otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Peugeot 2008 1.2 Puretech
Selefinin modern tasarımını koruyup, dik ve geniş bir ön panjurla olgunluk kazanan 2008, daha güçlü motor ve yeni şanzımanla bu süreci güçlendiriyor.
Test - Peugeot 2008 1.2 Puretech

Yenilenen 2008'de, selefine göre daha geniş bir ön panjur kullanılmış. Bu panjur ile 2008'e önden bakıldığında olduğundan daha iriymiş gibi algı oluşturuyor. Koyu renkli zemin kullanılan far ve stoplarda sportif etki arttırılmış. Çamurluk kenarlarına eklenen kaplamalarla otomobilin etrafını çepeçevre saran plastik kaplama tamamlanmış. Bu da 2008'in crossover etkisini güçlendirmiş. İç mekanda ise yeni döşemeler dışında yeniliğe gidilmemiş. Kabinin modern ve yenilikçi havasını korumayı tercih eden tasarımcılar, küçük direksiyon simidi ve üstünden takip edilen gösterge grubu yerleşimi artık Peugeot ile özdeşleşti. Tasarımdaki olgunlaşmadan daha önemli gelişmeler ise motor ve şanzıman ile sunuluyor.

Turbo desteğiyle canlı bir yapıya sahip 1,2 litrelik benzinli motor 1500 d/d'de 205 Nm'lik maksimum torka ulaşarak alt devirlerden akıcı bir şekilde hızlanmaya başlıyor. Yakıt tüketimi konusunda da 5,9 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi sunan 2008 1.2 Puretech, yeteri kadar ekonomik olduğunu gösteriyor. Test aracımızdaki M+S (Mud+Snow) tipi lastik yerine yuvarlanma direnci daha düşük lastiklerle daha ekonomik tüketime de imza atılabilir.

Makyaj sonrasında, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman yerine 6 ileri vitesli tork konvertörlü otomatik şanzıman sunuluyor. Yerini aldığı üniteye göre çok daha hızlı ve sarsıntısız çalışan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman ileriye doğru atılmış başarılı bir adım. Vites koluyla manuel olarak da yönetilebilen şanzıman akıcı ve sarsıntısız çalışıyor.

Küçük direksiyon simidine alıştıkça sevmeye başlayabilirsiniz. El ile uyumu çok iyi. Yönlendirme hassasiyeti konusunda da sorun yaşatmıyor. Crossover imajı gereği yüksek sürüş pozisyonu sunan ve zeminden 165 mm yüksekte tasarlanan karosere rağmen virajlarda ya da ağırlık transferlerinde karoser aşırı derecede yatmıyor. Süspansiyon sisteminin tatlı-sert yapısı bu gibi durumlarda güvenliği koruyor.

Sürüş modu kontrol sistemi olan Grip Control, 1.2 Puretech ile standart olarak sunuluyor. Vites konsolundaki dairesel kumanda ile pratik bir şekilde yönetilen sistem; Standart, Kar, Arazi, Kum ve ESP kapalı modlarına sahip. Bu kumanda, farklı yol koşullarına uyum sağlayabilmek için ön tekerleklere ESP ile müdahale edip, çekişi kontrol ediyor. Grip Control sistemin verimli bir şekilde etki göstermesi için M+S tipi lastikler standart olarak sunuluyor. Bu da, 30 derecenin üzerindeki hava sıcaklığında yapılan fren testinin sonuçları üzerinde dezavantaj yaratıyor. 44 metrelik 100-0 km/s test verisi yüksek.

Sonuç olarak 2008'in artık daha güçlü görünmesinin yanısıra motor ve şanzımanıyla da daha etkili olduğunu söylemeliyiz. Rekabette güçlü olmasını sağlayan bu adımlar arasında, yeni donanım seçeneği GT Line da var.

Fiyat listesinde 2008 ve yeni 2008 SUV olarak iki seçenek bulunuyor. Makyajsız 2008, 82 HP'lik 1.2 Puretech ETG5 Allure 74.900 TL'lik fiyatla listede yer alırken aynı donanımlı, makyajlı 2008, 5.500 TL'lik fiyat farkıyla satılması, küçük bir artış karşısında "fazlasını" sunan iyi bir anlaşma.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.