ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Suzuki Baleno 1.2 Dualjet CVT
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Suzuki Baleno 1.2 Dualjet CVT

22.02.2017 Çarşamba
TEST · SUZUKİ BALENO 1.2 DUALJET CVT

Suzuki Baleno tekrar fiyat listesinde yer buldu. 2015’ten itibaren yeni nesliyle üretilen Baleno, 1,2 litre benzinli motor ve CVT ikilisiyle beklentileri karşılayabiliyor mu?

Suzuki Baleno tekrar fiyat listesinde yer buldu. 2015'ten itibaren yeni nesliyle üretilen Baleno, 1,2 litre benzinli motor ve CVT ikilisiyle beklentileri karşılayabiliyor mu?

Uzun yıllar Suzuki'nin göz önünden uzakta kalan modeli Baleno'ya bir şans daha verildi. Beş kapılı hatchback karoserli yeni Baleno'nun Türkiye'de satılmadığı yıllarda rekabet çok arttı. Suzuki'nin halihazırda küçük sınıf hatchback temsilcisi olarak Swift modeli bulunuyor. Baleno'nun da boyutlarına baktığımızda 4 metrenin altında kalan uzunluğu ve 2520 mm'lik dingil mesafesiyle Swift'ten sadece 145 mm daha uzun ve 90 mm daha fazla dingil mesafesi sunduğunu görüyoruz.

Bu durumda Suzuki'nin küçük sınıf otomobiller arasında iki modelle rekabet ettiğini söyleyebiliriz. Swift'in modern ve genç tasarımına göre daha ağırbaşlı ve sade tasarlanan Baleno'da da gövde renginden bağımsız renkte A ve B sütunları kullanılıyor. Swift'e göre 40 mm daha alçak ve 50 mm daha geniş olması sebebiyle Baleno daha fazla "oturaklı" görünüyor. Bagaj hacmine baktığımızda Baleno'nun cömert yönlerinden birini keşfediyoruz. Swift'in 211 litrelik bagaj hacmine karşılık Baleno'nun 320 litrelik bagajı küçük sınıfı aşıp kompakt sınıfa göz kırpıyor. Otomobilin içerisine geçtiğimizde de küçük sınıfın en ferah yaşam alanlarından biriyle karşılaşıyoruz. Baş ve diz mesafeslerinde yeteri kadar cömert olabilen Baleno, aydınlık bir kokpite sahip.

Ön konsolda düğme karmaşası yaşatmayan otomobilde iri tuşlara yer verilmiş. Bu sayede kontrollere rahat ulaşılabiliyor. Ancak tasarım konusunda modern rakiplerine göre çok eski hissettiriyor. İç mekanı 90'ların otomobiline bile benzetmek mümkün. Sert plastik malzeme bolluğu da kalite algısını düşürüyor. Parçaların hizalanması ve birleşme noktlarının ayrık olması da işçilikten puan kaybettiriyor. Baleno, sadece 1,2 litrelik atmosferik benzinli motorla alınabiliyor. GL donanımı bulunan otomobilde 5 ileri manuel ya da CVT otomatik şanzıman seçenekleri sunuluyor. Test aracımız da CVT şanzımanlı olandı. Atmosferik motor hızlanma ihtiyaçlarında yüksek devire çıkma ihtiyacı duyuyor. Bu durumda CVT de kesintisiz hızlanma adına motor devrini ve dolayısıyla gürültüyü de yükseltiyor. Hızlanma ve esneklik konularında 90 HP'lik güç ve CVT şanzıman göz önünde bulundurulduğunda kabul edilebilir veriler sunuyor.

Baleno, sınıfının performans odaklı otomobillerinden olmasa da şehir kullanımı için yeteri kadar atik sayılabilir. Bunun için 905 kg'lik boş ağırlığa teşekkür etmek gerekli. Şanzıman konfor görevini yerine getirirken, motor da ekonomi parolasına uyuyor. 5,5 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Baleno'nun ekonomik olabildiğini gösteriyor. Sürüş özelliklerine baktığımızda da Baleno'nun şehir içi ayarlarına sahip olduğunu görüyoruz. Yumuşak bir direksiyon sistemi olan Baleno, yönlendirme konusunda yeteri kadar konforlu. Yüksek hızlarda ise direksiyon tepkilerinin daha net olmasına ihtiyaç duyuluyor. Ani direksiyon hareketlerinde yönlendirme hassasiyeti azalıyor. Direksiyonun geri toplama hızı ise fazla agresif. Sınıfındaki rakipleri arasında bu konuda çok ileride olanlar bulunuyor. Önlerde MacPherson süspansiyon sistemi kullanılırken arkalarda torsiyon çubuklu sisteme yer verilmiş.

Virajlarda, ağırlık transferlerinde sürüş güvenliğini tehlikeye atacak bir sürüş yapısı yok. Hatchback karoserin ve arkaların torsiyon tipte olmasının geri dönüşümü süspansiyon gürültüsü oluyor. Genel olarak değerlendirdiğimizde, küçük sınıf ile kompakt sınıf arasında bir hacim sunan Baleno'nun donanımı onu güçlendiriyor. Rakipleri arasında daha zengin donanım, dizel motor seçenekleri ve daha dinamik sürüş karakteri sunanlar bulunması Baleno'nun işini zorlaştırıyor.

Yazı: Koray Kodal
Fotoğfarlar: Ersan Sezer

BİZE ULAŞIN