ARKADAŞINA GÖNDER
KARŞILAŞTIRMA ·Alfa Romeo 156 GTA, Lancia Delta HF Integrale Evo II
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

KARŞILAŞTIRMA ·Alfa Romeo 156 GTA, Lancia Delta HF Integrale Evo II

21.02.2017 Salı
KARŞILAŞTIRMA ·ALFA ROMEO 156 GTA, LANCİA DELTA HF INTEGRALE EVO II

Duygu ve tutku... Alfa Romeo ve Lancia'nın otomobilleri geçmişte bu iki kavramı temsil etti. Bugüne bakıldığında iki marka arasında benzer hisler veren otomobiller bulmak mümkün değil. Bu yüzden Alfa ve Lancia'nın son gerçek klasikleriyle keyifli bir tura çıktık.

Alfa Romeo ve Lancia'yı son 20 yılda halka indirmek beyhude bir çaba olmaktan öteye geçemedi. Punto'nun "şekilli" kardeşi MiTo, vasat 166 veya çok ağır Brera gibi modeller Alfa Romeo'nun hatalı ürün stratejisinin örnekleri arasında yer alıyor. Ancak Alfa Romeo son dönemde doğru, daha doğrusu seçkin bir yolda. 2018 yılına kadar 5 milyar Euro tutarında bir yatırımla 8 yeni modelin piyasaya sürülmesi amaçlanıyor. Alfa Romeo'nun premium sınıfta sportif bir alternatif olarak konumlandırılması tam gaz süren bir işlem konumunda.

Lancia markasının hayranlarıysa böylesi bir yatırımı ve geleceği ancak rüyalarında görebilirler. Son olarak Chrysler 200 ve 300'ü Flavia ve Thema olarak "logolayan" Lancia, büyük minivan Voyager'ı ise adını bile değiştirmeye ihtiyaç duymadan Lancia Voyager olarak pazarladı. Buna "logo mühendisliği" adı veriliyor. İtalyan restoranında taze makarna siparişi verip de karşılığında hamburger ve kızarmış patatesle karşılaşanların bu duruma şaşırmaması gerekiyor. Zira restoran batık halde. Ve son bir çare olarak işe dahil olan Amerikalılar da bildikleri tarzı sunabiliyorlar. Lancia bu yıl 111'inci doğum gününü kutluyor ve güncel olarak bakıldığında markanın gerçek anlamda kendi imzası olan tek modeli olan Ypsilon bu yıldan itibaren sadece anavatanı İtalya'da satılacak. 2019 ise Lancia için daha da acı bir yıl olacak.

Çünkü kepenkler belki de bir daha hiç açılmamak üzere kapanacak. Bir zamanlar mühendislerin markası olarak bilinen Lancia, bu tarihten sonra tarihin tozlu sayfalarındaki yerini alacak. Alfa Romeo ve Lancia, gelenekleri ve geçmişi zengin olan iki marka ve sırasıyla 1986 ve 1969'dan bu yana Fiat çatısı altında yer alıyorlar. Kısa bir süre öncesine kadar Alfa Romeo'nun başındaki isim olan Harald Wester, markayla ilgili olarak şu cümleyi kurmuştu: "Alfa olarak DNA'mızı kaybettik ve bunu tekrar diriltmeliyiz."

Alfa Romeo DNA'sını oluşturan en önemli kısım sportif aromalı, değerli otomobiller olmuştur. Bu DNA'yı en iyi yansıtan modellerden biri de 20'nci yaşını kutlamaya hazırlanan 156. Modelin en güçlü versiyonu olan GTA, 2002 yılında yollara çıktı. Model sadece karizmatik V6 motoru ve heyecan verici ancak aynı zamanda da katıksız tasarımıyla son gerçek klasik Alfa Romeo olarak kabul edilmiyor. GTA kısaltması 60'ların ortasından 70'lerin başına kadar yarış pistlerinde fırtınalar kopartan Bertone coupe'lerine kadar uzanıyor. Milanolu marka, 9 Eylül 1963 tarihinde Giulia Sprint GT'yi tanıttı. Giulia Sprint'in efsaneye dönüşmesi Alfa Romeo ve yarış departmanı Autodelta'nın 1965 yılında mütevazı Sprint'i mücadele gücü yüksek bir yarış otomobili haline getirmesiyle gerçekleşti. Otomobilin 4 silindirli motoru 1570 cc'den 170 HP çıkartırken, bu gücün başa çıkması gereken ağırlık sadece 745 kilogramdı. Güçlü, hızlı ve "alleggerita" yani hafifletilmiş. GTA tanımı doğmuş ve otomobil 205 kg hafiflediği için bazı ukalalar tarafından bir çeşit azalma olarak görülmüştü. Güç ve hafifliğin birleşimi sayısız yarış başarısını da beraberinde getirip GTA mitinin doğmasını sağladı.

BİZE ULAŞIN