otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Renault Koleos
Renault’nun en büyük SUV’u Koleos tamamen yeni bir karoserle tekrar sahnede. Renault’nun bu kez işi şansa bırakmak istemediği belli.
Sürüş izlenimi - Renault Koleos

Renault'nun orta sınıf SUV temsilcisi Koleos yepyeni bir karoser ile karşımıza çıktı. Selefine göre daha gösterişli ve şık görünen yeni Koleos, markanın Talisman ve Megane ile yollara çıkan yeni nesil tasarım öğelerine sahip son üye.

Talisman ile başlayan C formundaki LED gündüz aydınlatmaları Koleos'ta da yer alıyor. Bu sayede markanın kompakt crossover temsilcisi Kadjar'dan da net bir şekilde ayırt edilebiliyor. 213 mm'lik zeminden yüksekliği güçlü SUV imajını desteklerken, geniş tekerlek yuvaları ve alüminyum tavan rayları da Koleos'un güçlü görünmesini sağlıyor.

Otomobilin içine geçtiğimizde de fonksiyonellik konusuna önem gösterildiğini fark ediyoruz. Tablet tasarımlı 8,7 inçlik multimedya sistemi ekranıyla Koleos'ta da karşılaştık. Bu sefer ekranın çerçevesi, Talisman ve Megane'da olduğu gibi mat değil, parlak siyah plastik ile kaplanmış. Bu da kalite algısını arttıran bir seçim olmuş. Vites konsolundaki bardaklıklarda ısıtma-soğutma fonksiyonu bulunuyor.

Paris'teki buluşmamızda tüm Koleos'lar 2,5 litrelik 170 HP benzinli motor, 4x4 aktarma ve otomatik şanzımanla donatılmıştı. İlk önce kapalı bir off-road parkurunda kullandığımız Koleos 2.5 SCe 4WD, bozuk zeminde konforlu bir süspansiyon sistemi olduğunu keşfettik.

Yumuşak direksiyon sistemi de bu arazideki dar alanlarda manevra yaparken konforlu bir şekilde otomobili yönetmemizi sağladı. Koleos bir "arazi aracı" olmasa da yerden 213 mm yüksek karoseri ve elektronik kontrollü 4x4 sistemiyle bozuk zeminler ve zorlu yol koşullarıyla başa çıkabildiğini bize bu parkurda gösterdi.

İçerisinde otoyol ve şehiriçini kapsayan bir parkurda da kullandığımız Koleos'un bu şartlar için de oldukça konforlu olduğunu söyleyebiliriz. Sessiz sürüş özellikleri, ani hızlanma isteklerinde X-tronic adı verilen CVT şanzımanın yol açtığı yüksek devirde kalma durumunda bile çok değişmedi. CVT'de vites geçişleri olmaması gecikme ya da sarsıntı gibi durumlar yaşatmazken, 175 HP'lik motorun ataklığıyla da akıcı bir şekilde yol alıyor.

Normal şartlarda önden çekişli olarak ilerleyen Koleos'ta 4WD Auto seçeneğinde gerektiğinde torkun yüzde 50'sine kadarı arka tekerleklere iletilebiliyor. 4WD Lock modu ise 40 km/s hızın altında 50/50 oranında tork dağılımını sabit şekilde gerçekleştiriyor.

Türkiye pazarına bu yılın son çeyreğinde girecek olan Koleos, Touch ve Icon donanımlarıyla satılacak. Motor seçenekleri arasında bu sınıfta en çok tercih edilen dizel ve otomatik ikilisi de olacak. 1.6 dCi 130 HP manuel ya da X-tronic şanzımanlarla alınabilecek. 2.0 dCi 175 HP X-tronic 4WD ise güçlü bir dizel motor isteyenler için sunulacak. 2,5 litrelik motorun Türkiye'ye ithal edilmesi planlanmıyor. Satış fiyatıyla ilgili açıklama yapılmadı.

Yazı: Koray Kodal / Paris Fransa

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.