otohaber_logo
Test Merkezi
Test · Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 GT Line
3008, Peugeot için adeta bir dönüm noktası. Markanın yeni tasarım dilini daha geniş bir kitleye duyuracak olan 3008, gördüğü ilgiyi donanım ve mekaniğiyle de perçinleyebilecek mi?
Test · Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 GT Line

Büyük değişim diye buna denir. Peugeot'nun kompakt crossover sınıfındaki temsilcisi 3008, birinci nesliyle 2008 yılında yollara çıktığında marka için önemli bir adım atmıştı. Sıradışı tasarımı herkes tarafında kabul görülecek kadar güçlü değildi. Birçokları onun crossover mı yoksa MPV'ye mi benzediğini tartışıyordu! Ta ki ikinci nesliyle yollara çıkana kadar. Artık "SUV 3008" ismiyle satılan 3008, tartışmalara pabuç bırakmayacak kadar güçlü ve SUV-Crossover sınıfına yakışan bir otomobil.

Sıradışı çizgiler birinci nesilde olduğu gibi ikinci nesilde de kullanılmaya devam ediyor. Girintili-çıkıntılı tasarlanan far, ön tampon, tampon altındaki alüminyum görünümlü kaplama, üç boyut etkisine sahip ön panjur tasarımı güçlendiriyor.

EMP 2 isimli platformdan yükselen 3008'in 4447 mm'lik uzunluğu selefinden 82 mm daha fazla. Genişliği de 4 mm arttılırken selefinde 1639 mm olan yüksekliği 1624 mm'ye azaltılıp daha dinamik bir görünüm elde edilmiş.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde selefinde olduğu gibi sürücü ile yolcuyu ayıran kokpit bizi karşılıyor. Dikkatimizi çeken, kokpitin modernliği kadar aracın içine dolan hoş koku. Bunun sebebi GT Line donanımında, kabin içerisinde üç farklı koku ayarı kullanılabiliyor olması. Multimedya sistemi içerisindeki menüden kokular seçilebilirken, parfüm kartuşları bitince torpido içerisindeki yuvalarında değiştirilebiliyor.

İki kollu, küçük direksiyon simidi tasarımıyla yenilikçi, ergonomisiyle de çok başarılı. Direksiyonun alt ve üstünün düzleştirilmiş olması sayesinde daha az alan kaplıyor. Üstünden bakıldığında dijital gösterge grubu izlenebiliyor. 12,3 inçlik gösterge grubu da türünün iyi bir örneği. İstenildiğinde navigasyon sisteminin bilgileri tamamen bu ekran üstünden, sürücünün daha rahat izleyebileceği formlarda yansıtılabiliyor. İstenilirse gözü yormamak için sadece hız göstergesi seçilebiliyor. Turbo basıncı, G sensörü verileri gibi daha kapsamlı bilgiler istenilirse bu ekrandan takip edilebiliyor. Sistemin; Navigasyon, Sürüş, Kadranlar, Asgari ve Özel isimli beş farklı kişiselleştirilme seçeneği sunması fonskiyonellik puanlarını arttırıyor. Tek sorun, bu gösterge grubu ayarlarından kendinize uygun olanı seçmek için biraz fazla zaman harcamanız gerekmesi. Bunun sebebi içeriğin zengin olması ve menünün biraz karşık olmasından kaynaklanıyor. Dijital göstergenin standart olarak sunulması ise önemli avantaj.

i-Cockpit olarak adlandırılan kokpit tamamen sürücüye dönük tasarlanmış. Düğmelerdeki özel tasarım öğeleri sayesinde ne kadar çok olurlarsa olsun, derli toplu ve anlaşılır görünüyorlar. Adeta konsept otomobillerin içi gibi futuristik görünen ön konsoldaki şalter biçiminde düğmeler, joystick şeklindeki vites kolu gibi detaylar 3008'in özgün olmasını sağlıyor. Vites kolu, yukarı kaldırılmış bir el freni kolu gibi algılanabilir. Vites kolu ileri ve geriye joystick şeklinde hareket ediyor. Kendinize doğru çektiğinizde D konuma, ileri doğru ittirdiğinizde N ve P pozisyonlarına alabiliyorsunuz. El ile uyumlu olan vites kolu üstünden M düğmesiyle manuel kullanıma geçilip direksiyon arkasındaki kulakçıklarla vites tercihi yapılabiliyor. Kulakçıkların yeteri kadar büyük tasarlanması kullanımını kolaylaştırıyor.

Ön konsol üstündeki 8 inçlik renkli multimedya ekranı sanki yerine gizlenebilecekmiş gibi görünüyor. Ancak ekran buraya sabitlenmiş. Dokunmatik ekranın çözünürlüğü başarılı. Dokunma hassasiyeti iyi olan sistemin menüsü biraz daha hızlı tepkiler verebilirdi. Ekranın altındaki şalter şeklinde düğmelerle de kısa yollar kullanılabiliyor. Navigasyon, klima ve müzik sistemine bu ekrandan ulaşılıyor. Focal marka ses sistemi de GT Line ile geliyor. Bu donanım oldukça kaliteli ve güçlü sesi kabine dolduruyor.

Ön koltuklar GT Line donanımı sebebiyle daha sportif görünüyor. Sert koltuk minderleri, derin dikişli döşemeler, yüksek yan destekler iyi görünürken ergonomik olarak herkese uygun olmayabilir.

İç mekandaki malzeme ve işçilik seviyesine baktığımızda Peugeot'nun daha yüksek bir çıtaya ulaştığını söyleyebiliriz. Pürüz bulmak zor. Yumuşak ve kaliteli malzemeler kabin geneline yayılmış. Bu konuda sınıfının zirvesine yerleşmiş gibi görünüyor.

Selefine göre 64 mm daha uzun olan dingil mesafesi arka koltuklardaki diz mesafesine de olumlu yönde katkı sağlamış. Artık daha fazla yaşam alanı sunulan arka koltuklarda uzun boylular için daha rahat bir alan var. Test aracımızda bulunan cam tavan arka baş mesafesini biraz kısıtlasa da sorun yaşanmıyor. Düz arka zemin sayesinde yolcuların ayakları rahat ediyor. Arka yolcular için havalandırma kanalları vites konsolu arkasına yerleştirilmiş. Arkaya doğru çıkıntılı şekilde uzatılan konsol yolcuların dizleri için kısıtlayıcı olabiliyor. Dar arka camın kabin içerisinin aydınlığını ve geri görüş açılarını kısıtladığını söyleyebiliriz.

Sürüş özellikleriyle oldukça tok bir deneyim yaşatan 3008'in direksiyon yönlendirme hassasiyeti başarılı. Hızlı tepkilere cevap verebilen sistemin geri bildirimleri de beklentileri karşılıyor.

Süspansiyon sistemi yüksek karoserde oluşabilecek salınımlarını kontrol altında tutulmasını sağlayabiliyor. Serte yakın ayarlı süspansiyon sistemi sportif hissettirirken konforu da korumaya çalışıyor. Bozuk zeminlerde süspansiyon sesi kabinden duyuluyor.

3008 GT Line'da Spor sürüş modu da bulunuyor. Vites kolu arkasındaki Spor düğmesine basıldığında şanzıman daha yüksek devirde vites değiştiriyor. Gaz tepkileri keskinleşiyor. Direksiyon biraz daha sertleşiyor. Motor sesi kolonlardan kabin içerisine taşınıp spor his arttırılıyor.

Aisin markalı, geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman neredeyse çift kavramalılar kadar akıcı ve hızlı çalışıyor.

Grip Control sistem yeni 3008'de de bulunuyor. Zemin koşullarına göre ön tekerleklerdeki çekişi düzenleyen sistem pratik bir şekilde, dairsel kumanda ile yönetiliyor. Bu sayede zor zeminlerde akıcı bir şekilde ilerlemek mümkün. Bu sistemden bağımsız olarak bir de eğim iniş destek sistemi bulunuyor. Vites önündeki düğmeye basıp, yokuşlarda fren kontrolünü devralan sistem güvenli şekilde iniş yapılmasını sağlıyor.

Test aracımızdaki 1,6 litrelik turbo dizel motoru Peugeot'nun birçok modelinde kullandık. 3008'de de bizi hayal kırıklığına uğratmıyor. Özellikle 5,4 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi başarılı. 120 HP gücündeki motor 300 Nm'lik maksimum torku üretmek için 1750 d/d'e ulaşmalı. Bu sebeple alt devirlerde sakin olan motor bu devirden sonra daha akıcı ve tatminkar şekilde hızlanıyor. Ara hızlanmalarda da sürücüsünü zor durumda bırakmıyor. Bunda hızlı çalışan şanzımanın da etkisi büyük.

Genel değerlendirmemizde 3008'in oldukça tatminkar bir otomobil olduğunu söylemeliyiz. Güven veren sürüş özellikleri, ekonomik motoru, hızlı ve konforlu şanzımanı, zengin donanımı, kaliteli ve geniş yaşam alnıyla 3008, sınıfının dominant modellerinden biri olma potansiyeline sahip.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.