ARKADAŞINA GÖNDER
TEST - smart forfour turbo proxy
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST - smart forfour turbo proxy

11.10.2016 Salı
TEST - SMART FORFOUR TURBO PROXY

Smart, bundan 24 yıl önce kurulan genç bir otomobil markası. İki kişilik fortwo ile ünlense de, forfour ve roadster modeliyle küçük bir aile oluşturmuştu. Sadece 2 yıl üretilen forfour yeni nesilde tekrar üretiliyor

Smart markasında ikinci perde açıldı. 2004 yılında Swatch, Mercedes ve Art kelimelerinden oluşturulan marka, iki ve dört kapılı lerini yollara çıkartılmıştı. Markayı popüler hale getiren ise iki kişilik mikro otomobil, fortwo modeliydi. O yıldan günümüze kadar da fortwo ününü korurken daha fazla yolcu taşıyan forfour'un ömrü iki yıl sürdü. Ta ki 2014'yılında ikinci nesli üretilene kadar. Ülkemize gelmesi ise biraz zaman aldı.

Birinci nesil smart forfour'da Mitsubishi Colt platformu kullanılırken ikinci nesilde Renault Twingo başrolü oynuyor. Birinci neslin önden çekişli ve önden motorlu altyapısı yerini arkadan motorlu, arkadan itişli olana bıraktı. smart fortwo ile benzer olan bu motor yerleşimi ve çekiş tercihi ön tekerleklerin hareketi için daha geniş alan sağlıyor. Bu sayede manevra yeteneği arttırılıyor. 8,6 metrelik dönüş çapı çok başarılı bir değer.

Tekerlekler mümkün olduğu kadar otomobilin köşelerine yakın konumlandırılmış. Twingo platformu, 3495 mm'lik smart forfour'un selefinden yaklaşık 250 mm daha kısa olmasını sağlamış. Uzunluğun azalmasına rağmen dingil mesafesi ise nerdeyse aynı kalmış: 2494 mm. smart forfour'un boyutlarının gözünüzde daha iyi canlanabilmesi için A segmentindeki Hyundai i10'nun 3665 mm uzunluğa ve 2385 mm dingil mesafesine sahip olduğunu belirtebiliriz.

Arkadan motorlu smart'ta sanmayın ki önde motordan boşalan yere yükleme alanı yapılmış. Plastik "motor" kaputu ön panjurdaki mandalları açılıp yerinden biraz oynatıldığında küçük bir alan ortaya çıkıyor. Bu bölümde eşyalarınız için yer yok. Sadece araç sıvılarının tankları görülüyor.

Bagaj kapağı ardında ise 185 litrelik bir yükleme alanı sunuluyor. Bu alandan ödün verilmesinin sebebi bagaj zemini altında yer alan motor. Her ne kadar arka çamurluklardaki hava girişiyle serinletiliyor olsa da motor sıcaklığı bagaj içerisinin ısınmasına yol açıyor. Arka koltuk sırtlıkları yatırılabilen bagaj 975 litreye kadar genişletilebiliyor.

İç mekanın çok aydınlık olmasında açık renkli döşeme ve kaplamalar etkili olmuş. Dışarıdaki yenilikçi hava kokpitin de her köşesinde etkili oluyor. Renault ortaklığının etkileri birçok noktada hissediliyor. Otomobilin anahtarından, kontrol düğmelerine kadar Renault modellerinin izi görülüyor. Vites konsolundaki gizli çekmecenin etrafı, kapı içleri ve ayak kısmının aydınlatmaları smart'ın içinin canlı olmasını sağlıyor.