ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · DS 4 Crossback 1.6 BlueHDI EAT6
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · DS 4 Crossback 1.6 BlueHDI EAT6

15.11.2016 Salı
TEST · DS 4 CROSSBACK 1.6 BLUEHDI EAT6

DS markasının sıra dışı modellerinden DS 4, Crossback ismiyle niyetini baştan belli ediyor. Bir arazi aracı olmasa da çayıra çimene kendinizi atmak için gerekli olan yerden yüksek karoser ile standarttan ayrılıyor. Gelin, başka neleri olduğunu öğrenelim.

Sıra dışı bir tasarımla yollara çıkınca uzun süre fazla bir değişikliğe gerek duyulmayan otomobillerden biri olan DS 4, 2015 yılının sonlarında makyajlanmıştı. Artık Citroen logosu yerini DS markasının logosuna bırakmıştı. Ön panjur ve motor kaputu tasarımını etkileyen Citroen logosu gitmişken, panjur, kaput ve ön tampon tasarımı da elden geçirildi. Bununla birlikte farlar da yenilendi. Ama asıl değişiklik makyajla gelen DS 4 Crossback ile sunuluyor. Bir karoserde iki farklı tarz sunan DS 4, Crossback seçeneğiyle bir crossover havası sağlıyor. Bunun için karoserde de standart DS4'ten farklı detaylar kullanılmış. Daha büyük olan siyah jantlar, çamurluk kenarlarındaki plastik kaplamalar, tavan rayı ve bagaj kapağı üstündeki siyah spoyler gibi detaylarla farklılaştırılmış. Bu görsel farklar ile crossover etkisi istenirken aracın artırılan yüksekliği de bu amaca hizmet ediyor.

Standart DS 4'e göre zeminden 30 mm daha uzaklaştırılan Crossback, daha yüksek bir sürüş pozisyonu sunarak, yola daha fazla hakim olmayı sağlıyor. Yerden yükseklik sadece görüş açılarında değil, engebeli zeminde de avantaj sağlıyor. Aracın, en azından piknik gezilerinde, altını sürtmemesi için 30 mm ekstra yükseklik yeterli oluyor. Otomobilin yüksekliğinin artmış olması günlük kullanımda sürüş dinamiklerinde önemli bir olumsuzluk doğurmamış. Karoser aşırı derecede esnemiyor. Süspansiyon sisteminin serte daha yakın olan yapısı salınımların artmasını önlerken, konfordan da çok çalmıyor. Büyük direksiyon simidinin zayıf geri bildirimleri makyaj sonrasında değişmemiş.

Otomobilin içerisinde geçirdiğimiz vakit arttıkça makyajın hafif etkilerini fark etmek kolaylaşıyor. Bu küçük değişiklikler gözü daha az yoran bir tasarıma ulaşmak üzere yapılmış gibi. Direksiyonun üstündeki düğmeler azaltılmış. Havalandırma kumandalarının üstündeki navigasyon sisteminin düğme grubu farklı. İç mekanda fonksiyonelliği arttıran donanımlardan olan 7 inçlik dokunmatik ekran için 1800 TL'lik fark ödemek gerekiyor. Dokunmatik sisteme sahip ekranın konumu göz hizasında olduğu için takibi zor değil.

Yeni otomatik şanzımanın vites kolu da farklı. Büyük vites kolu, önünde oluşturulan eşya bölümüne ulaşmayı zorlaştırıyor. Tasarımdaki düzenlemelerden daha önemlisi otomatik şanzımanın yenilenmiş olması. Japon üretici Aisin imzalı EAT6, geleneksel tork konvertörlü bir otomatik şanzıman. Selefinin 1.6 HDi motor ve otomatikleştirilmiş manuel ikilisinin sürüş kalitesinin baltaladığını hatırlıyoruz. Şimdi ise daha kaliteli bir sürüş ile karşı karşıyayız. Şanzıman akıcı ve sarsıntısız çalışıyor. Vites geçişleri otomatikleştirilmiş manuele göre yerinde ve zamanında gerçekleşiyor. Manuel kullanımda da daha hızlı cevap veriyor. Türünün en uyumlu dizel motor ve otomatik şanzıman ikililerinden biri ve bu sayede sürüş keyfinde eski konfigürasyona göre alınan yol muazzam. Dinamik bir sürüş beklentisinde olunmadığında 120 HP'lik turbo dizel ve 6 ileri otomatiğin canınızı sıkmayacağını söyleyebiliriz.

DS 4 Crossback 120 HP'lik 1,6 litre turbo dizel motor ile satılıyor. 1750 d/d'de ulaşılan 300 Nm'lik tork hissedilmeye başlandığında istekli bir şekilde ivmelendiği görülüyor. Test verilerindeki 0-100 km/s değerine de bakıldığında DS 4 Crossback'in performans odaklı bir otomobil olmadığı görülüyor. Bunun yerine 5,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle daha mutlu olunabilir.

DS 4 Crossback yüksek satış rakamlarını hedefleyen bir otomobil değil. Sıra dışı bir otomobile ulaşmak isteyenler için bir alternatif. Fiyat listesi de karışık değil. DS 4 Crossback, tek şanzıman, tek motor ve tek donanım ile satılıyor. İsteğe bağlı olarak 7 inçlik ekrana sahip multimedya sistemi, jantlar ve metalik boya alınabiliyor. Dizel motor ve otomatik şanzıman ülkemizde en çok sevilen ikili olmasının da DS 4 Crossback için bir avantaj olduğu gerçek. DS 4 ile Crossback arasındaki 5.500 TL'lik fiyat farkı ödenip crossover hissi tercih edilebilir. Ama yüksek fiyat satış rakamlarının artmasının önündeki en büyük engel olacaktır.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer