ARKADAŞINA GÖNDER
Test · Toyota C-HR 1.2 Turbo 4x4 Diamond
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

Test · Toyota C-HR 1.2 Turbo 4x4 Diamond

24.02.2017 Cuma
TEST · TOYOTA C-HR 1.2 TURBO 4X4 DİAMOND

Sakarya'daki Toyota fabrikasında üretilip 61 ülkeye ihraç edilen Toyota C-HR, Toyota için tasarım konusunda bir dönüm noktası olabilir. Markanın ihtiyaç duyduğu gençlik aşısı belki de C-HR'dir!

Crossover sınıfının otomobiller arasında yeni ve uzun soluklu bir moda olduğunu söyleyebiliriz. Tüketicilerden bazısı fonksiyonelliği kimi de tasarımı sebebiyle crossoverları tercih ediyor. Toyota, C-HR ile bu iki sebepten birini garantilemiş gibi. Modern ve sportif bir tasarıma sahip olan C-HR, adeta otomobil fuarında sergilenen konsept bir otomobille evinize dönmüşsünüz gibi hissetiriyor. Çizgileri çok cesur. Çılgın bir ressamın tuval üstüne attığı sert fırça darbeleri gibi C-HR'nin de karoseri üstünde keskin çizgiler var. Uzun motor kaputu, eğimli A sütunları, yüksek omuz çizgisiyle coupe formuna sahip. Bagaj kapağının uzun tutulması ve eğimli C sütunları da coupe formunu destekliyor. Bununla yetinmeyen tasarımcılar arka kapı kollarını C sütunlarına gizleyerek coupe konusunu tamamlamış gibiler. Arka kapı kollarının yukarıda konumlandırılması küçük yolcular için sorun yaşatabiliyor.

Bu sportif ve ilgi çekici görünen, cesur tasarımın dezavantajları olmasını normal karşılıyoruz. Coupe tasarımının etkisiyle iyice küçültülen arka kapı camları kabin içerisinin aydınlığını olumsuz yönde etkiliyor. Bagaj kapağındaki camın da dar tasarlanması iç mekana ışığın ulaşmasını zolaştırmış. Dar cam yüzeyler ve kalın C sütunları arka görüş açılarını da kısıtlıyor.

CH-R'nin hareketli tasarımı boyutlarının tahmin edilmesini zorlaştırıyor. 4360 mm uzunluk ve 2640 mm'lik dingil mesafesiyle kompakt crossover sınıfına uyuyor.

Otomobilin kokpiti de dışarısı kadar modern görünüyor. C-HR'nin oluşturulmasında pay sahibi olan Kıdemli Mühendis Mehmet Fatih Kale, mühendislik ekiplerinin her detayın mükemmel olması için uğraştığını, Toyota olarak en iyi dokunsal kaliteye ulaştıklarına inandıklarını açıkladı. Elimizi kokpitte gezdirdiğimizde Mehmet Fatih Kale'nin ne demek istediği daha iyi anlıyoruz.

BİZE ULAŞIN