otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Mini Cooper Cabrio
Üçüncü nesliyle karşımıza çıkan Mini Cabrio, kendine özgü çizgisini koruyup keyif vermeye devam ediyor.
Test - Mini Cooper Cabrio

Cabrio otomobil bir ihtiyaç değil. Ama keyfine varanlara enerji depolayan bir otomobil çeşidi olduğu da bir gerçek. Bu özel otomobil sınıfına giriş yapmanın en cazip yollarından biri de Mini Cooper Cabrio'dan geçiyor. Eğer dört kişilik oturma alanı sunan bir cabrio istiyorsanız buna en uygun fiyata Mini ile ulaşmak mümkün. Audi A3 Cabrio 1.4 TFSI'dan yaklaşık 17 bin TL, Mini ile aynı motoru paylaşan BMW 218i Cabrio'dan yaklaşık 30 bin TL daha cazip başlangıç fiyatı var. Fiat 500C'de olduğu gibi sadece tavanın ortasındaki perdeyi değil, tamamen tavanı gizleyebilen Mini Cooper Cabrio'nun tavanın açılma ve kapanma süreleri 18'er saniye sürüyor. Selefinde bu süre 15 saniye olarak açıklanmıştı. Tıpkı önceki nesilde olduğu gibi son nesil Mini Cooper Cabrio 30 km/s hıza kadar tavanın yönetilmesine izin veriyor. Selefinden bahsetmişken boyutlardaki değişimleri de kısaca anımsayalım. Yeni karoser artık 98 mm daha uzun ve 44 mm daha geniş. Öndeki iz açıklığı 42 mm, arkadaki ise 34 mm genişletilmiş. Yüksekliği 1 mm daha fazla olan yeni karoserde dingil mesafesi 28 mm arttırılmış. Tüm artışlar Mini Cooper Cabrio'ya daha olgun bir görünüm kazandırırken sürüş kalitesini de arttırmış.

Mini logosuna sahip olup da sürüş keyfi sunmaması beklenemezdi. Ancak motor kaputu altındaki 1,5 lt'lik 3 silindirli benzinli motorun bu keyfi kısıtlayacağını düşünenler hala olabilir. Alt devirlerden itibaren canlı bir hızlanma karakteri sağlayan turbo benzinli motor, Mini Cooper Cabrio'yu hızlandırmak için neredeyse hiç boşluk yaşatmadan çalışıyor. Hızlanma sırasında sportif motor sesi de sizi yalnız bırakmıyor. 4400 d/d'e kadar süren akıcı hızlanmada kısa nefes molaları, vites değişimlerinde yaşanıyor. 6 ileri vitesli Steptronic'in vites geçişleri yeteri kadar hızlı ve sarsıntısız. Vites kolunun çerçevesindeki dairesel kumanda ile Green ve Sport modları sunuluyor. Bu seçimlerle daha sakin bir hızlanma ve vites geçişleri ya da daha performanslı tepkiler elde edilebiliyor.

Cabrio karoserin bu kadar "sıkı" hissetirme haline çok sık rastlanmaz. Mini Cooper Cabrio, standart karoserinde olduğu gibi çevik bir sürüş sağlıyor. Otomobil sizin bir parçanız gibi itaatkar. Direksiyon her istenileni hızla yerine getirirken, süspansiyon sistemi de bir kedinin ayakları gibi çevik. Ani hareketler ve keskin virajlarda gövdeden burulma sesleri gelmiyor.

Genel değerlendirmede Mini Cooper Cabrio'nun daha fazlasını sunduğunu söyleyebiliriz. Selefine göre daha kaliteli ve geniş yaşam alanı rakipleriyle mücadele edebilecek seviyede. Yükleme alanı, Easy Load sistemiyle kullanımı kolaylaştırıyor. Küçük silindir hacimli motorunu yeteri kadar hızlı ve ekonomik olabilmesi de onu günlük kullanılabilecek bir spor otomobil kategorisine sokuyor. Başlangıç fiyatını rakiplerden cazip olması da ona olan ilgiyi arttıracaktır.

Yazı:Koray Kodal Fotoğraflar: Deniz Doğan

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.