ARKADAŞINA GÖNDER
Test · Mercedes GLC 250 4MATIC Coupe
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test · Mercedes GLC 250 4MATIC Coupe

16.02.2017 Perşembe
TEST · MERCEDES GLC 250 4MATIC COUPE

Daha sportif görünen otomobiller üretmek için mevcut modellerin tavan çizgilerine farklı açılar verenler arasına katılan Mercedes de GLC Coupe ile beklenilen tasarımı elde etmiş. Peki ya sürüş?

Mercedes'in yeni model isimlendirmesinde GLC, orta sınıf SUV temsilcisi olarak konumlandırılıyor. GLK modeli yerine gelen GLC, SUV ve Coupe olarak iki farklı karoserle bulunuyor. Tıpkı BMW X3 ve X4 örnekleri gibi. Test aracımız da GLC modelinin sportif olanı GLC Coupe.

GLC ile aynı yüze sahip olan Coupe, daha alçak ve uzun olması sebebiyle önden aynı yüze sahip olsa da daha dinamik görünüyor. Arkaya doğru alçalan, sert eğimle ilerleyen tavan çizgisi ve uzun bagaj kapağı tasarımıyla coupe hissi elde edilmiş.

Otomobil, C Serisi ile aynı platformu paylaşan bir SUV olması nedeniyle iç mekanın tamamen C Serisi ile aynı olması şaşırtmıyor. GLC iç mekanında C Serisine göre yerden daha yüksekte oturma hissi dışında farklı bir his sunmuyor.

İç mekanda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi takdiri hak ediyor. Modern çizgilerle şekillenen ön konsol derli toplu görünüyor. İçerisinde düğme karmaşası yaşanmıyor. Orta konsolda, havalandırma ızgaraları üstündeki renkli ekran göz hizasına konumlandırılmış. Bu ekranın içeriği, vites konsolundaki dairesel ve onun üstündeki farklı bir kumanda ile yönetiliyor. Bu kontrol grubunun biraz karışık olması ergonomiden puan kaybettiriyor.

Direksiyon arkasında silecek kolu benzeri bir kolla kullanılan vites kontrolleri de alışkanlık istiyor. Manuel olarak vites değiştirmek istediğinizde direksiyon arkasındaki küçük vites kollarını kullanmanız gerekiyor. 9G-Tronic isimli, 9 ileri vitesli, klasik tork konvertörlü otomatik şanzıman yeteri kadar hızlı çalışıyor. Akıcı vites seçimleri yapan şanzımanı vites küçültürken yavaş bulduğumuz durumlarda direksiyon arkasındaki vites kulaklarıyla manuel olarak müdehalelerde bulunduk.

Şanzımanın ve dört tekerlekten çekişli aktarmanın verimli yapısı, GLC Coupe'nin beklenildiği gibi dinamik bir sürüşe sahip olmasını sağlamış. Sürüş güvenliği için çalışan 4MATIC, tork dağılımıyla da daha hızlı ve güvenli yol alınmasını sağlıyor. Konfor odaklı süspansiyon sistemi çok sert hissetirmese de dönüşlerde ve ani şerit değişimlerinde dengeli bir şekilde yol almayı biliyor. Adaptif sistem spor seçeneğinde ise beklenilen dinamikliği sağlıyor. Direksiyon yeteri kadar hızlı ve başarılı geri bildirimleriye sürüş kalitesini arttırıyor.

Turbo benzinli motor ilk kalkıştan itibaren GLC Coupe'nin atak bir yapıya bürünmesini sağlıyor. Sürüş kişiselleştirme seçeneğindeki spor mod ile otomobil daha atak bir yapıya bürünüyor. Alt devirlerde itibaren gelen yüksek tork canlı bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. Hızlanmadaki keyif yakıt tüketiminde de devam ediyor. 8,3 lt/100 km'lik ortalama tüketim ekonomik olarak değerlendirilebilir.

Aynı donanımlı GLC'den 15 bin TL daha pahalı olan Coupe, dinamik tasarıma öncelik verenler için tercih sebebi olabilir.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN