otohaber_logo
Test Merkezi
Motosiklet · Yamaha Tracer700
Yamaha'nın "Spor Touring" sınıfına hediye ettiği MT-07 Tracer, fiyatperformans ekseninde bakıldığında iyi bir seçenek. Kolay kullanımı ve konforuyla öne çıkıyor.
Motosiklet · Yamaha Tracer700

Söze şöyle başlamak istiyorum; "Bin ve git" diye tabir edilen motosikletler vardır ya, Yamaha Tracer 700 işte tam da o tip bir motor. Almak için yetkililerle buluştuktan sonra kıyefetimi giyip marşa bastım; vites gaz vs hareket edip ilk birkaç virajı döndük, sonra kendi kendime ağzımdan dökülen ilk cümleler şu oldu: "Aaaa bu ne yahu!". Sanatçının burada ne demek istediği zaten yazımızın konusu, öyleyse anlatalım...

MT-07, Yamaha'nın son derece iyi sonuçlar altığı naked bir makineydi. Ülkemizde de fiyat- performans açısından kullanıcılar arasında prim yaptı. Ancak daha çok şehir kullanımına uygun bir "motor" özelliği sergiliyordu. Bunun yanında motor bloğunun başarılı performansı uzun yollar için de gayet uygundu. İşte bu noktada eski "Fazer'cıları" yadeden marka MT-07'ye de Tracer etiketini yapıştırarak bu modern orta siklet "Sport Touring" modeli önümüze koydu. Çok da iyi etmişler; kullandık gördük ve sevindik. Başta da belirttiğim gibi son derece kolay ve rahat kullanım özellikleri gösteriyor. Şehir içinde adeta 300cc'lik bir "scooter" havasında, rahat, dengeli, kolay kontrol edilebilir bir sürüşü var. Ama bunun yanında gayet de görsel kudreti olan bir makine. Özellikle yakıtsız 169 kg'lik ağırlığı ile trafikte hiç zorlanmadan hükmetme kabiliyeti sunuyor. Gidon açısı bu esnada fevkalade yardımcı. Ayrıca yavaş manevralarda da gidon işinizi kolaylaştırıyor. Çok düşük süratlerde Tracer 700 o kadar dengeli ki artık durduk duracağız anlarında bile ayağınızı yere koyma ihtiyacı hissetmiyorsunuz. Bu da şasi mühendisliğinin ağırlık dengesi konusunda ne kadar iyi iş çıkardığının göstergesi. Süsüpansiyonu "bozuk yollarda rahatsız etmeyen" ama şehir kullanımında konfordan da feragat etmeyen sertçe bir yapıda diyebiliriz. Peki, gazlayıp viraj alırken de bu mühendislik iş yapıyor mu? Durun ona geleceğiz, önce bir oturma pozisyonundan bahsedelim. Uzun boylu bir sürücü olduğumu her yazıda belirtiyorum ama mecburiyetten, çünkü ona göre değerlendiriyorum. Tracer 700 bu açıdan da başarılı, 835 mm'lik sele yüksekliği bu sınıf bir motor için her boy sürücüye hitap edecek ortalama bir değer. Uzun bacak nedeniyle, fazla kapanan diz açısıyla, ayak bileğinde vites hareketleri için sorun yaşasam da dert etmedim, alıştım. Sele ve ön cam konusunda belirtmem gereken şu; aldığım test motorunda opsiyon sele ve cam vardı. Sele inanılmaz rahattı ve o yüzden, standart sele bu kadar iyi mi merak ediyorum. Cama gelince, daha yüksek ve koyu renkli cam, rüzgar koruması açısından çok iyi iş çıkardı. Ayarlanması standartla aynı ve gayet kolay. Motorun üzerinde genel rüzgar alış tamamıyla konforlu. Vücudunuzda fırtınalar kopmuyor.

Tracer 700, derli toplu, heybetli bir fiziğe sahip olmasa da "touring" bir versiyon için gerekli performansa yetecek fiziğe sahip. İki kişi uzun yolda üzerinde rahat edebilir. Bu arada tur için onlarca aksesuarı var. Sade haliyle bile çevreden dikkat çektiğini söylemeden geçemem. İlgili insanların bakışlarını topluyor. Japon familyadan çok farklı çizgiler sergilemese de beğeniliyor. Elcik önündeki siper gibi görünen parçadan, depo yanlarındaki bacak tutunmasını kolaylaştıran plastiklere kadar hoş detayları var.

Gelelim 689cc 75 HP'lik makineye...6500 devirde 68 Nm tork üretiyor. Güç ve yürüme hissine bakarsak, gayet keyif veren, daha da önemlisi tatmin eden bir motosiklet. Alt devirlerde şanzıman oranlarının motor değerleriyle uyumundan da kaynaklı hiç sorun yaratmıyor. Düşük devirde hisli bir sürüş var. Gazı açınca hemen reaksiyon veren canlı sıralı çift silindir kendini gösteriyor. Yeni kullanıcı için dikkat isteyen, tecrübeli için haz veren bir performans görüyoruz. 8500 devirlere kadar korkutmayan ama atak hal devam ediyor. Gaz kolu hoşlanmadığım ama önemli bir detaydı. Strok çok uzun, bileğinizi fazla çevirmek zorundan kalıyorsunuz. Bu da bazen çift el hamlesi, yani gaz açma hamlesi istiyor. Kritik bir diğer olumsuzluk da vites geçişlerinin sert ve akıcı olmaması. Şürüş anında kontrpiyede bırakıyor; "Aaa üç değilmiş, dörtte kalmışız!" gibi... Gösterge paneli tamamen dijital ve modern. Odometre, "trip"ler, sıcaklık ortalama tüketim gibi genel değerlerin hepsi var. Vites göstergesi de dahil. Ama devir göstergesinde rakamlar çok küçük ve sürüş anında kolay okunmuyor. Vibrasyon falan yok motorda yanlış anlamayın, ona rağmen okunmayacak kadar küçük. Ya da benim gözler bozulmaya başladı... Bu arada gidonun arasına bir çubuk yerleştirmişler ve bu navigasyon telefon vb aksesuarları takmaya yarıyor, çok iyi.

Gazladığım anlarda sürüş nasıl diyorduk; o zaman da ilk sürüşte hissettiğim gibi stabil olma özelliğini koruyor. Müthiş atletik demesek de yattığın zaman özellikle ön tarafta farkedileblen bir dengeye sahip. MT-07'ye göre 5 cm uzayan arka maşa sayesinde, seri engebelerde daha dengeli şasi hareketleri var. Frenler dehşet bir performans ortaya koyarak beni baştan çıkarmasa da verimli. Bir yoksunluğa, tedirginliğe mahal vermiyor. Zamanlaması iyi bir ABS'si var ve standart. Deposu MT-07'ye göre 3 lt daha fazla, 17 lt. Böylece uzun yol motoru vurgusu da yapılmış.

Sonuç olarak bu motosiklet beni etkiledi. Sürüşü özetlediğim nedenlerle keyif verdi. Kolay kullandım, ve az yaktım. Karma sürüşte 4.7 lt maksimum harcamamdı. Uzun yol da yapsam, şehirde de kullansam optimum hizmeti verecek bir motor arıyorsam, hem de performans fukaralığı çekmeden, iyi bir seçenek Yamaha MT-700 Tracer...

Yazı: Koray Muratoğlu

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.