ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Kia Cerato 1.6 CRDi DCT Concept Plus
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Kia Cerato 1.6 CRDi DCT Concept Plus

25.10.2016 Salı
TEST · KİA CERATO 1.6 CRDİ DCT CONCEPT PLUS

Kompakt sınıf sedanlar arasındaki hareketlilik karşısında bir süredir sessiz kalan Kia, yeni Cerato ile tekrar giriş yaptı. Standartların yükseldiği sınıfta bakalım Cerato’nunelinde neler var?

Türkiye pazarında kompakt sınıf sedanlara ilgi büyük. Kia, 2004 yılından beri Cerato modeliye bu sınıfta yer alırken uzun süredir beklenen yeni nesil Türkiye yollarına çıktı. İki nesil boyunca Türkiye'de Cerato ismiyle kompakt sedanlar arasında mücadele eden , 2012'den sonra bu modeli bugüne kadar ithal etmedi. 2013 yılında tanıtılan üçüncü nesil Cerato, 2016'da da makyajlandı. Makyaj sonrasında Cerato, Türkiye'de tekrar satılmaya başlandı.

İkinci neslin köşeli çizgileri yeni nesilde daha yumuşak ve akıcı olanlara yerini bıraktı. Tıpkı cee'd'de olduğu gibi. Marka yüzüne bürünen yeni Cerato, büyük ön ızgara ile selefinden daha etkileyici görünüyor. Tampon köşelerindeki hava girişleri bu sınıfta görmeye alışık olmadığımız aerodinamik öğelerden. LED gündüz farları trendine katılan Cerato'da L şeklinde gündüz farları kullanılıyor. Farlar ve stoplar da selefine göre büyük tasarlanarak daha iyi bir aydınlatma için zemin hazırlanmış.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde cee'd modelinde ulaşılan malzeme ve işçilik seviyesini görüyoruz. Selefinden epey ileride. Sınıf standartlarını da karşılayan iç mekan kalitesiyle birlikte derli toplu bir konsol tasarımıyla karşılaşıyoruz. Kompakt sınıfta çok iddialı rakipleri olan Cerato, rakiplerinin zengin multimedya sistemleri ve büyük dokunmatik ekranları karşılığında daha küçük bir dokunmatik ekran sunuyor. Buradan bilgileri takip etmek çok zor. Geri görüş kamerası rahat izlenmiyor. Görüş açısı konusunda ise geniş cam yüzeyler ve ince sütunlar yeterli alanı sağlıyor.