ARKADAŞINA GÖNDER
Sürüş izlenimi · Volvo S90
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Sürüş izlenimi · Volvo S90

27.10.2016 Perşembe
HUZURLU SENFONİ

Adı güvenlikle anılan Volvo, yeni orta üst sınıf sedanı S90’ı Türkiye yollarına çıkarttı. Zengin güvenlik donanımlarını lüks bir karoserde sergileyen Volvo, S90 ile adeta bir müzik yapıtı gibi kalplere hitap edecek özelliklere de sahip.

Volvo'nun artık Audi A6, BMW 5 Serisi ve Mercedes E Serisi karşısında çok güçlü bir sedanı var. Rakiplerinin, kalite, donanım ve dinamizmine cevap verebilecek nitelikteki S90, güvenlik ve konfor donanımlarıyla da çok iddialı.

S90'ın rakipleri karşısındaki en güçlü yönlerinden olan güvenlik donanımları arasındaki IntelliSafe standart olarak sunuluyor. Bu donanım içerisindeki Pilot Assist, 130 km/s hıza kadar otomobilin şeritler arasında kalmasını sağlıyor. Üstelik bunu yapması için önde bir araç olması gerekmiyor.

Dünyada ilk olarak sunulduğu açıklanan "büyük hayvan" algılama sistemi, özellikle kırsal alanlardan karşınıza çıkabilecek inek ya da geyik gibi büyük hayvanları algılayıp fren desteği sağlıyor. Donanımları detaylı bir şekilde incelemek için teste gelmesini bekleyeceğimiz S90'ın sürüş hissini de keşfetmek için yola çıkıyoruz.

Oldukça uzun bir rotada S90 ile yol alacak olmaktan dolayı heycanlıydık. Çünkü bu rotada otoyoldan köy yollarına kadar birçok farklı parkur bulunuyordu. S90'ın hem hızlanmasını, hem konforunu hem de performansını göstermesi için çok fırsatı olacaktı. Şehiriçinde başlayan yolculuğumuzda 5 metreye yakın uzunluğun manevralarda dikkat gerektirdiğini fark ettik. Görüş açıları sorunsuz olsa da uzun motor kaputuna alışmak gerekiyor. Otoyola çıktığımızda sessiz ve konforlu bir sürüş ile karşılaştık. Hızımız arttığında vites konsolundaki sürüş modunu eco ve comfort seçenekleri yerine dynamic'e çevirdik. Silindir şeklindeki kumanda ile yönetilen sistemi XC90'da da görmüştük. Direksiyon sertleşirken gaz pedalı daha hassaslaştı. Özellikle virajlarda bu sertlik daha güven veren bir sürüş hissi yaşatıyor. Yönlendirme hassasiyeti başarılı. Dört tekerlekten çekiş sisteminin de etkisiyle yol tutuş da etkileyici seviyeye ulaşmış. Genel olarak değerlendirdiğimizde sürüş kalitesini başarılı seviyede olduğunu söyleyebiliriz.