ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Renault Megane HB 1.5 dCi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Renault Megane HB 1.5 dCi

26.08.2016 Cuma
TEST · RENAULT MEGANE HB 1.5 DCİ

Yeni Megane, tasarımı ve donanımlarıyla ilgi çekmeyi başardı. Bu özelliklerini mantığa hitap eden 1.5 dCi ve EDC ile de birleştiriyor.

En çok arzu edilen motor ve şanzıman ikilisi dizel ve otomatik. Yeni Megane HB'de bu ikiliyi 1.5 dCi EDC ile elde etmek mümkün. Modern çizgileriyle de ilk testimizde dikkatimiz çeken Megane HB bu sefer GT Line donanımıyla değil, dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle hünerlerini gösterecek.
Motor kaputu altındaki 1.5 dCi 110 HP, şimdiye kadar kullandığımız bütün otomobillerde yakıt ekonomisiyle öne çıkmayı bildi. Aynı tecrübe Megane HB'de de sunuluyor. 5,4 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Megane HB'nin ekonomik yönünü gösteriyor.
Yeterince canlı olan alt devirler ilk kalkış anında beklenen ivmelenmeyi sağlıyor. Daha sonra hızlanma taleplerinde ise makul karşılık bulunuyor. Ara hızlanmalarda da tatminkar test verileri elde edildi.
İlk kez Talisman'da daha sonra da Megane HB 1.6 dCi'da tanıştığımız sürüş kişiselleştirme sistemi Multisense, 1.5 dCi EDC aracımızda da bulunuyordu. Vites konsolu ya da dokunmatik multimedya ekranından yönetilebilen sistem, Comfort, Neutral, Sport, Perso, Eco'dan oluşan beş farklı seçenek sunuyor. Comfort seçeneğinde sürücüsüne rahatlık sağlayan direksiyon sistemi, Sport seçeneğinde daha sert bir yapıya bürünerek sportiflik hissini yaşatıyor. Neutral modunda ise Megane HB'in sınıfının konfor beklentilerini karşılayan direksiyon sisteminin, süspansiyon sistemiyle uyum içinde olduğunu söyleyebiliriz. Bu seçenekte de otomobilin sürücüye geri bildirimleri sınıf standartlarında.

Multisense'de aydınlatmalar da, sistemin adına yakışır biçimde seçtiğiniz sürüş moduna göre değişiyor. Sistemin pratik yönetilebilmesi ve sürüş hissinde de fark yaratabilmesi Megane'a değer katıyor.

Çift kavramalı otomatik şanzımanın hızlanma ve yakıt tüketimi konusunda etkisi olduğu unutulmamalı. Hızlı vites geçişleri motorun verimli çalışmasında fark yaratıyor. Yokuş kalkış desteği olan EDC, eğimli yüzeylerdeki durkalklarda da güven sağlıyor. Bu durumda stop/start sistemi devreye girdiğinde motor tekrar çalışana kadar, ayağınızı frenden kaldırıldığınızda araç geri kayabiliyor. Bunun önüne geçmek için stop/start sistemini devredışı bırakmak yeterli.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer