otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 HP Easy-R
Trendlere direnmekten vazgeçen Dacia, dizel ve benzinli motor seçeneklerinde otomatik şanzıman sunmaya başladı.
Test - Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 HP Easy-R

D acia da çağın gereksinimlerine daha fazla kayıtsız kalamadı ve ZF imzalı Easy R isimli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı benzinli motorda 3 bin TL, dizel motorda ise 5 bin TL fark ile sunmaya başladı. Benzinli motor ile 47.600 TL'ye alınabilen Easy R'lı Stepway, otomatik şanzıman konusunda kelepir modeller arasına yerleşiyor. Test aracımız ise dizel motora sahip. Rakiplerinde yeni nesil CVT, tork konvertörlü ya da çift kavramalı şanzımanlar sunulurken Dacia'nın otomatikleştirilmiş manueli biraz eski teknoloji hissi uyandırıyor. Vites geçişlerindeki sarsıntı konfordan çalıyor. Ani hızlanma isteklerinde vites küçültmekte geciken Easy R, vites seçimlerinde de beklenen verimi sunamıyor. Ancak sistemin çalışma prensibini bilip, vites geçiş zamanında gaz pedalından ayağınız çekerseniz sarsıntı azalıyor. Ya da manuel olarak vites koluyla da manuel olarak vites değişimi kullanılabilir. Bu durumda biraz daha tatminkar sonuç elde edilebiliyor. Sandero'da ilk defa 6 ileri vitesi, bu şanzıman ile görmüş oluyoruz.

Konfor ve verimlilik konularında yol alması geren Easy R, yine de Dacia için iyi bir başlangıç. Günlük rotası sıklıkla yoğun trafiğe denk gelenler manuel şanzıman ile vites değiştirmek yerine Easy R'ın robotunun debriyajı kullanmasını göze alacaklardır. Yokuşta kaydırmama özelliği olması da önemli bir detay.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.