otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Renault Megane Sedan 1.5 dCi EDC
Renault, uzun yıllardan beri Türkiye kompakt sedan pazarının en iddialı markalarının başında geliyor. İlk nesil Megane Sedan’dan itibaren Fluence da dahil olmak üzere hep zirveye oynayan Renault, modern tasarımlı yeni Megane Sedan ile elini iyice güçlendi
Sürüş izlenimi - Renault Megane Sedan 1.5 dCi EDC

Türkiye otomobil pazarının en önemli bölümünü, toplam pazarın yaklaşık üçte birini, kompakt sedan sınıfı oluşturuyor. Sadece bireysel müşterilerin değil, filoların da gözde modelleri bu sınıfta yer alıyor. Bu nedenle otomobil markalarının pay almak için en fazla mücadele ettiği sınıfların başında kompakt sedan geliyor. Pazarın en önemli oyuncularıysa, geleneksel olarak, Türkiye'de üretim yapan markalar. Bu sınıfta Fluence'la önemli başarılara imza atan Renault, aslında Koreli Samsung'un geliştirdiği Fluence'ın yerine Megane Sedan'ı diriltmeye karar verdi. Yeni Megane Sedan, sadece OYAK Renault'nun Bursa'daki fabrikasında üretilip yaklaşık 30 ülkeye ihraç ediliyor. Bu model için yapılan üretim yatırımı ise 200 milyon Euro.

Megane Hatchback ile geliştirme sürecinin eşzamanlı olduğu açıklanan yeni Megane Sedan, Renault-Nissan Alliance'ın CMF C/D adı verilen platformu üzerinde yükseliyor. Boyutlara bakıldığında en dikkat çekici olan 2711 mm'lik dingil mesafesi. Kompakt sınıfta pek de rastlanmayan bu uzunluk ve geniş iz açıklıklarıyla (ön 1577 mm, arka 1574 mm) geniş bir alana basıyor. 4632 mm'lik boyu ve 1814 mm'lik genişliğiyle Megane Sedan iri bir kompakt sedan. Kağıt üzerinde bu ölçüler hem iç mekan genişliği hem de yol tutuş ve konforla ilgili olumlu yargılar oluşturuyor. Yedek lastiksiz 550 litre olarak açıklanan bagaj hacmi sınıfının en iyi değerlerinden. Yedek lastik alınırsa bu değer 503 litreye düşüyor.

Tasarım açısından şaşırtıcı bir durum yok. Burun tasarımı hatchback kardeşinden, arka tasarımı ise ağabeyi Talisman'dan geliyor. "Küçük Talisman" nitelemesiyle bolca karşılaşacak bir model. Profil de son dönemin trendine uygun olarak arkaya doğru alçalıyor ve bagaj çıkıntısı geçmişin sedanlarından daha kısa.

İç mekan tasarımı kardeşinden alınmış ama işçilik kalitesi hem kardeşinden hem de ağabeyinden daha iyi düzeyde. Dijital çağda orta konsolda büyük bir ekranın yanı sıra dijital ağırlıklı gösterge tablosu yadırganmıyor. Donanıma göre 4,2 inç, 7 inç ya da 8,7 inçlik ekranlar orta konsolun görünümünde büyük fark yaratıyor. En büyük ekran en yetenekli ve gösterişli olan anlamına geliyor. Peugeot ve Mazda modellerindeki gibi açılır-kapanır head-up display, sürücünün gözlerini yoldan ayırmamasını sağlayan faydalı bir donanım. İç mekan genişliği olarak Fluence ile karşılaştırırsak, çok önemli bir fark olmadığını söyleyebiliriz. Arkada diz mesafesinin Megane Hatchback'ten 37 mm daha iyi olması önemli bir veri. Fluence ile en önemli farksa geri görüşün daha kısıtlı hale gelmesi ve bagaj duvarlarının girintili çıkıntılı yapısı nedeniyle daha kullanışsız olması.

Megane Sedan'ın sürüş dinamikleri 5 kapılı kardeşiyle farklılıklar gösteriyor. Gövdenin ağırlık dağılımının getirdiği farkların dışında ayarlarda farklılık hissediliyor. Arka travers ve arka süspansiyon bağlantıları elden geçirilmiş. Hatchback versiyondan daha konforlu süspansiyon sistemi oldukça sessiz çalışıyor. Direksiyon tepkileri de oldukça hızlı ve genelde net. Ancak beklenenden daha erken gelen önden kayma şaşırtıyor. Fluence'de en çok eleştirdiğimiz konu yol tutuş özellikleriydi. Megane Sedan, Fluence'a göre çok daha başarılı olsa da erken kayma eğiliminin azaltılması gerektiğini düşünüyorum. 1.5 dCi EDC versiyonu performans açısından tatmin edici olmayı sürdürürken otomatik vites konforunu ve ekonomik yakıt tüketimini de birlikte sunmayı başarıyor. Multi-Sense adı verilen kişiselleştirme sistemiyle sürüş modlarını seçmek ya da kişiselleştirmek mümkün. Neutral, Sport, Comfort, Perso ve Eco adını taşıyan bu modlarda, motor, şanzıman ve direksiyon tepkileri seçilen moda uygun ayarlara bürünürken, ambiyans aydınlatması rengi de değişiyor. Daha da ötesi, Neutral, Comfort ve Sport modlarında motor sesi de ayarlanabiliyor. Tabii ayarlanan motor sesi hoparlörlerden geliyor.

Yeni Megane Sedan ikisi benzinli (1.6 16V 115 HP, 1.2 Tce 130 HP EDC) ve dördü dizel (1.5 dCi 90 HP, 1.5 dCi 110 HP MT/EDC, 1.6 dCi 130 HP) olmak üzere 6 farklı versiyon ile satışa sunuldu. Joy, Touch ve Icon donanım seviyelerinde opsiyonel donanımlar da alınabiliyor. Yeni Megane Sedan'ın anahtar teslimi satış fiyatları 62.600 TL'den başlıyor.

Yazı: Halit Bolkan/Bodrum

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.