otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Kia Cerato 1.6 CRDi DCT Concept Plus
Kompakt sınıf sedanlar arasındaki hareketlilik karşısında bir süredir sessiz kalan Kia, yeni Cerato ile tekrar giriş yaptı. Standartların yükseldiği sınıfta bakalım Cerato’nun elinde neler var?
Test - Kia Cerato 1.6 CRDi DCT Concept Plus

Türkiye pazarında kompakt sınıf sedanlara ilgi büyük. Kia, 2004 yılından beri Cerato modeliye bu sınıfta yer alırken uzun süredir beklenen yeni nesil Türkiye yollarına çıktı. İki nesil boyunca Türkiye'de Cerato ismiyle kompakt sedanlar arasında mücadele eden Kia, 2012'den sonra bu modeli bugüne kadar ithal etmedi. 2013 yılında tanıtılan üçüncü nesil Cerato, 2016'da da makyajlandı. Makyaj sonrasında Cerato, Türkiye'de tekrar satılmaya başlandı.

İkinci neslin köşeli çizgileri yeni nesilde daha yumuşak ve akıcı olanlara yerini bıraktı. Tıpkı cee'd'de olduğu gibi. Marka yüzüne bürünen yeni Cerato, büyük ön ızgara ile selefinden daha etkileyici görünüyor. Tampon köşelerindeki hava girişleri bu sınıfta görmeye alışık olmadığımız aerodinamik öğelerden. LED gündüz farları trendine katılan Cerato'da L şeklinde gündüz farları kullanılıyor. Farlar ve stoplar da selefine göre büyük tasarlanarak daha iyi bir aydınlatma için zemin hazırlanmış.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde cee'd modelinde ulaşılan malzeme ve işçilik seviyesini görüyoruz. Selefinden epey ileride. Sınıf standartlarını da karşılayan iç mekan kalitesiyle birlikte derli toplu bir konsol tasarımıyla karşılaşıyoruz. Kompakt sınıfta çok iddialı rakipleri olan Cerato, rakiplerinin zengin multimedya sistemleri ve büyük dokunmatik ekranları karşılığında daha küçük bir dokunmatik ekran sunuyor. Buradan bilgileri takip etmek çok zor. Geri görüş kamerası rahat izlenmiyor. Görüş açısı konusunda ise geniş cam yüzeyler ve ince sütunlar yeterli alanı sağlıyor.

Sürüş özelliklerine baktığımızda günlük kullanımdaki konforu sağladığını görüyoruz. Önde çok kollu süspansiyon bağlantısı varken arkadaki torsiyon bağlantısı, konfor ve dinamizm beklentilerini kısıtlıyor. VSM (Vehicle Stability Management) sistemi ABS'yi kontrol edip, motor ve direksiyon torklarını düzenliyor. Bu sayede dönüşlerde ya da kaygan zeminlerdeki stabilite korunabiliyor. Cerato kolay yönlendirilen bir direksiyon sistemine sahip. Normal, Comfort ve Sport olarak sertlik ayarı sunandireksiyon Sport seçeneğinde daha doygun bir tecrübe yaşatıyor. Direksiyonun geri bildirimi ve itaatkarlığı konusunda sınıfında çok ileride olan rakipleri olsa da şehiriçi kullanımında Cerato bu konuda tatminkar olabiliyor.

Cerato ile yola çıktığımızda tanıdık bir hızlanma ve yakıt tüketimi tecrübesi yaşıyoruz. Hyundai modellerinde de görev yapan 136 HP'lik turbo dizel motor Kia cee'd ve Soul modellerinde de bizim tarafımızdan ekonomik tanımlamasını hak etmişti.Cerato'da da çift kavramalı otomatik şanzımanla uyumlu olduğunu hissettiren 1.6 CRDi, 5,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sağladı.

Akıcı ve sarsıntısız vites geçişleri sağlayan DCT, hızlanmadan çok konfor ve ekonomi odaklı ayarlara sahip. Ani hızlanma isteklerinde beklenilen çevikliği göstermediği durumlarda manuel olarak da müdahale edilip daha tatminkar sonuç elde edilebiliyor.Turbo dizel motor 1750 d/d-2500 d/d arasında 300 Nm'lik maksimum torka ulaşıyor. Alt devirlerinde de canlı olan motor 10,8 saniyelik fabrika verisine yakın bir 0-100 km/s hızlanma değeri olan 11,2 saniyelik test verisi sağladı. Bu da makul bir veri.Rakiplerine baktığımızda dizel motor ve otomatik sunmayan neredeyse kalmadı. Ama Cerato içlerinde en fazla güç üretenlerden biri. Onun karşısında aynı motor ve şanzımanı paylaşan Hyundai Elantra, 88.500 TL'den satılıyor. Bir diğer benzer güç, Opel Astra Sedan'da 1.6 CDTI ile sunuluyor. 136 HP'lik motor ve otomatik şanzıman ikilisi 84.400 TL'den satılıyor. Mazda3 Sedan 1,6 litre 105 HP'lik dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisine ise 92.000 TL'ye ulaşılıyor. Skoda Octavia 1.6 TDI 110 HP DSG 82.300 TL'ye satılıyor. Sınıfın en uygun fiyatlısı Fiat Egea 1.6 120 HP DCT'yi 77.400 TL'ye sunuyor. Kia Cerato'nun güçlü dizel motoru ve çift kavramalı otomatik şanzımanıyla 78.900 TL'den satıldığı düşünüldüğünde bu tabloda en avantajlılardan biri olarak görünüyor.

Neredeyse her şeye sahip. Dizel ve benzinli motorlarında otomatik şanzıman sunabilen Cerato'da geniş yaşam ve yükleme alanları beklentileri karşılıyor. Rekabetçi fiyatlarıyla da rekabete kaldığı yerden devam edebilecek.

Yazı:Koray Kodal

Fotoğraflar:Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.