ARKADAŞINA GÖNDER
Chevrolet Camaro 50 yaşında
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Chevrolet Camaro 50 yaşında

31.10.2016 Pazartesi
CHEVROLET CAMARO 50 YAŞINDA

Muscle Car sınıfının kilit otomobillerden biri olan Chevrolet Camaro, güçlü motorları, modifiyeye uygun şasisi ve konforuyla markanın sembol modellerinden biri oldu.

Amerikan otomobil endüstrisinin hızlı yükselişini sürdürdüğü 60'lı yıllarda model sayısı hızla artıyordu. Bir yanda Cadillac Eldorado ya da Lincoln Mark II veya Mark III gibi ulaşılması güç, devasa coupeler yer alırken diğer yanda Chevrolet Bel Air ya da Ford Crown Victoria gibi sedanların 2 kapısı eksik coupe versiyonları vardı. Bu noktada Lee Iacocca devrim niteliğinde bir yenilik yaptı ve Ford Mustang projesine start verdi.

Ortaya çıkan ilk Mustang konseptleri ise diğer Amerikalı üreticileri harekete geçirdi. Mustang'ın Nisan 1964'te üretilmesinin ardından Chevrolet Camaro, Eylül 1966'da üretilmeye başladı. Ardından katılacak olan Plymouth Barracuda ve Dodge Charger ile birlikte ciddi bir rekabet başlayacaktı. Ancak bu sınıftaki asıl rekabet Mustang ile Camaro arasında geçiyordu. Sınıf olarak ise Mustang ve Camaro başlangıçta Pony Car yani kompakt sınıfta yer alıyordu. Sonraki nesillerde yer alan performanslı modeller ise Muscle Car (Kaslı Otomobil) olarak adlandırıldı. Aslında Pony Car ile Muscle Car arasında da net standartlar yoktu. Bu yıl 50 yaşını kutlayan ve Chevrolet tarihinin önemli modellerinden biri olan Camaro'nun ilk nesli, 4,6 metre uzunluğunda ve 1,8 metre genişliğindeydi. Geniş iç hacmi, 4 kişilik olması ve büyük bagajıyla dönemi için konforlu bir coupe olan Camaro, kendine has tasarımıyla da öne çıkarken sağlam Şasesisayesinde büyük hacimli V8'lerin montajına yani modifiyeye de uygun bir model olduğu için çok tercih edilmeye başladı. Standart olarak ise bu araçta 6 silindirli 3,8 lt'lik motor vardı ve 140 HP gücündeydi. Diğer seçenek ise 5,4 lt'lik 325 HP gücündeki V8 idi.

Ayrıca birinci nesil Camaro'da kumaş tavanlı cabrio seçeneği de vardı. 1969'da makyajlanan Camaro'ya kapaklı farlar, sis farları, bagaj spoyleri eklendi. Camaro'nun hırçınlaşmasındaki en büyük pay ise 425 HP gükadar uzanan seçenekler vardı. Camaro SS, 360 HP'lik motoruyla 5,5 saniyede 0'dan 100 km/s'ye ulaşıyordu. Ancak burun yapısı Camaro için sorun olacaktı. Çünkü Amerika'da otomobil sayısıyla birlikte trafik kazaları da büyük oranda artmaya başladı. Amerikan otomobillerinde ise hala büyük güvenlik zaafları vardı ve cabriolar için de geçerliydi. İkinci nesil Camaro'da cabrio yoktu ama aracın tasarımında büyük değişiklikler yapıldı. Arka bölümü tamamen değiştirildi ve burun kısmı cündeki 7,0 lt'lik V8 motora aitti. Birinci nesil Camaro'nun satışları Mustang'in gerisindeydi ama aradaki fark giderek kapanıyordu.

Chevrolet, daha dinamik görünümlü bir Camaro geliştirmeye başladı ve tamamen yenilenen ikinci nesil Camaro, 1970'de üretilmeye başlandı.

İkinci nesil Camaro'nun sıkıntılı yüzü nedeniyle balta burun olarak da adlandırılıyordu. Camaro'da 155 HP'lik 4,1 lt hacmindeki motorla Camaro SS'teki 5,7 lt'lik V8 motorakadar uzanan seçenekler vardı. Camaro SS, 360 HP'lik motoruyla 5,5 saniyede 0'dan 100 km/s'ye ulaşıyordu. Ancak burun yapısı Camaro için sorun olacaktı. Çünkü Amerika'da otomobil sayısıyla birlikte trafik kazaları da büyük oranda artmaya başladı. Amerikan otomobillerinde ise hala büyük güvenlik zaafları vardı ve cabriolar için de geçerliydi. İkinci nesil Camaro'da cabrio yoktu ama aracın tasarımında büyük değişiklikler yapıldı. Arka bölümü tamamen değiştirildi ve burun kısmıda artık çıkıntılı değildi. Emisyon kuralları nedeniyle Camaro'da katalizatör vardı ve yeni ateşleme sistemi de görev yapıyordu. Diğer tarafta Camaro'nun motor gücü, petrol krizinin de etkisiyle 245 HP'ye düştü. 1975'ten itibaren Camaro satışları da artmaya başladı. Camaro satışları beklenenden daha iyiydi ve adeta Chevrolet'nin kurtarıcı modeliydi.

Özellikle üçüncü neslin 1982'de üretilmeye başlaması ve Mustang'ın duraklama dönemine girmesi, diğer Amerikalı üreticilerin zararlarının büyük olması Camaro satışlarını daha da artırdı.

Özellikle üçüÜçüncü nesil Camaro, 0,37 Cd aerodinamik katsayısına sahipti ve çift kare farları, McPherson tipi ön süspansiyonlarıyla da oldukça iddialıydı. Camaro'nun tek parçalı bagaj kapağıyla da hatchback otomobilin avantajlarını sunuyordu. Önceki nesline göre 230 kg hafifleyen Camaro'nun yatabilen ön koltukları ve katlanabilir arka koltukları da ergonomisini arttırıyordu. Camaro'nun elektronik kontrollü yakıt sistemine sahip 2,5 lt'lik 4 silindirli motoru 151 HP gücündeydi.

Özellikle Avrupa pazarı için geliştirilen Camaro'larda ise 173 HP gücünde 2,8 lt'lik V6 vardı. Camaro'da görev yapan V8 ise 5,0 lt hacmindeydi ve 305 HP üretiyordu. V8 Camaro'da yeni 4 ileri otomatik şanzıman da görev yapıyordu.

1985'te makyajlanan Camaro'ya eklenen IROC-Z seçeneğinde 5,0 lt'lik 215 HP gücünde enjektörlü V8 motor vardı. Bu Camaro da öncesinde olduğu gibi çok sevilmişti ama coupe pazarı Japon ve Alman markaları tarafından istila edilmeye başlamıştı.

Chevrolet, geride kalmamak için dördüncü nesil Camaro'yu 1993'te pazara çıkarttı. Yuvarlak çizgilere sahip olan Camaro'da 2 farklı motor seçeneği vardı. Camaro'nun kardeşi olan ve Avrupa'da da satılan Pontiac Firebird'te de görev yapan 3,4 lt'lik V6 motor 162 HP üretiyordu. 5,7 lt'lik V8'in motor gücü ise 270 HP idi. Bu 4 kişilik coupenin motorları, performans ve yakıt tüketimleri değerlendirildiğinde Japon ve Avrupalı rakipleri karşısında geride kalıyordu. Camaro'da 1996'da 3,4 lt'lik motor yerini 200 HP gücündeki 3,8 lt'lik motora bıraktı. Camaro'nun V8'i de yine 285 HP'lik Corvette motoruydu.

1997'de makyajlanan Camaro'nun iç mekanı elden geçirildi ve stop lambaları yenilendi. Ertesi yıl yenilenen farlarıyla biraz daha şık hale geldi. Bu yeniliklere rağmen Camaro satışları giderek azaldı ve 2001'de 29.000 adetle, Camaro tarihinin en düşük satış rakamı ortaya çıktı. Ağustos 2002'de ise Camaro'nun üretimi sona erdi.

Ancak GM, Camaro'dan vazgeçemedi. Çünkü Camaro, markanın en istikrarlı ve ünlü modellerinden biriydi. Bu nedenle yeniden hayata döndürülen Camaro, 2006'da Detroit Otomobil Fuarı'nda konsept olarak tanıtıldı. Ed Welburn tarafından tasarlanan ve 2007'de üretimine başlanılan beşinci neİkinci nesil Camaro, tasarımı, motor seçenekleri, donanım ve şasi özellikleriyle önceki neslinin başarısını sürdürüyordu. Chevrolet, 1975'te sürüş güvenliğini dikkate alarak Camaro'nun çıkıntılı burnundan vazgeçti. Bu tasarım da satış rakamlarını arttırdı. 1974'deki ekonomik krize rağmen boyutlarından ve V8'inden vazgeçemeyen Camaro'nun Z 28 seneneği 245 HP idi. Makyajın ardından 1978'de yollara çıkan Camaro Rally Sport, çift rengiyle öne çıkıyordu ve artık RS logosunun yerini yazı aldı. Chevrolet 1993'te dördüncü nesil Camaro'nun üretimine başladı. Chevrolet, Camaro üretimine 2002'de ara verdi. Dönemin retro modasına uyarak 2010'da yeniden üretim bantlarına giren Camaro, genlerini koruyordu. 2016'da yollara çıkan Camaro'nun Coupe ve Cabrio karoserlerinde farklı motor ve donanım seçenekleri yer alıyor. sil Camaro, o dönemin retro otomobil modasına uydu. İlham kaynağı ise ilk nesildi. Beşinci nesil Camaro, birinci neslindeki gibi uzun motor kaputuna ve şişkin çamurluklara sahipti. Kare göstergeleri ve diğer özellikleriyle iç mekanda da retro tasarım çizgilerini taşıyan Camaro'da 300 HP gücünde 3,6 lt'lik V6 ya da 6,2 lt'lik V8 motor seçenekleri vardı. Camaro, eski başarısını yeniden yakaladı ve 2010-2015 yılları arasında, yıllık ortalama 84.000 adetlik satış rakamlarına ulaştı.

Beşinci neslin başarısının ardından yollara çıkan altıncı nesil Camaro, bu kez 8 inçlik dokunmatik multimedya sistemi, LED'li aydınlatması, sürüş modlarıyla iddialıydı ama Camaro çizgilerini korumayı sürdürüyordu. Önceki nesline göre 90 kg hafifleyen ve daha aerodinamik bir karosere sahip olan güncel Camaro'da 279 HP'lik 4 silindirli 2,0 lt'lik turbo ve 340 HP'lik 3,6 lt'lik V6 benzinliler yer alırken V8'den de vazgeçilmedi. Yeni Camaro'nun SS seçeneğinde görev yapan 6,2 lt'lik V8 motor, 461 HP güç üretiyor ve gücün aktarılması için 8 ileri otomatik şanzıman görev yapıyor.

Yazı:Baturhan Boyacılar