otohaber_logo
Test Merkezi
Test: Ferrari FXX K
Formula 1 yavaş ve sıkıcı, LaFerrari ise kelepir görünüyor: Ferrari FXX K, 1050 HP’lik gücü ve vergiler hariç 2,2 milyon Euro’luk fiyatıyla sıra dışı olmanın yeni boyutlarını gösteriyor.
Test: Ferrari FXX K

Rüzgar hızıyla yarışmak ve bu esnada hız limitlerine uymak? Anlamsız! Pite girmek? Sıkıcı! Sıralama turları? Adil değil! Performans dengesi? Ancak benim istediğim ölçüde! Şartlar böyleyken kendime Ferrari'nin müşterilerine sunduğu spor programını seçiyorum. Burada kurallar, zorunluluklar veya homologasyon zırvaları yok. Hür insanlar için özgür sürüşten başkası yok. Hayatın anlattığımız kadar mükemmel olmadığını hatırlatmak için bazı detayları da atlamayalım. Çok az sayıda seçilmiş insan bu keyfin tadına varabilecek. Bir Ferrari FXX K'nın satış sözleşmesine imza atabilmeniz için vergiler hariç 2.2 milyon Euro'luk küçük bir birikiminiz olması gerekiyor. Bu küçük meblağı ödeyebilecek güçte olsanız dahi otomobillere olan yüksek ilgiye rağmen sadece 40 adet FXX K üretilecek. Tamamı el işçiliği ürünü olan bu küçük serinin tamamı şimdiden satılmış durumda. Üzgünüz, hayat sandığınız kadar mükemmel ve merhametli değil. Ferrari'nin Fiorano Pisti'nde gözlerimizin hapsinde olan 10 numaralı örnek sahibine göre o kadar detaylı bir biçimde üretilmiş ki, içinde bir başkasının rahat etmesi imkansız.

10 numaranın kevlar yarış koltuklarına işlenen sarı kesim çizgileri koltukta yapılması gereken değişikliğe işaret ederken, koltuklarda normalde az da olsa rahatlık için küçük bir kumaş kaplama da bulunuyor. Normalde diyoruz çünkü karşımızdaki otomobilin koltukları çıplak, sadece kevlar var. Kimin umurunda. Aklımızda sadece bir süre sonra Fiorano Pisti'nde atacağımız turlar var. Ve FXX K'nın bazını oluşturan, trafiğe çıkma izinli standart LaFerrari ile daha önce attığımız yarım düzine ısınma turundan sonra bizin neyin beklediği konusunda aslına bakarsanız en ufak bir fikrimiz yok. Normal bir LaFerrari'yi canlı canlı, özellikle de Ferrari'nin kendi pistinde, yaşamış olanlar için daha yüksek bir sürüş keyfinden veya sihrinden bahsetmek pek de kolay olmasa gerek. Daha fazla ne olabilir ki? Daha etkileyici bir tasarım mı? Daha fazla performans? Daha baştan çıkarıcı bir ses? Daha fazla duygu? Nefes kesen yol tutuş veya daha hızlı tur zamanları?

Kırmızı Formula 1 yarışçıları dışında Fiorano Pisti'nde hiçbir Ferrari, hibrit hipersporcu LaFerrari'den hızlı olamamıştı: 1 dakika 19 saniye! 960 HP sistemi gücü ve karşısında duran sadece1365 kg karşısında aslında çok da şaşırtıcı değil. Ama daha fazlasını sunan bir çılgın var. Bu çılgınlığın formülü FXX K!

"Bu ne caddeler için geliştirilmiş ne de pist yarışlarına katılmak için üretilmiş bir spor otomobil." Bu sözler Ferrari'nin GT yarış otomobillerinin geliştirilmesinden sorumlu Marco Fainello'ya ait. Fainello bunun nedenini açıklıyor: "FXX K aslında bir çeşit laboratuar. Biz bu laboratuarı takım arkadaşlarımız olarak gördüğümüz müşterilerimizle birlikte geliştiriyoruz".

FXX K'da kullanılan teknik platform LaFerrari ile tamamen aynı olmakla birlikte her şeyi en üst noktaya taşımak amacıyla yapılan değişiklikler ortaya bambaşka bir otomobil çıkartmış. Karoseri domine eden hava kanalları, yarıklar ve difüzör katmanlarıyla FXX K aerodinamik bir şaheser gibi görünüyor. FXX K aynı zamanda hibrit teknolojisi konusunda da örnek alınması gereken bir teknoloji harikası. Gelişmiş teknolojisi ve sürüş dinamiklerinde sunduğu potansiyel, Fainello'ya göre FXX K'yı güncel bir LeMans prototipiyle karşılaştırılmasını hak edecek kadar yüksek.

Mühendislerin teknik tutkusu, sınırsız gibi görünen Ar-Ge bütçesine müşterilerin kalın cüzdanları da eklenince FXX K satılan bir meta değil, hep birlikte kutlanan bir olgu haline geliyor. FXX K programına dahil olan müşteriler ilk adımı sürüş simülatörüne atıp "KERS" enerji geri kazanım sisteminin işleyişi de dahil olmak üzere özel durumlarla tanışıyorlar. İş sadece gaz pedalına basıp, sırtınızda kükreyen V12'yle coşmaktan ibaret değil. Normaldekorna düğmesinin olduğu yerde FXX K'da üstünde "K" harfi olan başka bir düğme yer alıyor. Bu düğmeye basıldığında KERS sistemi frenlemede açığa çıkan ve araç zeminindeki bataryalarda depolanan elektrik enerjisini itici güç olarak kullanıyor. Bir çeşit NOS! İçten yanmalı V12'nin 860 HP ve 750 Nm değerleri bile Nürburgring Nordschleife'de tur rekoru kırmak için fazlayken, "K" düğmesine basıldığında ortaya çıkan şey insan beyninin bugüne kadar doğrusal hızlanmayla ilgili bildiği tüm bildiklerini unutturacak türde. Bu esnada depolanmış olan elektrik enerjisi de işin içine girdiğinde FXX K tam 1050 HP güç ve 900 Nm'yi aşan torka sahip oluyor.

6,3 lt'lik 65 derece silindir açılı V12 ile arkasındaki elektrikli motor LaFerrari ile aynı. V12, 48 supap, 6262 cc, 633 kW/860 HP 9200 d/d, 750 Nm 6500 d/d, Elektrikli motor: 140kW/190 HP, Sistem gücü: 773 kW/1050 HP, 7 ileri vitesli çift debriyajlı otomatik şanzıman; U/G/Y: 4896/2051/1116 mm, 0-100 km/s: 2,5 saniyenin altında, Maksimum hız: yaklaşık 350 km/s

Daha fazlası gerçekten olamaz! Ya da durun bir dakika, acaba birkaç yıl sonra Ferrari'den yeniden "asla, asla deme" dersini mi alacağız?

Yazı: Horst von Saurma-Eray Özgür Fotoğraflar: Aleksander Perkovic

Kaynak: otohaber SuperCAR

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.