ARKADAŞINA GÖNDER
Karşılaştırma · Jeep Cherokee – Renegade
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Karşılaştırma · Jeep Cherokee – Renegade

01.12.2016 Perşembe
KARŞILAŞTIRMA · JEEP CHEROKEE – RENEGADE

Jeep kadar uzun bir SUV geleneğine sahip ikinci bir marka yok. Aykırı tasarımlı Cherokee ve geçmişe selam çakan kübik Renegade'in buluşmasında aynı konunun birbirinden farklı iki yorumu da bir araya gelmiş oluyor.

, Wagoneer ile arazi araçlarını konforla tanıştırdığında takvimler 1963 yılını gösteryordu. Servo destekli direksiyon ve otomatik şanzıman o zamana kadar dört tekerlekten çekişli rustik arazi araçlarında tabuydu. 1966 yılında yollara çıkan Grand Wagoneer, bunların üstüne yükseklik ayarlı direksiyon simidi ve klima da eklemişti.

Jeep o zamandan beri hem zorlu arazi maceralarına hem de lüks ve konfor beklentilerine karşılık verecek ler üretiyor. Karşı karşıya getirdiğimiz iki Jeep'ten Renegade, dört tekerlekten çekiş, diferansiyel kilidi ve arazi takviyesi gibi sıkı özelliklerle donatılmış Trailhawk versiyonu. Dünyanın en zorlu arazi parkurlarından biri olan Rubicon Trail'i aşmış olan Renegade Trailhawk, bu özelliğini karoserindeki "Trailrated" plaketleriyle gururla sergiliyor. 170 HP gücündeki 2,0 lt'lik Multijet dizel motor, çalışma sesiyle araç içindeki yolcuların varlığını hissetmesini sağlıyor. 350 Nm'lik maksimum torksa motorun küçük Jeep'e akıcı bir sürüş kazandırmasını sağlıyor. Yüksek hızlardaki rüzgar gürültüsü otomobilin kübik yapısının sonuçları arasında yer alıyor. Süspansiyon sisteminde sert helezon ve amortisörlerin tercih edilmesi asfalt üzerindeki sürüş dengesine yönelik bir tercih ancak otomobilin kısa dingil mesafesi de eklenince sekmesine neden oluyor. Asfalt dışına çıkıldığındaysa Renegade'in şovu başlıyor. Sevimli Jeep, yolun bittiği yerde keyif veriyor ve sınıfındaki rakiplerinin belki de tamamının ancak hayal edebileceği bir arazi yeteneği sunuyor.

BİZE ULAŞIN