Motor teknolojisi Mazda'nın üzerinde durduğu önemli bir konu. Japon marka, kendine özgü teknik çözümleriyle motor teknolojisinde söz sahibi bir üretici. 1,5 lt'lik dizel motor da bu tür makine. 14,8:1'lik sıkıştırma oranı bir dizel için bir hayli düşük olan motorda, piston piminin göbeğinde esnek, harmonik bir dengeleyici var.
Bu parça sayesinde piston alt ölü noktaya inerken oluşan titreşim azaltılıyor. Mazda3'te görev yapmayan başlayan yeni dizel motorun otomobille olan uyumunu ve genel karakterini tecrübe etmek için yolumuz Yunanistan'a düştü.
1600-2500 d/d aralığında 270 Nm maksimum tork üretebilen 1,5 lt'lik dizel, yaklaşık 1,3 ton ağırlığındaki kompakt otomobili yumuşak bir performansla hızlandırıyor.
Yumuşaktan kastımız, rahatsız edici güç patlamaları veya ani iniş-çıkışlar olmadan, tutarlı bir çekiş gücünün sunulması. 6 ileri vitesli tork konvertörlü otomatik şanzıman da motorun kendinden emin ve olgun çalışma karakterine uyum gösteriyor.
Orta devirlere kadar neredeyse dizel olduğunu tamamen unutturan bir sessizlik ve denge sunan motor, otomobilin konforlu yapısını destekliyor. Orta sertlikte bir süspansiyon sistemiyle donatılan Mazda3, günlük hayatta karşılaşılan çoğu yol pürüzünün hakkından başarıyla gelirken, yol tutuş anlamında da sürücüsünün yüzünü kara çıkartmıyor.
Üç donanım seviyesiyle satışa sunulan 1,5 lt'lik dizel motorlu Mazda3'te sedan ve hatchback karoser
seçenekleri arasında fiyat farkı yok. Manuel şanzıman sadece orta donanım seviyesi olan Reflex'te sunulurken, otomatik şanzıman baz donanım Motion ile başlıyor. Her iki versiyonun fiyatı da 92.000 TL.
Yazı: Onno Usta/Selanik-Yunanistan