ARKADAŞINA GÖNDER
UZUN DÖNEM TESTİ · Nissan Juke 1.6 CVT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

UZUN DÖNEM TESTİ · Nissan Juke 1.6 CVT

13.07.2016 Çarşamba
UZUN DÖNEM TESTİ · NİSSAN JUKE 1.6 CVT

Kompakt sınıfta crossover öncüsü olan Nissan, küçük sınıfta da 2010 yılından bu yana Juke ile yerden yüksek ve tarz sahibi bir otomobil isteyenlere hitap ediyor.

Karoser
2009 yılının Cenevre Otomobil Fuarı'nda pek çok yenilik tanıtılmışken, aralarından bir konsept yeni bir dönemin işaretini veriyordu. Nissan Qazana, o güne kadar bildiğimiz küçük otomobillerden çok farklı ve bir konsept için bile uçuk kalan bir görünüm sunuyordu. Herkes seri üretim halinde şurası normalleşir, burası değişir derken, Qazana bir yıl sonra Juke adını alarak temelindeki tüm özelliklerini korumuş bir biçimde karşımıza çıktı. Nissan Juke bugün 6 yaşında olgun bir otomobil. Ama hala tasarımıyla sürüden ayrılan cesur bir çocuk. Dar cam yüzeyler ve çok eğimli arka kısımla görüş açılarından taviz veren otomobilin kabinindeki yaşam alanıysa küçük sınıf standartlarını karşılıyor. Sert plastiğin başrolde olduğu iç mekanda Special Edition donanımlı test aracımızdaki gibi gövdeyle uyumlu sarı renk kaplamalar kullanılması yaşam alanına hareket katıyor. Otomobilin dışındaki cesur ve radikal çizgiler iç mekanda da sürerken, Tekna donanımından itibaren standart olarak sunulan, NDCS kısaltmalı, Nissan dinamik kontrol sisteminin üzerine güneş düştüğünde takip edilmesi zorlaşıyor. Direksiyon simidinde sadece yükseklik ayarı olması farklı cüssedeki insanların en ideal sürüş pozisyonunu bulmasını zorlaştırıyor.
Motor ve sürüş özellikleri
1,6 lt'lik atmosferik motor ve sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman ikilisinin işbirliğinden ne performans, ne de yakıt tüketiminde bir mucize çıkması mümkün değil. İki ünitenin avantajı kalabalık şehir trafiğinde ortaya çıkıyor. CVT şanzımanın motor devrini mümkün olduğunca sabit tutan yapısı alışkanlık gerektirirken, motorun maksimum tork ve güç devrinin aşırı beslemeli motorların bir hayli üstünde olması da hızlanmalarda gürültü ve yakıt tüketiminin artması anlamına geliyor. 180 mm'lik zeminden yüksekliğiyle kompakt SUV'ların seviyesini yakalayan Juke'un direksiyon sistemi otomobilin net bir biçimde yönlendirilmesini sağlıyor. 18 inçlik jant-lastik tercihinin de etkisiyle biraz kuru bir süspansiyon konforu sunan otomobilin sürüş dengesiyse yeterince iyi.
Rekabet karnesi
Yollara ilk çıktığında kısa sürede gerçek bir hit haline gelen Juke'un bugünse rakipleri çok ciddi biçimde çoğalmış durumda. 7 donanım ve üç motor seçeneği sunan otomobilde otomatik şanzımanın sadece benzinli ünitede olması rakipleri karşısında bir eksi olarak değerlendirilebilir. Bununla birlikte makyajla birlikte eklenen konfor ve güvenlik donanımları aracın güncelliğini etkileyen önemli bir detay. 58.090 TL'den başlayan fiyatlarla satılan Nissan Juke, bu yönüyle de rakiplerinin önünde yer alıyor. Aynı şekilde otomatik şanzıman için istenen yaklaşık 4.500 TL'lik fark da gayet adil.
Sonuç
Küçük SUV veya crossover mantığını en iyi yansıtan otomobillerden biri olan Nissan Juke, güçlü bir karakter oyuncusu. Taklit bile edilemeyecek kadar kendine has bir otomobil. Aradan geçen yıllarla birlikte donanım özellikleri de olgunlaşan otomobilin kağıt üzerinde görünen en önemli eksikliği dizel motorda otomatik şanzıman sunmaması olarak kabul edilebilir.
Sakin sürüşler için
Şehiriçinde yeterli performans sunan 1,6 litrelik atmosferik motor da yakın gelecekte turbo teknoloijisine yenilecek. Nissan'ın CVT otomatik şanzımanı, benzerleri gibi, alışkanlık istiyor. Bu iki ünetinin birlikteliği performans beklentisi olanlara göre değil. Sakin sürüşleri sevenler mutlu olabilir. (Halit BOLKAN)
HALA TARZ
Bir otomobil 6 seneyi geride bıraktıktan sonra bile hala kendine has ve taze görünüyorsa tasarımcıları kutlamak gerekiyor. Juke'un havalı tarzı kullanışlılıkla ilgili (görüş açıları, bagaj ve yaşam alanı gibi) sorunları da beraberinde getiriyor. Ancak bu tür bir otomobil tercih edenler için bunlar olumsuzluktan ziyade teferruat olarak kalıyor. (Eray ÖZGÜR)
AKLA YATKIN
Crossover segmentinde fiyatlar aldı başını gitti. Juke ise fiyat seviyesiyle en cazip olanı. Üstelik farklı tasarımı ve zengin donanımı Juke'un çekiciliğini daha da arttırıyor. Makyaj sonrasında genişletilen bagaj alanı, Juke'un kısa yolculuklar için hazırlanan eşyalara yer sunması sayesinde aileleri de cezbedebilir.
(Koray KODAL)
EN ÖZGÜN
TASARIM Otomobillerin birbirine git gide daha çok benzediği şu günlerde Juke hem sınıfından hem de marka içindeki diğer modellerden ayrılıyor. Geniş çamurluklar ve yüksek karoserle güçlü bir arazi aracı gibi görünen Juke, canlı renk seçenekleri, sevimli far ve panjur tasarımıyla da şehre çok yakışıyor.
(Önder ÖZGÜR)