otohaber_logo
Test Merkezi
Sürüş izlenimi - Honda Civic RS
Türkiye’de üretilen Honda Civic Sedan’da seçenekler arasına eklenen RS versiyonu Türkiye’ye özel olmasının dışında 182 HP’lik gücü ve yüksek verimliliğiyle dikkat çekiyor.
Sürüş izlenimi - Honda Civic RS

Doksanlı yılların ikinci yarısında kompakt ve performanslı bir sedan arayanlar için en iyi çözümlerden birini Honda, döneminin Civic Sedan modelinde 1,6 lt'den 160 HP elde eden versiyonla sunuyordu. Kısa sürede özellikle gençler arasında efsaneye dönüşen ve litre başına elde ettiği 100 HP ile döneminin en verimli motorları arasında yer alan bu güç ünitesinden sonra Honda düşük hacimli ve yüksek güçlü bir motor isteyenlerin beklentilerini uzunca bir süre karşılayamadı.

Ta ki, yeni nesil Civic Sedan'da sunulmaya başlayan RS versiyonuna kadar. 1,5 lt'den 182 HP çıkartan direkt enjeksiyonlu turbo ünite Civic RS'te iyi bir iş çıkartıyor. Gaz pedalından gelen emirlere canlı tepkilerle yanıt veren motor alt devirlerde boş değil. 1700 d/d'de üretilen 220 Nm'lik maksimum tork şehiriçinde stressiz bir sürüş sağlıyor. CVT şanzıman herkesin beğenisine hitap etmeyebilir.

Ancak şunu da eklemeliyiz ki Honda'nın kullandığı sistem türünün en "doğal" çalışma karakterine sahip örnekleri arasında yer alıyor. Vites kolu S yani Sport moduna alındığında motorun çevirdiği devir sayısı yükseliyor ve daha canlı bir karakter oraya çıkıyor.

Hafif direksiyon sistemi hissiz gibi gelse de otomobilin yönlendirilme kabiliyeti yüksek. Aynı şekilde süspansiyon sistemi de otomobilin yolla olan temasını başarıyla yerine getiriyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.