ARKADAŞINA GÖNDER
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Toyota C-HR 1.2T AWD
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

SÜRÜŞ İZLENİMİ · Toyota C-HR 1.2T AWD

16.01.2017 Pazartesi
SÜRÜŞ İZLENİMİ · TOYOTA C-HR 1.2T AWD

Türkiye’de üretilen ilk crossover. Güncel hiçbir Toyota’nın olmadığı kadar özgür ve yenilikçi görünen bir otomobil karşımızda. C-HR’den bahsediyoruz. Otomobilin banttan indirildiğini gördükten sonra bir de direksiyonuna geçelim dedik...

Soluğu Madrid'te aldığımızda karşılaşacağımız otomobilin neye benzediğini biliyorduk. Daha önce fuarda karoseri üstünde ellerimizi gezdirmiş, birkaç ay sonra da Sakarya'da fabrika bantlarından iniş seromonisine katılmıştık. Türkiye'den tüm dünyaya Kuzey Amerika dahil 61 ülkeye bu fabrikada üretilen C-HR'lerin gönderileceği bilgisini de orada aldık. Ama asfalt üstünde ilk kez görecek, içerisine ilk kez girecektik.

Çok hareketli çizgiler kullanılan tasarım ve gizlenmeye çalışılan arka kapıların etkisiyle C-HR'nin boyutlarını ve dolayısıyla rakiplerini algılamak biraz zor oluyor. Bunun netleşmesi için aşina olduğumuz otomobillerin uzunluklarına bir bakalım önce. C-HR gibi cesur tasarımla yola çıkan Nissan Juke'un boyu 4135 mm ve dingil mesafesi 2530 mm. 4360 mm uzunluk, 2640 mm dingil mesafesine sahip C-HR, Juke'dan çok abisi Qashqai'ye yakın. Qashqai 4377 mm uzunluk ve 2646 mm dingil mesafesine sahip. C-HR, Prius'ta da kullanılan GA-C platformu üstünden yükselen kompakt sınıf bir crossover. Ama bunu yaperken isminde gizli kısaltmalara uygun tercihler yapılmış: Coupe High Rider. Toyota'nın TNGA (Toyota New Global Architecture) isimli yeni global mimarisinde üretilen C-HR sıradışı bir tasarıma sahip.

Otomobilin tasarımında elmas formundan ilham alınmış. Eğimli tavan çizgisi, arkaya doğru yükselen omuz çizgisiyle birleşiyor. Bu noktada arka camlar için pek yer kalmamış. Aşırı eğimli, neredeyse tavanla aynı düzlemde ilerleyen C sütunları ve arka cam çok etkileyici görünse de görüş açıları ve kabin içerisi aydınlığının yeterliliği konuları açısından kuşku uyandırıyor. Arka kapı kolları da tam bu noktaya gizlenmiş. Alışılmışın aksine kapı kolu yukarı doğru kaldırılıp arka kapılar açılabiliyor.

Merakımızı gidermek için önce arka koltuklara oturuyoruz. Alçak tavan çizgisinde baş mesafesi sorunu yaşanmaması için minderler olabildiğince aşağıya konumlandırılmış. Baş ve diz mesafesi uzun boylular için bile sorun olmuyor. Ancak alçak oturma alanı dizlerin çok yukarıya çekilmesini gerektiren bir oturma pozisyonuna yol açıyor. Bu durum arkada geçirilen zaman uzadıkça rahatsız edici olabiliyor. Çok dar olan yan camlardan yeterli ışık kabine girmiyor. Arka yolcuların dışarıyı görebilmesi pek kolay olmuyor.

Ön koltuklara geçtiğimizde görüş açılarının çok ferah olmadığını fark ediyoruz. Cesur tasarımın bazı fedakarlıklar gerektirdiği kabin içerisinde ortaya çıkıyor. Ancak yine de Toyota logosu altında bu kadar modern ve dinamik görünen bir otomobilin içerisinde olmak heyecanımızı canlı tutuyor. Ön konsol da çok hareketli. Kapı içlerinden başlayıp ön konsolu saran ince mavi bir çizgi ile hareketli olan olan konsol daha da canlandırılmış. Sürücüye dönük tasarlanan orta ve vites konsollarına erişim rahat. 8 inçlik dokunmatik renkli multimedya sistemini Toyota'nın diğer modellerinden tanıyoruz. Ön koltukların oldukça rahat olduğunu da 200 km'lik rota sonunda söyleyebililiyoruz.

Şerit takip asistanı, çarpışma önleyici fren sistemi, adaptif hız sabitleme sistemi gibi güncel elektronik donanımlar da C-HR'nin güvenliğini arttırıyor. C-HR'nin üç adet benzinli güç ünitesi var. 1,2 litre turbo ve 2,0 litre atmosferik motorların yanısıra Prius'ta kullanılan 1,8 litre benzinli motor hibrit bir sistemin parçası.

Test aracımız 1.2T CVT AWD seçeneğiydi. 1,2 litrelik turbo beslemeli motor alt devirlerden itibaren bir hayli canlı ve CVT otomatik şanzıman ile uyumu başarılı. Otomobil akıcı bir şekilde ilerlemeyi biliyor. Direksiyon ve süspansiyon sistemleri tasarıma yakışan dinamiklikte. Direksiyon sürücüyü yormayacak konforu sunarken sürücüyle iletişimi başarılı. Süspansiyon sistemi de karoser salınımlarını başarıyla kontrol altında tutuyor. Genel olarak değerlendirdiğimizde, C-HR başarılı motor ve sürüş dinamikleriyle Toyota'ya heyecan kazandıracak önemli bir otomobil.

Yazı: Koray Kodal Madrid/İspanya

BİZE ULAŞIN