarımın aksine son derece sade.

Ön konsol ve vites konsolundaki düğme yerleşimlerinde de estetikten çok kullanışlı olmasına özen gösterilmiş. Çok fazla düğme olmasına rağmen iri tasarımlar sayesinde aradığınızı bulabiliyorsunuz.

Ön konsol tasarımından bağımsız gibi görünen multimedya ekranının çözünürlüğü ve grafikleri modern hissettirmiyor. Daha modern arayüz kullanan rakipleri var. Ancak işlevsellik konusunda istekleri karşılıyor. Bu ekranı yönetmek için vites konsolunda dokunmatik bir kumanda bulunuyor. İlk başta kullanımı zor gibi hissettirse de ekran üstündeki fonksiyonlara rahat ulaşılmasını sağlıyor. Onun hemen altındaki havalandırma çıkışları ve kumanda grubu modern dış tasarımın aksine çok daha geleneksel görünüyor.

Küçük bir vites kolu kullanılarak ergonomi gözetilmiş. Vites kolunun yanındaki dairesel kumanda ile sürüş modları arasında tercih yapılabiliyor. Orta kol dayanağının üstü, kaliteli hissetiren, yumuşak, deri malzeme ile kaplanmış. Burada, dokunmatik kumanda grubunu kullanırken elinizin altında yumuşak bir dayanak bile düşünülmüş. Onun arkasında yer alan aynaya ise anlam vermek güç.

Motoru çalıştırmak için anahtarı cebinizden çıkartmanız gerekmiyor. Gösterge grubu yanındaki Start düğmesiyle 2,0 litrelik turbo benzinli motor uyanıyor. Sarsıntı ya da motor gürültüsü ne ilk çalışma anında ne de yolculuk sırasında rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor. Ses yalıtımı başarılı. 235 HP'lik benzinli motor çift kanallı turbo sayesinde hızlı yanıt sürelerine sahip. Bu ataklık ani hızlanma isteklerinde otomobilin önünün çok hareketli olmasına yol açabiliyor. 6 ileri vitesli, geleneksel tork konvertörlü şanzıman vites geçişlerinde yeteri kadar hızlı olabiliyor. İstenildiğinde 6 ileri olarak manuel vites geçişlerine de izin veren şanzıman konfor ve hız dengesini kurmuş örneklerden biri. Bu sayede hızlanmada başarı sağlanırken tüketimde de makul olması mümkün olmuş. Şehiriçinde 10 lt/100 km seviyelerini aşan yakıt tüketimi sabit hız veya otoyol kullanımı gibi akıcı durumlarda 9 lt/100 km altına, makul seviyeye inebiliyor.

Direksiyon sistemi konfor için yumuşak ayarlara sahip. Elektrikli direksiyonun tepki hızı ve geri bildirimleri motorun keskin yapısı aksine daha sakin. Ani şerit değişimlerinde karoser yatmaya başlıyor. Viraj ve dönüşlerde bu esneme hissi biraz tedirginlik yaşatsa da otomobil çizgisinden ayrılmayacak kadar başarılı bir yol tutuşa sahip. Elektronik sürüş modlarıyla Eco, Normal, Sport ve Sport S+ seçenekleri yönetilebiliyor. Otomobilin fark edilir biçimde hızlı vites geçişleri ve daha tepkili bir motor sunmasını sağlayan Sport S+ seçeneği direksiyonun da daha hızlı tepki vermesini sağlıyor.

Normal şartlarda daha iyi bir hızlanma ve daha az tüketim için önden çekişli olarak ilerleyen otomobil, gerekli durumlarda gücü arka tekerleklere yüzde yüzüne kadar iletebiliyor. Sürekli olarak dört tekerlekten çekişe ihtiyacınız olduğunda ise direksiyon solundaki "kilit" düğmesini kullanıp, sürekli dört tekerlekten çekişli olarak da ilerlemeniz mümkün.

Boyutları ve turbo benzinli motoru göz önünde bulundurup, premium sınıftaki rakiplerine baktığımızda 240 HP'lik Range Rover Evoque'un 97.000 Euro'dan başladığını görüyoruz. Artık 252 HP olan Porsche Macan 2.0'ın ise 88.572 Euro'luk başlangıç fiyatı NX'in rekabet etmesini zorlaştırabilir. Burada Lexus'un öne çıkacağı yönler, Toyota'dan gelen sağlamlık imajının Lexus'un ince işçilikli malzeme kalistesi ve yaygın olan Toyota servislerinde hizmet görecek olması olabilir. Bir de bu sınıftaki müşterilerin benzersiz olma isteği de NX'e yönelinmesini sağlayabilir.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer