ARKADAŞINA GÖNDER
SÜRÜŞ İZLENİMİ · Ford Kuga
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

SÜRÜŞ İZLENİMİ · Ford Kuga

15.03.2017 Çarşamba
SÜRÜŞ İZLENİMİ · FORD KUGA

Ford’un kompakt SUV’u Kuga’da en önemli eksik küçük silindir hacimli turbo dizel motordu. Makyajla birlikte tasarımı değişip albenisi artan otomobilde 1.5 TDCi Powershift ikilisiyle şimdi taşlar yerine oturdu.

Kapsamlı bir makyaj sonrasında yüzü tamamen değiştirilen Kuga daha güçlü görünüyor. Büyük ön ızgara ve yeni farlar Kuga'nın imajını güçlendiriyor. Stoplarında da güncelleme yapılan otomobildeki değişikler küçük bir makyajdan fazlası gibi hissettiriyor. Dışarıda olduğu gibi iç mekanda da yenilikler fark ediliyor.

Geleneksel el freni kolu yerini elektrikli kontrol edilen park frenine bırakıp orta konsoldaki kalabalık azaltılmış. Klima kumandaları güncellenmiş. Multimedya sistemi zenginleştirilip akıllı telefonlar ile uyumlu olması sağlanmış. Üç kollu direksiyon simidinin yeni olduğu fark ediliyor. Direksiyon arkasındaki vites kulakçıkları da Kuga için yeni. Donanım paketleri zenginleştirilen otomobilde artık yeni ve çok farklı bir donanım paketi de bulunuyor: ST Line.

Önce Focus ile tanıştığımız donanım, otomobilin sertliğini arttırıp sportif duyuları uyarıyordu. Benzer etki Kuga'da oluşturulmak istenilmiş. ST Line donanımlı Kuga, 10 mm daha alçak karosere ve daha sert süspansiyona sahip. Kuga, süspansiyon sistemiyle sınıfının en sert olanlardan biri. Bu sertlik özellikle virajlarda otomobilin stabil kalmasını sağlıyor. Ağırlık transferlerinde karoserin aşırı derece sallanması önlenmiş. Direksiyonun geri bildirimleri başarılı. Kuga genel olarak sürücüye itaatkar yapıda.

Kuga'nın makyajla birlikte edindiği en büyük kazanım 1.5 TDCi motor ve Powershift ikilisi. Daha önce bu motor ve şanzımanı Focus ve Grand C-Max ile test sayfalarında sizlerle buluşturmuştuk.

Genel olarak ekonomi odaklı bir çalışma karakteri olduğunu buradan da biliyoruz. Kuga'da ne kadar ekonomik olabileceğini ise test parkuruna geldiğinde kesinleştireceğiz. Ancak sürüş izleniminde hızlanma konusunda bir fikrimiz oluştu. Sessiz çalışma karakteri ve Kuga'nın başarılı ses yalıtım kabin içerisine fazla gürültü almıyor. İlk kalkış anında yeteri kadar atak olabiliyor. Daha sonra hızlanmaya sakin ama akıcı şekilde devam ediyor.

Hızlanması için şehiriçi kullanımında keyifli, otoyolda ise özellikle araç sollamalarında makul bir karaktere sahip olduğunu söyleyebiliriz. Önden çekişli otomobilin direksiyonunda, turbo benzinlide hissedilen aşırı gerginlik yok. Turbo dizel motorun sakin çalışma karakteri konfora olumlu katkı sağlamış. Powersift isimli çift kavramalı otomatik şanzıman hızlı çalışma karakterine sahip. Vites seçimleri yerinde. Sürücüyü debriyaj pedalından kurtararak konfor arttıran şanzımanın vites geçişleri hissedilir şekilde gerçekleşiyor.

Genel olarak oldukça dinamik sürüş tecrübesi yaşatan Kuga'nın yeni motor, şanzıman, donanımlarla daha "seçkin" hissettiridiğini söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal/Safranbolu

BİZE ULAŞIN