ARKADAŞINA GÖNDER
TEST · Ford Focus RS
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

TEST MERKEZİ

TEST · Ford Focus RS

23.03.2017 Perşembe
TEST · FORD FOCUS RS

Focus RS birçok sürücünün hayalindeki, drift, drag gibi sürüş tecrübelerini olabilecek en kolay hale getiriyor. İyi yol tutuş ve yüksek performans standart olarak sunuluyor; ancak tecrübesiz sürücüler için çok uygun değil...

Kompakt sınıftan spor otomobil türetmek yeni bir akım değil. Hothatch olarak adlandırılan güçlü ve sportif hatchbackler arasında Ford da Focus ile yer alıyor. Focus'un en "ateşlisi" RS logolu olanı. Ford'un RS logosu 1968 yılından beri 30'uncu kez kullanılıyor. Rally Sport kısaltması olan isim Ford 15M RS ile kullanılmaya başladı. Motorsporları ve spor otomobil tutkunları için efsane haline gelen RS logosu, 2002'den beri Focus'ta da bulunuyor. Gelenek, yeni nesil Focus'ta devam ediyor. Ama bu sefer selefinde üç kapılı olan karoser beş kapılı olarak yola devam ediyor.

Focus RS'e ilk baktığımızda önce Hız Mavisi isimli özel rengi göze çarpıyor. Ardından kaslı ön tampon fark ediliyor. Köşelerdeki geniş hava girişleri çarpıcı şekilde ön plana çıkıyor. Ortadaki ızgaradan dev intercooler kendini belli ediyor. Sonra balık dudağı gibi öne çıkmış büyük ön panjur kendini gösteriyor. Plakalığın üstündeki ızgara arkasından şasinin de mavi rengi seziliyor. Yanına geçtiğimde standart Focus'a göre daha alçak şasinin ne kadar dinamik hissettirdiği fark ediliyor. 19 inçlik jantlar sportifliği arttırıyor.

Selefindeki gibi daha geniş bir karoser kiti kullanılmamış olması beş kapılı karoserin dezavantajı denilebilir. Kibar tasarlanmış marşpiyenin aksine arkada iri egzoz çıkışları, ortasında iri difüzör ve tavana doğru da büyük bir spoyler göze çarpıyor. Tüm detaylar otomobilin daha iyi bir aerodimiğe sahip olması için düşünülse de güçlü ve saldırgan görünmesini de sağlıyor.

BİZE ULAŞIN