ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Fiat Egea 1.6 Multijet II DCT Lounge Plus
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Fiat Egea 1.6 Multijet II DCT Lounge Plus

06.01.2017 Cuma
TEST · FİAT EGEA 1.6 MULTİJET II DCT LOUNGE PLUS

Yerli üretim Egea’nın dizel motor ekonomisini daha önce test sayfalarımızda keşfetmiştik. Çift kavramalı otomatik şanzımanın bu motorla uyumunu ise Egea HB’de göreceğiz.

T ofaş'ın Bursa'daki fabrikasında üretilen HB, bu sefer dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisiyle konuğumuz oldu. Bu ikili, otomatik şanzıman konforuyla, hızlanma ve tüketim dengesini kurma iddiasında.

Yola çıktığımızda 1750 d/d'e ulaşılan yüksek torkun etkisiyle, alt devirlerden önce biraz ağırkanlı sonra 1750 d/d seviyesinde ise oldukça canlı hissettirdiğini fark ediyoruz. Çift kavramalı otomatik şanzımanın hızlı vites geçişleri de hızlanmada Egea'nın ayak sürümeyen bir yapıda olmasını sağlıyor.

Hızlanma ve esneklik verileriyle tatminkar sonuçlar ortaya çıkartan Egea HB'nin yakıt tüketimi konusunda da başarılı olduğunu 5,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimiyle görüyoruz.

Hızlı ve sarsıntısız çalışan çift kavramalı otomatik şanzıman konfor konusunda üstüne düşeni yaparken yerinde vites tercihleriyle de hem hızlanma hem de tüketimi destekliyor.

Sürüş özelliklerine baktığımızda yorucu olmayan Egea'nın özellikle şehir içinde avantaj sağlayan City modu sayesinde direksiyonu çok kolay kontrol edilebiliyor. Yüksek hızlarda, normal koşullarda ise yönlendirme hassasiyeti konusunda sorun yaşanmıyor.

Önde MacPherson süspansiyon sistemi sunan Egea HB'de arkada yarı bağımsız sistem buluyor. Süspansiyon konforunun başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Sedandan farklı olan süspansiyon sisteminde darbe şiddetine göre tepki veren amortisörlere yer verilmiş. in virajlardaki yol tutuş kabiliyeti de başarılı seviyede.

Sonuç olarak Fieat Egea HB 1.6 Multijet II DCT'nin kompakt sınıftaki güçlü rakipleri karşısında mücadele edecek yetenekte olduğunu söyleyebiliriz. Gerek donanımı, gerek kullanişlı karoseriyle tatminkar. Ekonomik tüketim verileriyle yetenekli olan otomobil kabul edilebilir hızlanma verileri sunuyor.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN