Multisense'de aydınlatmalar da, sistemin adına yakışır biçimde seçtiğiniz sürüş moduna göre değişiyor. Sistemin pratik yönetilebilmesi ve sürüş hissinde de fark yaratabilmesi Megane'a değer katıyor.
Test Merkezi
Test - Renault Megane HB 1.5 dCi
Yeni Megane, tasarımı ve donanımlarıyla ilgi çekmeyi başardı. Bu özelliklerini mantığa hitap eden 1.5 dCi ve EDC ile de birleştiriyor.
- 26 Ağustos 2016
En çok arzu edilen motor ve şanzıman ikilisi dizel ve otomatik. Yeni Megane HB'de bu ikiliyi 1.5 dCi EDC ile elde etmek mümkün. Modern çizgileriyle de ilk testimizde dikkatimiz çeken Megane HB bu sefer GT Line donanımıyla değil, dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle hünerlerini gösterecek.
Motor kaputu altındaki 1.5 dCi 110 HP, şimdiye kadar kullandığımız bütün otomobillerde yakıt ekonomisiyle öne çıkmayı bildi. Aynı tecrübe Megane HB'de de sunuluyor. 5,4 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Megane HB'nin ekonomik yönünü gösteriyor.
Yeterince canlı olan alt devirler ilk kalkış anında beklenen ivmelenmeyi sağlıyor. Daha sonra hızlanma taleplerinde ise makul karşılık bulunuyor. Ara hızlanmalarda da tatminkar test verileri elde edildi.
İlk kez Talisman'da daha sonra da Megane HB 1.6 dCi'da tanıştığımız sürüş kişiselleştirme sistemi Multisense, 1.5 dCi EDC aracımızda da bulunuyordu. Vites konsolu ya da dokunmatik multimedya ekranından yönetilebilen sistem, Comfort, Neutral, Sport, Perso, Eco'dan oluşan beş farklı seçenek sunuyor. Comfort seçeneğinde sürücüsüne rahatlık sağlayan direksiyon sistemi, Sport seçeneğinde daha sert bir yapıya bürünerek sportiflik hissini yaşatıyor. Neutral modunda ise Megane HB'in sınıfının konfor beklentilerini karşılayan direksiyon sisteminin, süspansiyon sistemiyle uyum içinde olduğunu söyleyebiliriz. Bu seçenekte de otomobilin sürücüye geri bildirimleri sınıf standartlarında.
Çift kavramalı otomatik şanzımanın hızlanma ve yakıt tüketimi konusunda etkisi olduğu unutulmamalı. Hızlı vites geçişleri motorun verimli çalışmasında fark yaratıyor. Yokuş kalkış desteği olan EDC, eğimli yüzeylerdeki durkalklarda da güven sağlıyor. Bu durumda stop/start sistemi devreye girdiğinde motor tekrar çalışana kadar, ayağınızı frenden kaldırıldığınızda araç geri kayabiliyor. Bunun önüne geçmek için stop/start sistemini devredışı bırakmak yeterli.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.