ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Range Rover Sport SVR
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Range Rover Sport SVR

31.10.2016 Pazartesi
TEST · RANGE ROVER SPORT SVR

Range Rover Sport, sadece sportif görünen değil gerçek bir spor otomobil gibi performans sunan 550 HP’lik SVR ile çok az kişinin tadabileceği özel bir tecrübe yaşatıyor.

Range Rover Sport yollara çıkalı üç yıl oldu ama hala heyecan uyandırmaya devam edebiliyor. 2014'de Range Rover Sport SVR duyurulduğunda 550 HP'lik bu canavarın direksiyonu başına geçeceğimiz zamanı beklemeye başlamıştık bile. Konu sadece güç değil. Bu dev maratoncu, Nürburgring yarış pistini 8 dakika14 saniyede tamamlayarak standart üretim SUV'lar arasında rekora sahip de oldu. Bu başarı merakımızı daha da arttırıyordu. Bekleme süremiz biraz uzun sürse de Türkiye'de bu özel otomobili test edebilen ilk yayın olduk.

-Jaguar ortaklığı çok güzel modeller ortaya çıkmasını sağladı. Jaguar F-Type'ın 5,0 litrelik supercharger destekli motorunu Range Rover Sport'a taşıyan bu ortaklık, Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations takımının çalışması sonucunda ağızları açıkta bırakan bir SUV ortaya çıkarttı.

Tasarımında güç ve performans ipuçlarıyla dolu olan Range Rover Sport SVR'nin geniş hava girişli tamponu, çift egzoz çıkışları ortasındaki difizörü ve tavan spoyleri farklı olduğunu dışa vuruyor. Büyük çamurluk yuvaları 22 inçlik jantlar için yer sağlasa da test aracımızda 21 inç seçeneği bulunuyor. 22 inçlik olanda standart olarak Continental SportContact 5 lastikler sunuluyor. 21 inçlik jantlarda ise Pirelli Scorpion M+S dört mevsim lastikler bulunuyordu. Bunun bir dezavanajını 30 derecenin üstündeki mevsim sıcaklığındaki fren testlerinde gördük. 40 metrelik 100-0 km/s fren testi sonucu hayal kırıklığıydı.

Range Rover Sport SVR'nin içerisine geçmeye hazırız. Araca binmeyi kolaylaştıracağı düşünülen elektrikli basamaklar ayağımıza dolansa da kendimizi spor koltuklara attık. Bu koltukların ne kadar iyi destek sağladığı ya da kabindeki malzeme ve işçilik kalitesinin ne kadar etkileyici olduğu bile şu an için ikinci planda. Aklımız Start düğmesinde. Bu düğmeye basınca bir anda gök gürüldedi. V8'in homurtusu, pistonların hareketi kalp atışlarımızı hızlandırdı. Gaza hafifçe dokunmaya yeltendiğimizde yerinde duramayan bir yarış atı gibi öne fırladı SVR. Demek ki dizginleri daha sıkı tutmak gerekiyor. Eğer sakin bir kalkış yapmak isterseniz önce ayağınızı terbiye etmeniz gerekiyor. Aksi halde Range Rover Sport SVR ile şehiriçi yolculuklar çileye dönüşebilir.

Orta konsoldaki sürüş kişiselleştirme seçeneğinde en keskin olanı, Dynamic modu seçtik. Burada yer alan egzoz logolu düğmenin ışığı da kendiliğinden aydınlandı. Az önce bizi etkileyen ses devir bandı 3000 d/d'i geçince daha da gürleşti. Hızlanma ölçümleri için kalkışa hazırız.

Dört mevsim lastikler ve çok sıcak havaya rağmen fabrika verileriyle (4,7 sn) neredeyse aynı değeri, 5,0 saniyelik 0-100 km/s hızlanmayı yakaladık. HattDört mevsim lastikler ve çok sıcak havaya rağmen fabrika verileriyle (4,7 sn) neredeyse aynı değeri, 5,0 saniyelik 0-100 km/s hızlanmayı yakaladık. Hatta ilk kalkış değerimiz fabrika verisinin biraz altında kaldı ama bunu bir kez daha yapamadığı için değerlendirme dışı tutuyoruz. Bir dakika! Burada 2.5 tona yakın ağırlığa sahip bir SUV'un 5,0 saniyede 0-100 km/s'ye hızlandığından bahsediyoruz!

8 ileri vitesli, ZF imzalı otomatik şanzımanın da bu güce ve hıza ayak uydurması çok etkileyici. Dynamic seçenekte manuel olarak değiştirmeyi seçtiğinizde şanzıman, sürücüsüne tam olarak itaat ediyor. Siz değiştirmedikçe kendi vites büyütmüyor. Vites küçültme ise sadece motor durma konumuna gelirse otomatik gerçekleşiyor.

Sürüş dinamikleri de en az hızlanma kadar etkileyici. Bozuk ve engebeli zeminlerde ilerlemek için havalı süspansiyon sistemini 235 mm kadar yükletip, sürüş modunu da comfort seçeneği alabiliyorsunuz. Ama performanslı bir sürüş için de süspansiyon sistemi karoseri yere daha yaklaştırıp, daha sert amortisörlerle adeta bir hothatch gibi kıvrak bir sürüşe zemin hazırlayabiliyor. Direksiyon itaatkar. Sürücünün isteklerini hızla yerine getiriyor. Hızlı virajlarda bile çok dengeli yol alabiliyor. Ani ağırlık trasferlerinde karoserin esneme limitinin biraz yüksek olmasını da normal karşılıyoruz. Beklediğimize fazlasıyla değmiş. Fiyatı sebebiyle çok az kişinin sahip olacağı Range Rover Sport SVR, şimdiden bizim için unutulmayacaklar arasında girdi.

Kapı içlerindeki karbonfiber kaplamalar 1.350 TL. Spor deri koltuklar standart olarak geliyor.

Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi, istenilirse ön ve arka aks tork dağılımını 50/50 oranında kilitleyebiliyor.

Adaptif süspansiyon sistemi saniyede 500 kere sertlik ayarı yapabiliyor. Kişisel olarak da yönetebildiğiniz havalı süspansiyon sistemi ihtiyaca göre standart araç yüksekliğini 50 mm ile 235 mm arasında değiştirebilmenize izin veriyor.

Yazı:Koray Kodal

Fotoğraflar:Ersan Sezer