otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş İzlenimi · Peugeot 308 GTi/208 GTi
Kompakt hothatch sınıfına tekrar GTi logosuyla giren Peugeot, 308 GTi’da rakiplerinin aksine 1,6 litrelik motor sunarak meydan okuyor.
Sürüş İzlenimi · Peugeot 308 GTi/208 GTi

Kompakt hatchback sınıfında, Peugeot logosu altında GTi harflerini görmeyeli neredeyse 15 yıl oldu. Fransız marka parlak geçmişini tekrar hatırladı. 308 GTi da, standart 308 gibi beş kapılı karoserle üretiliyor. Çift renkli karoser, otomobile ilk bakışta sportiflik algısını yüklerken kabin içerisinde de spor koltuklarla bu algı devam ettirilmiş. Motor kaputu altındaki 1,6 litrelik turbo beslemeli benzinlinin 250 HP ve 270 HP'lik güç seçenekleri bulunuyor. Türkiye'ye ise sadece 270 HP'lik olan ithal ediliyor. 270 HP'lik 308 GTi ile tanışmak için İzmir Park Pisti'ne gittik.

Pistte 308 GTi'ın yol tutuş yeteneğini göstermesi uzun sürmedi. Arka arkaya geçilen hızlı virajlarda asfalta pençelerini geçiren 308 GTi, standart versiyona göre daha geniş iz mesafesi ve 11 mm daha alçak karosere sahip. Yol tutuş için yeniden ayarlanan kamber açıları, viraj denge çubukları, sert yay ve amortisörlerle yol tutuş limitleri iyice artıyor.Standart olarak gelen Torsen tipi mekanik kilitli diferansiyel viraj dışında kalan tekerleğe tork aktarması gerektiğinde bunu hızlı bir şekilde gerçekleştirip, tutunmayı arttırıyor. Dönüşler ve ani ağırlık transferlerindeki yol tutuşu etkileyici. Bir diğer etkileyici yönüyse frenler. Arka arkaya yapılan sert frenlerde başarılı performans göstermesi hızlanma kadar önemli.

Küçük, oval şekilli direksiyon simidi, sert ve hassas direksiyon sistemiyle birleşince 308 GTi'ın sportiflik hissi ve sürüş kabiliyeti de zenginleşmiş.

Motor kaputu altındaki 1,6 litrelik benzinli üniteyi RCZ'den tanıyoruz. Hızlanma isteği ve istenildiğinde makul tüketime de izin veriyor olması her zaman takdirimizi almıştı. Şimdi de benzer özellikleri 308 karoserinde sunuyor. Tüketim verilerini ölçmek için teste gelmesini bekleyecek olsak da, pistteki hızlanma isteğiyle beklentimizi boş çıkartmadı. 6 ileri vitesli manuel şanzımanın belirgin vites geçişleri ve kısa vites yolları sürüşü keyifli hale getiriyor.

Sonuç olarak, etkileyici hızlanma ve yol tutuşu elde etmek için yapılan mühendislik alkışı hak ediyor. 308 GTi'ın çok dişli rakipleri var. Ama 1,6 litrelik silindir hacimli motorun rakipleri karşısında daha düşük vergi dilimine giriyor olması da ona 139.000 TL'lik başlangıç fiyatı sunmasını sağlıyor.

208 GTi'a Peugeot Sport departmanın dokunuşlarıyla daha farklı bir donanım ve dinamik seçeneği sunuluyor.

Peugeot 208 GTi'a yabancı değildik. Ama bu otomobilin biraz daha "hırçın" olmasını isteyen mühendislerin son eseri 208 GTi by Peugeot Sport ile ilk kez karşılaşıyoruz. Çift renk karoser boyası 308 GTi'da olduğu gibi 208 GTi'da da sunulmaya başlanmış. 97.400 TL'den satılan 208 GTi BY PS'de çift renk de fiyata dahil edilmiş. Otomobilin içerisinde sportifliği arttıran yeni koltuklara yer verilmiş. Kırmızı dikişler ve GTi logolarıyla sportiflik vurgulanmış.

İşin mühendislik kısmında ise yay, amortisör, viraj denge çubukları ve Torsen kilitli diferansiyel ile 208 GTi'ın daha "sıkı" olması sağlanmış. Fren sisteminde önde 323 ve arkada 249 mm'lik disklere yer verilmiş.

Motor gücü 8 HP arttırılan otomobil artık 208 HP güç ve 25 Nm'lik tork artışıyla da 300 Nm maksimum tork sunuyor.

Bu değişimlerle 208 GTi'ın artık çok daha çekici oluğu aşikar.

Yazı:Koray Kodal / İzmir

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.