otohaber_logo
Test Merkezi
Test · Opel Mokka X 1.6 CDTi AT
Opel'in tek crossover temsilcisi Mokka, X takısını adının sonuna eklerken tazelenip yoluna devam ediyor. Makyajlı Mokka X, ihtiyacı olan güçlü bir aroma eklenmiş olduğunu hissettiriyor.
Test · Opel Mokka X 1.6 CDTi AT

Mokka, yoluna daha taze bir görünümle devam ediyor. Makyajlanan otomobil artık Mokka X diye adlandırılıyor. X takısı ile birlikte değişen farların daha kibar göründüğünü söyleyebiliriz. Yeni farların içerisinde LED gündüz aydınlatmaları kullanılırken stoplarda da LED'e yer verildi. Yeni ön panjur ve tampon ile daha modern görünüyor. Arka tampon üstündeki sis aydınlatmaları da makyajla birlikte yatay forma bürünmüş. Genel olarak otomobil üreticileri makyajda, dışarıdaki küçük değişikliklere gidip iç mekanda pek değişiklik yapmamayı tercih ederler. Mokka X'in içerisinde de yenilikler var.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde neredeyse tamamen yeni bir ön konsol ile karşılaşıyoruz. Havalandırma ızgaraları multimedya sistemi ekranının iki yanına taşınmış. Standart olarak 7 inç ekranla gelen İntelliLink isimli sistem, opsiyonel olarak 8 inçlik ekranla da tercih edilebiliyor. Bu seçenek sadece ekranın daha büyük olması değil, içeriğinde navigasyon sisteminin de olması anlamına geliyor. Bunun altında yer alan klima kumanları da yenilenmiş. Bu bölgede kullanılan malzemeler kaliteli hissettiriyor.

Makyaj sonrasında direksiyon simidi değiştirilmemiş. Ama gösterge grubu yenilenmiş. Derin siperlikli ayrı göstergeler yerine tek parça gösterge grubuyla daha az göz yoran bir tasarıma kavuşmuş. Genel olarak ön konsolun daha sade ve ergonomik bir yapıya kavuştuğunu söyleyebiliriz. Malzeme ve işçilik kalitesi makyaj öncesiyle aynı, başarılı seviyede.

Yaşam alanı konusunda da Mokka X tatminkar bir seçenek. Ön koltuklarda uzun boyluları bile rahat ettiren Mokka X'in arka koltuklarında daha kısıtlı bir yaşam alanı var.

Sürüş dinamikleriyle de beğenimizi kazanan Mokka X'in direksiyon sistemi sürücünün isteklerine net cevap veriyor. Sistemin geri bildirimleri yeterli. Bununla birlikte süspansiyon sistemi de konforu destekliyor. Sadece bozuk zeminlerde arka süspansiyon gürültüsü kabin içerisine yansıyabiliyor. Yüksek karoser ani ağırlık transferlerindeki salınımlarını arttırabiliyor.

Otomatik şanzımana artan talebe cevapsız kalmayan üreticilerden olan Opel, Mokka X ile de dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisini sunuyor. Alt devirlerde biraz yavaş kalan otomobil 2000 d/d seviyesinde 320 Nm'lik maksimum torka ulaşınca ciddi anlamda canlı bir yapıya kavuşuyor. 11,6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisinin makul olduğunu söyleyebiliriz. Ara hızlanmalarda da sürücüsünü zor durumda bırakmıyor.

Asıl marifeti ise ortalama test tüketiminde ortaya çıktı. 5,9 lt/100 km'lik ortalama tüketim ile Mokka X ekonomik yönünü göstermeyi başardı.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.