otohaber_logo
Test Merkezi
Test - Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S
Makyajla albenisi arttırılan Corolla’da, Toyota’nın yıllardır güvendiği 1,6 benzinli motor ve CVT ikilisi görev yapıyor.
Test - Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S

Modellerini teker teker güncelleyen Toyota artık daha modern tasarım ve donanımlarla tüketicilerin karşısına çıkıyor. Daha önce makyajlı Corolla'nın dizel motor ve manuel şanzımanlısıyla buluşmuştuk. Şimdi karşımızda daha önce Auris ve Auris ST ile test ettiğimiz 1.6 Valvematic Multidrive S ikilisi bulunuyor.

Aynı motor ve şanzımanın hızlanma verileri Auris'e göre daha iyi seviyede olan Corolla, test verilerinde benzer farkı korudu. Yaklaşık 1 saniye daha kısa sürede hızlanan Corolla, 10,4 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisiyle tatminkar hızlanma verileri sundu. Esneklik verileriyle de başarılı olan Corolla 1.6 Multidrive S araç sollamalarında yeteri kadar atik olabiliyor. Alt devirlerde zayıf hissettiren motor devirlenince tatminkar bir hızlanma tecrübesi sunuyor. Makyaj sonrasında güncellenen motor ve şanzımanla iyi bir sürüş hissi sunduğunu söyleyebiliriz.

Makyajla birlikte otomatik şanzıman da güncellenmiş. Multidrive, Toyota'da CVT tip şanzımanın ismi. S takısı da sportif bir sürüş için devreye sokulabilen bir fonksiyon. Bu mod devredeyken doğrusal ivmelenmeyi tespit ederek motor devrinin sabit tutup gereksiz motor devirlenmelerinin önüne geçiliyor. Bu sayede otomobilin stabilitesi korunuyor. Sanal vites oranlarıyla 7 ileri vitesli manuel olarak kullanılabilen şanzıman vites küçültürken yeteri kadar çabuk olup keyif ve güven veriyor.

Sessiz çalışan ve başarılı darbe emişi sağlayan süspansiyon sisteminde önde MacPherson arkada torsiyona yer verilmiş. Konforu gözeten Corolla'nın makyaj sonrasında direksiyon sistemi de elden geçirildi. Yenilenen sistemin geri bildirimleri ve hızı da başarılı seviyede. Corolla'nın artık daha net ve rahat yönetilebildiğini söyleyebiliriz.

Makyajla birlikte güncellenen şanzıman, motor, süspansiyon ve direksiyon sistemi ile tatminkar bir tablo çizen Corolla makyajla yeni bir yüze de büründü. Daha ince far tasarımı Auris ve Avensis'ten sonra Corolla'da da kullanılmaya başlandı. Ön tampon ve ızgarası da güncellenen otomobilde LED stoplarla daha iyi bir aydınlatma elde edilmiş.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde yeni bir konsol ve gösterge grubu kullanıldığını görüyoruz. Optitron gösterge grubu ortasındaki 4,2 inçlik renkli ekran da rahat izleniyor. Bir diğer yenilk 7 inçlik ekrana sahip olan multimedya sistemi. Dokunmatik ekranın zengin içeriği ve tatminkar çözünürlüğünün Corolla'nın fonksiyonelliğini arttırıdığını söyleyebiliriz. Konumu da rahat takip edilmesini sağlıyor. Sonuç olarak, artık daha modern görünen Corolla'nın, benzinli atmosferik motor ve CVT ikilisiyle de keyifli bir tablo oluşturduğu görülüyor.

Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.