otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna
Başlangıç fiyatıyla kompakt hatchbackler arasında en caziplerden biri olan Pulsar 1.5 dCi, yakıt ekonomisi, fonksiyonellik ve ergonomi konularında da beklentileri karşılıyor mu?
Test - Nissan Pulsar 1.5 dCi Tekna

Nissan'ın kompakt hatchback temsilcisi Pulsar, markanın popüler modeli Qashqai ile büyük benzerlik gösteriyor. Alçaltılmış bir Qashqai gibi görünen otomobil sınıfının en irilerinden biri. 4387 mm'lik boyu sınıfının uzunlarından. Bununla birlikte 2700 mm'lik dingil mesafesi de sınıfının en iyi değerlerinden. 1520 mm yükseklik ile kompakt hachback kadar MPV'lere de göz kırpıyor. Bu da sportif tasarım imajı sunanlarla arasını iyice açıyor. Ancak bu ölçülerle gelen cömertlik, kabin içerisinde fonksiyonellik olarak geri dönüyor. Bagaj hacmiyle sınıf standartlarının üst sınırlarında yer alırken, yaşam alanı konusunda en cömert otomobillerinden biri ortaya çıkmış. Geniş cam yüzeylerden ödün verilmemesi görüş açıları ve kabin aydınlığı için faydalı bir tercih olmuş.

Otomobilin içerisinde de Qashqai izleri devam ediyor. Malzeme ve işçilik kalitesi benzer tatminkarlığa sahip. Çoğunlukla gözden uzak noktalarda sert plastik kullanılırken kısmen yer verilen yumuşak plastik ve parlak siyah kaplamalarla kalite algısı arttırılmış. Deri kaplı direksiyonun el ile uyumu başarılı. Üstündeki düğme yerleşimi ergonomiyi destekliyor. Eski tip müzik sistemi yerine dokunmatik ekranlı multimedya sistemi de alınabiliyor.

Pulsar 1,2 litre 115 HP'lik turbo benzinli ve 1,5 litre 110 HP turbo dizel motorlarla satılıyor. Test aracımızdaki 1.5 dCi, 6 ileri manuel şanzımanla alınabiliyor. Fabrika verilerine göre 3,6 lt/100 km ortalama tüketim sunuluyor. Test verileri ise 5,1 lt/100 km ile fabrikanın üstünde de olsa ekonomik bir sonuç ortaya çıktı.

Pulsar ailesinin en iyi hızlanan motoru 1.5 dCi değil. Ancak ilk test konuğumuz 1.2 DIG-T CVT'ye göre daha iyi hızlanma verileri elde ettik. 12,3 saniye olan 0-100 km/s hızlanma test verisi 1.2 CVT'ye göre 0,6 saniye daha iyi. Genel değerlendirmede şehiriçindeki hızlarda yeterli olan bu veri Pulsar'ın atak yapıda olmadığını gösteriyor. İlk kalkış anı da çok iyi bir ivmelenmeyle başlamayan 1.5 dCi, 1750 d/d'de ulaştığı 260 Nm'lik torkla birlikte daha tatminkar bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor. Manuel şanzımanın vites yollarının belirgin olması, debriyaj pedalının da çok sert olmaması manuel şanzımanı sürüş konforundan çok çalmamasını sağlıyor.

Sınıfının en uzunlarından olduğunu söylediğimiz Pulsar, 10,2 metrelik dönüş çapıyla en iyi manevra kabileyetine sahip üyelerinden biri. Yumuşak direksiyon sistemi maveralarda sürücüyü yormuyor. Daha yüksek hızlarda ve ani şerit değişimlerinde direksiyonun yeterli hızda cevap verebildiğini söyleyebiliriz. Arkada torsiyon bağlantılı süspansiyon sistemi ve sert amortisörler kullanılması bozuk zeminlerde konfordan ödün verilmesine yol açabiliyor. Genel olarak yol tutuş ve konforunun makul olduğunu söyleyebiliriz.

Pulsar'ın geniş ve ergonomik kabini, ekonomik dizel motoru dışında göz dolduran çok önemli bir avantajı daha olduğunu rakiplerinin fiyatlarını incelediğimizde fark ediyoruz. 69.250 TL'den başlayan Pulsar fiyatıyla adeta rakipsiz! Fiat Egea HB 1.3 90 HP Multijet Pulsar'ın altında olan 67.900 TL başlangıç fiyatına sahip olsa da güç olarak Pulsar 1.5 dCi'a daha yakın olan, 1.6 Multijet 120 HP 78.400 TL ile Pulsar'ın çok üstünde bir fiyatla satılıyor. Kompakt hatchback sınıfındaki dizel manuel şanzımanlı otomobillerin başlangıç fiyatı ortalama olarak 80 bin TL seviyesinde olduğu düşünüldüğünde Pulsar tam bir kelepir!

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.