ARKADAŞINA GÖNDER
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mercedes E-AllTerrain
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

SÜRÜŞ İZLENİMİ · Mercedes E-AllTerrain

06.02.2017 Pazartesi
SÜRÜŞ İZLENİMİ · MERCEDES E-ALLTERRAİN

Mercedes E-Serisinin yeni üyesi All Terrain geçtiğimiz ay tanıtıldı. Daha yüksek ve sürekli dört çeker olan model sportif tasarımıyla “station” önyargısını kırabilir.

Mercedes'in yeni E-Serisi'nin Sedan ve Estate modellerinin ardından yeni versiyonu All Terrain de Avrupa'da piyasaya sürüldü. Ancak All Terrain her ne kadar global olarak satışa çıksa da ülkemizde 2017 Mart ayı itibarıyla satılmaya başlanacak.

Dolayısıyla fiyatı konusunda da henüz açıklanmış bir bilgi yok. Ancak E-Serisi Sedan'ın fiyatını ve All Terrain'in buna ek özellikleri düşünüldüğüde modelin 400 bin TL civarında olması beklenebilir. E-Serisi All Terrain sedan versiyonda 220d olarak satılan 2.0 lt 194 HP'lik dizel motora sahip. Kısa bir süre sonra ürün gamına sıralı altı silindirli dizel motor eklenecek. 9 ileri otomatik şanzıman bu modelde de görev alıyor ancak belirtmek gerek çift kavramalı değil. Modelin elbette konumlandığı nokta arazi kabiliyetleri de olan bir station. Rakiplerinin başında tahmin edebileceğiniz gibi Audi A6 Allroad. All Terrain modelinde Dynamic Select donanımı standart olarak sunuluyor.

Böylece farklı motor, şanzıman, ESP ve direksiyon ayarlarını beraberinde getiren beş farklı sürüş programından biri seçilebiliyor. Bu modele özel bir sürüş modu olan ve GLE modelinden transfer edilen All-Terrain sürüş modu asfalt dışı yollara uygun ayarların yapılmasına imkan tanıyor. Bu arada 4x4 sisteminin ön/ arka tork dağılımı; ön yüzde 45, arka yüzde 55 şeklinde. Ve bu dağılım sabit, yani sürüş esnasında değişmiyor. Otomobil standart E'ye göre 29 mm daha yüksek. Mercedes su geçiş derinliğini 300 mm olarak açıklıyor ancak biz havalı süspansiyonlarıyla biraz daha derin sudan geçebilmesi gerektiği kanısına vardık.

E-Serisi All Terrain'e dışarıdan bakıldığında çok modern ama sportif çizgilerin oldukça belirginleştiği bir tasarıma sahip olduğunu görebiliyoruz. Yani bir station havasında değil denebilir. Yükselmiş çamurluklardaki plastik kaplamalar bu sınıf için standartlaşmış bir ikon olarak yine belirgin. Ön ızgara da ise Mercedes'in SUV gamındaki modellerde bulunan çift katlı kalın ızgara plastikleri All Terrain'in ait olduğu yer konusunda önemli bir mesaj gibi değerlendirilebilir.

Dış görünümde ek olarak profilden camların üstünde önden arkaya kadar giden krom kaplama görünüme ayrıca bir şık dinamizm katmış. Dört kişilik bir ailenin her türlü ihtiyacını konfor ve teknoloji eksiğine yer bırakmadan gerçekleştirebilecek bu otomobil. Aynı zamanda maceraperest bir genç çiftin ya da bireysel bir kullanıcının da ilgisini çekebilir. Dolayısıyla çok geniş bir hedef kitleyi tatmin edebilecek, bir çok özelliği aynı potada eritebilmiş bir model.

Sürüşü E-Serisi Sedan'dan karakter olarak çok farklı denemez. 194 HP'lik motor genel performas standardını yeterli bir noktaya taşıyor. Gerektiğinde yeterli ataklığı gösterebilecek güce sahip. Orta hızlardaki esnekliği de yine aynı şekilde. Ama yüksek torkuyla çok çabuk hızlanma yapabilecek bir otomobil değil. Son derece sessiz kabininde motoru duymak zor. İç mekan kalitesi zaten taratışmaya pek açık değil. Yüksek kalite ve iyi işçilik yine bir Mercedes performansı ortaya koyuyor.

Yazı: Koray Muratoğlu/Hochgurgl-Avusturya

BİZE ULAŞIN